Glowin

Eftermiddags snack?

2 indlæg i dette emne

Jeg har behov for lidt input til hvad jeg skal give Silje om eftermiddagen .. Hun spiser frokost (en stor portion øllebrød) kl. ca. 12 og sover så et par timer.. Når hun vågner ved 14 tiden går det ikke længe førend hun igen er sulten.. Har prøvet med Yoghurt - det mætter ikke nok (heller ikke sammen med havregrød) og at give hende øllebrød igen bliver lidt for ensformigt..

Så .. Hvad gør I, der om eftermiddagen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, jeg giver for tiden Filippa frugtmos inden hun skal ind at sove til eftermiddag. Så klarer hun sig til aften-mosen ved 17-tiden. Men det mætter jo nok ikke så meget, hvis Silje er virkelig sulten. Hvad med en rugbrødsmad eller en eller anden slags grød (evt. med frugtmos i)?

EDIT: jeg fandt lige det her i forbindelse med, at jeg søgte efter noget omkring måltider:

"Mellemmåltiderne skal være med til at sikre, at dagens måltider bliver sammensat af mange forskellige ting. Et godt mellemmåltid kan bestå af en halv grovbolle eller en riskage med fx ost og et stykke frugt, en lille skål surmælksprodukt med revet rugbrødsdrys samt et stykke frugt eller grønt. Et stykke frugt til mellemmåltid er mættende, men det forslår ikke længe. Børnene bliver hurtigt sultne igen." (Kilde)

Måske det kan inspirere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER