TroldeMor

Privat Dagpleje

9 indlæg i dette emne

Er der andre der har prøvet at ansøge om tilskud til privat dagpleje?

Marlon skal i privat dagpleje, men i ansøgningen til kommunen, står der noget om at vi skal have oprettet et SE-nummer fordi vi skal indbetale ATP..... Vi skal også indbetale feriepenge.

Nogen der ved hvad det betyder?

Der står også at vi kan få kommunen til at sørge for det hele for en super pris af 255 kr om måneden :rolleyes Så ville da være fedest hvis vi kunne finde ud af det selv.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig lyder det som om du sidder med en ansøgning TIL at blive dagplejer???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig lyder det som om du sidder med en ansøgning TIL at blive dagplejer???

Ha ha... Ja, det vil jeg da også sige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, den er god nok - altså.. De bliver jo sådan set "arbejdsgivere" for dagplejen - derfor skal de jo indbetale de ting :)

Jeg har ikke forstand påd et overhovedet, men for mig lyder det nu rigtig nok :) Det er jo jer der skal udbetale hendes løn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså sakser lige noget fra vores kommunes hjemmeside:

Forældrenes forpligtelse

Privat børnepasning med offentlige midler kan på mange måder sammenlignes med at have eget firma med ansatte. Der er to varianter:

-Forældrene ansætter en børnepasser og har forskellige arbejdsgiverforpligtelser over for børnepasseren

-Børnepasseren, der tilbyder børnepasning, er selvstændig

Arbejdsgiverforpligtelser omfatter blandt andet følgende:

Udarbejdelse af ansættelsesbrev til børnepasseren

Udbetaling af løn

Indbetaling af ATP (SE nummer kan fås ved henvendelse til SKAT, telefon 7222 1818)

Indbetaling af feriepenge (girokort kan fås på postkontoret)

Tegning af lovpligtig arbejdsskadeforsikring (eget forsikringsselskab)

Tegning af Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring AES samt barselsudligningsordning (nærmere information kan fås ved ATP, telefon 7011 1213)

Lønnen børnepasseren modtager er skattepligtig, børnepasseren skal selv sørge for at indbetale skat (henvendelse kan ske til Borgerservice, telefon 9974 2424).

For mig at se, skal vi kun alt det med SE-nummer osv. hvis vi har ansat en til at passe vores barn. Men vi skal jo bare have en plads hos en selvstændig dagplejer.

Men vi fik papirerne sendt reur fra kommunen fordi vi ikke havde udfyldt det omkring ATP/feriepenge osv.....

Jeg synes ikke det er logisk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, den er god nok - altså.. De bliver jo sådan set "arbejdsgivere" for dagplejen - derfor skal de jo indbetale de ting :)

Jeg har ikke forstand påd et overhovedet, men for mig lyder det nu rigtig nok :) Det er jo jer der skal udbetale hendes løn..

Jamen dagplejeren er jo selvstændig erhvervsdrivende...... Jeg skal jo heller ikke oprette SE-nummer for at betale en tømrer eller vinduespudseren?

Jeg synes ikke rigtig det giver mening :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen dagplejeren er jo selvstændig erhvervsdrivende...... Jeg skal jo heller ikke oprette SE-nummer for at betale en tømrer eller vinduespudseren?

Jeg synes ikke rigtig det giver mening :rolleyes

nej det kan jeg da godt se.. Hmm.

Mon ikke dagplejemoren ved det selv? Eller en anden forælder dernede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snakkede lige med pladsanvisningen i dag, og heldigvis skal jeg ikke alt det der bøvl ;)

Men hun kunne godt se det stod meget forvirrende på den der ansøgning..... Vi skulle dog kun udfylde noget ang. ferie..... Det kunne hun jo godt have sagt første gang hun ringede :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snakkede lige med pladsanvisningen i dag, og heldigvis skal jeg ikke alt det der bøvl ;)

Men hun kunne godt se det stod meget forvirrende på den der ansøgning..... Vi skulle dog kun udfylde noget ang. ferie..... Det kunne hun jo godt have sagt første gang hun ringede :rolleyes

:badgirl til damen på pladsanvisningen

Men godt, at I fik det opklaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER