My-Moren

Fjolser til overboer

10 indlæg i dette emne

Arggg! Jeg bliver bare lige nødt til at komme af med noget - jeg er simpelthen så tosset og det nu mere end tolv timer senere...

Vi bor i en andelslejlighed på Amager, den ligger et rigtig dejligt sted vi er tæt på ting der sker, tæt på grønne områder, tæt på vandet, men bor et sted hvor der larmen udefra er meget lille. Desværre har vi så en familie som overbo, som larmer afsindigt meget! Jovist de er en familie på fem, hvoraf den ene datter ikke har boet hjemme længe, påtrods af at lejligheden ovenover os er hendes. Men da datteren, som skrevet ikke er hjemmeside, bor resten af familien både til højre og venstre (Man må ikke ligge lejlighederne sammen i vores forening).

Vi hører dem konstant, ikke råbe eller noget i den stil. Men de går så hårdt rundt, ja jeg vil sige at de tramper. Det er lidt betænkningsværdigt, at når de går rundt så klirrer glassene i vores skabe, vores porcelæn, tallerkener m.m klirrer, har vi tørrestativet stående i stuen klapre det, dørene klapre - MEN når vi går rundt i vores egen lejlighed, ja så er det eneste der knirker engang imellem, vores trægulv. Vi har været nødt til at sætte gummilister i dørkarmene for at mindske larmen bare en smule for os selv.

Også sidder du sikkert og tænker, gå op og snak med dem om det.... Ja, det har min mand så gjort, nu to gange og begge gange er det gået sådan her. Min mand taler stille og roligt til manden i lejligheden ovenpå og manden i lejligheden ovenpå begynder med det samme at råbe af min mand og gestikulere vildt med armene. Han er bare ikke til at tale med stille og roligt. Jeg tror det bunder i at han, overboen, udemærket er klar over at de er noget larmene. Ydermere ved jeg at vores nabo også klager over dem engang imellem.

I og med, at de jo har begge lejligheder ovenpå, så lader også dørene mellem lejlighederne på bagtrappen stå åbne, næsten konstant. Dvs. at er vi i vores køkken, med lukket dør, kan vi høre dem ret højlydt.

De er generelt ret respektløse. Fordi ja der er larm når man bor i lejlighed, men netop fordi man bor i lejlighed bør man også respektere hinanden noget mere og dermed vise hensyn. Vi kan også høre vores nabo, men slet ikke på samme måde.

Det skal også lige siges at grunden til, at jeg er så rasende er en episode der skete i går eftermiddags og den fik bare bægeret til at flyde over.

Jeg kommer hjem fra arbejde (arbejder i en vuggestue) kl.15.30 og der er en ret høj larm oppe fra overboen. Jeg kan høre at det er deres knægt på en 10-11 år der har besøg af nogle kammerater. Fair nok! De må gerne være der. Men da larmen har været KONSTANT i 2 1/2 time vælger jeg at sætte noget musik på og skrue lidt op, for at overdøve og derfor at kunne lukke lidt af larmen ud. Imellem tiden er jeg dog også blevet SÅ frustreret at jeg engang har råbt "ejj, så stop dog" (jeg bliver total ligesom hende den ældre dame i krummerne filmen ;) Ej dog ikke så slem). Omkring kl.18.15 vælger knægtene så at gå, de var omkring 10 stk. Jaaaaa lidt ro!!! Jeg begynder så småt på aftensmaden og kan så høre noget larm fra opgangen, jeg tænker neeeeeej ikke dem igen. Men jo, det er dem - dette ved jeg da jeg vælger lige at tjekke i dørspionen. Imens jeg står og kigger i dørspionen ser jeg også deres knægt gå over til vores dør og råbe ind ad den OG lege med brevsprækken, det vælger de næste drenge også at gøre. Derefter åbner jeg døren og spørger om de vil noget. Nej nej, jeg hentyder til deres konstante larm og siger at de også bør respektere at de har underboer.

Da min man kommer hjem går han op og snakker med forældrene, manden deroppe bliver mega sur og råber af min mand, min er meget stille og rolig og meeeget god til at tale med mennesker. Men familien mener at de er en meget stille og rolig familie på fem (4) og at de jo heller ikke klager når vi holder fest. Men det jo så sjovt nok ikke vores problem. Fordi de gange vi hr holdt fest har vi ALTID sat en seddel op i opgangen, hvor der bla. står, "bliver der for meget larm, så kom gerne forbi og sig det, så skruer vi bare ned." Men det har de ALDRIG gjort - så er det jo lige som ikke vores problem. Ydermere holder vi ret sjældent fest, den sidste fest vi holdte var i start august... Slap nu af!!!

Nå men da knægtene, overboens søns kammerater, vælger at gå ringer de på vores dørtlf. Jakob tager den og siger, "Ja" men der er jo selvfølgelig ingen der, han åbner døren ud til opgangen og spørger dem om de vil noget, nej nej. Så lad være med at ringe på vores dørtlf. Jeg står i vores stue vindue og snakket i tlf. imens jeg tænder nogle stearinlys hvor jeg ser flere af drengene vælger at give mig fuck fingeren og en af drengene vælger at stille sig lige nedenfor vinduet og bare står og stirrer. Hvad fanden sker der for det!?! En ting er sikkert, vores overboen har ikke vist drengene den hensynsfulde vej..

Jeg er SÅ frustreret!! Og ville heller end gerne flytte.. Men grunden min mands gæld var en lejlighed han mistede penge på, vil banken ikke lade os sælge..

Så nu gør vi alt hvad vi kan for at banke gælden af....

Hvis du har læst hele indlægget - thumbs up ;)

Jeg fik raset lidt ud ;) Hehe!!

Ps. Jeg er ikke et sart menneske, hehe! Jeg forstår udemærket at der vil være larm i en lejlighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, det er da på ingen måde fedt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor surt. :(

Altså jeg må indrømme, at en del af mig tænker "Okay, de går hårdt... Herregud". Altså de er jo nødt til at gå... Hvis det virkelig kan sætte sig helt ned i jeres porcelæn og alt muligt derhjemme, så kan jeg godt overveje om nogle af jeres sager er lidt vakkelvorne (vores vitrineskab skælver nærmest bare man kigger på det) eller om der er noget galt med lejligheden?

Men altså, jeg kender dem jo ikke, og det kan jo godt være at de TRAMPER. Har I haft andre overboer, og var der nogle problemer, når de gik rundt? 5 mennesker, der går bliver jo også voldsommere end 2 der går, og børn har det bare med at gå hårdere. Og helt ærligt, hvis vi flere gange fik klager fra underboen over at vores barn/børn gik rundt, så ville jeg også blive lidt irriteret og tænke "Slap nu for helvede af, de går jo bare...!" Men det er svært at sige, når jeg ikke kender jeres lejlighed og overboer. :)

At børnene er nogle møgunger kan jeg bedre forstå at du bliver gal over. Men er det tit at børnene har 10 andre unger med hjem? Hvis det er en engangsepisode, så tænker jeg lidt at forældrene ikke helt kan stå til ansvar for at klassekammeraterne er lidt uvorne, og det er trods alt stadig sådan RELATIVT harmløst (men helt afgjort respektløst...). Hvis forældrene var til at tale med, så gav det mening at tage en snak med dem om, om ikke de kunne få lidt styr på deres unger, men hvis de ikke vil lytte (hvilket det jo lyder til) så tror jeg, at du er bedst tjent med at gøre det kedeligt at genere dig. Altså ignorere når de stikker fingrene ind af postkassen, giver fingeren i vinduet og stirrer. Det er IKKE iorden at de gør det, men mon ikke de holder op, hvis du ignorerer det? Ellers må du få en lille hund, der kan bide dem i fingrene, når de stikker dem ind af brevsprækken :D Ej, spøg til side... ;)

Du kan selvfølgelig også klage til foreningen, hvilket jeg nok ville gøre, hvis det blev ved længe, selvom du havde ignoreret det. Og jeg ville også klage over det der med de åbne døre og dele lejligheder, hvis det er i direkte modstrid med jeres regler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor frustrerende.. :(

Intet er værre end at leve i larm.

Der hvor vi boede før, var der rigtigt meget larm fra vores naboer. Der boede en enlig mor med nogle ret store drenge der holdt højlydt fest såvel weekend som hverdag.

Tror vi endte med at have sendt 8-10 dage til boligselskabet uden der skete noget ved det. De blev ganske vist kaldt til et møde, men det hjalp ikke.

Måtte nogen gange idde og amme min lille nyfødte mens musik dumdrede løs derinde fra.

Behøver jeg sige, at jeg var LYKKELIG den dag vi flyttede... og denne oplevelse er grunden til, at jeg meget nødigt nogensinde vil bo i lejlighed igen.

Kan I ikke sende en klage til jeres andelsforening... I har jo prøvet den direkte vej til overboerne selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er ulempen ved at bo i lejlighed, man vælger ikke selv, hvem man vil bo tæt op af.

Hvis de ikke er til at snakke med, så må du gå til jeres bolig forening, og snakke med dem om problemet. Alle også ejer/andelslejligheder må have en forening, som så må tage affære. Alt andet ender bare i nabokrig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår udemærket din tanke Barbamama, at ja de går jo bare lidt hårdt, herre gud! Sådan havde jeg det også i et stykke tid og bed det i mig.. Ydermere så tænker mange af vores venner også sådan, indtil de kommer herhjem og ser vores lamper gynge og ja generelt hører larmen :)

Vores møbler er ret godt spændte og ikke vakkelvorne. Det siger lidt om situationen at når vi går rundt i vores egen lejlighed så klapre tingene ikke, eller klirre eller noget.

Jeg har boet andre steder med meget forskellige naboer og har aldrig lagt mærke til dem så meget som jeg gør disse. Jeg besøger også veninder m.m som har overboer med børn og dem hører man heller ikke i en grad som vi høre vores.

Overboen vi havde før hørte vi kun når han havde dame besøg og det var bare komisk. Vi kunne ikke høre ham gå rundt eller noget. De her mennesker, altså vores overboer, går heller ikke bare rundt de hamre hælen i gulvet..

Det skal siges, at jeg er vokset op i et hjem hvor man kunne høre ALT. Mine forældres hus er ikke ret godt isoleret. Så jeg er vant til hjem hvor der er meget larm. Det jeg bare ikke forstår er respektløs, hensynsløs larm.. Hvis man kan kalde det det ;)

Situationen i går ville heller ikke have gjort mig noget overhovedet, havde det ikke også - næsten - været sådan til hverdag. Altså man skulle ofte tro at der boede ti mennesker deroppe. Men ja, jeg forstår ikke at ungerne gør som de gør når de går, efter min mand har været oppe og prøve at snakke med overboen. Jeg mener jo at overboen burde have sagt til ungerne at det ikke var i orden at råbe ind ad vores dør og lege med dørsprækken. Men jeg tror de har valgt en hel anden vej.. Men jeg ved jo ikke noget om det.

Jeg tænker bare, hvis man har fået flere klager om larm, så bør man da også tænke over hvordan man gør ting m.m. Lige såvel, hvis du er blevet indkaldt til masser af job samtaler, men aldrig bliver ansat - så ville jeg da også tænke over hvordan jeg fremstår m.m.

Vi skal alle være, helt sikkert!! Jeg mener bare, at når man bor i lejlighed så skal man tænke over at man bor i lejlighed - der vil være larm, men man bør også tænke over hvordan gør i sit eget hjem.

Jeg tror jeg bliver så sur, ked og skuffet fordi jeg er et meget retskaffen menneske! Og tænker over hvad jeg gør, det være sig generelt i livet.. Og nej vi er alle ikke ens og tænker ikke ens - fred være med det :)

Vi vælger at klage på mandag til bestyrelse. Mest over måden hvorpå manden ovenpå reagere da min mand var deroppe, da han virkede truende og dette er ikke første gang. Vi har dog kun været oppe for at snakke med ham to gange - så det er ikke fordi vi banker på deres dør flere gange om ugen :)

Men også fordi de bor ulovligt efter foreningens vedtægter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også klage.

Man skal også have respekt for hinanden; Og at man råber ind af brevsprækkerne, eller laver døtelefonfis, DET er forældrenes ansvar, også selvom det er børnene de rhar gæster!! Hvis min gæster går og laver fis med mine overboer, så er det da også mit ansvar..

Vores overboer har to børn på 2 og 4 år, og de kan også larme.. Men det er faktisk kun når de løber og græder vi sådan, "bemærker det".. Ellers synes jeg faktisk det er trygt, at kunne høre at man ikke er "helt alene".. :whistling

Men god ide at klage til bestyrelsen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er så glad for vores underboer er gamle og halvdøve - vores ejendom er mega lydt - man kan nærmest høre hvad underboen taler om !Her er reglen at man ikke må gå med sko inde og kun hoppe i sengen. Men når mine børn går kan jeg sagtens høre at de tramper.

Kan virkelig godt forstå hvis i er generet. I vores ejendom har de holdningen af larn, i et vist omfang er iorden mellen 07.00 og 20.00 og derefter skal man forholde sig rimentligt roligt.

Tror jeg ville klage igen.

Håber i finder en løsning.

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår udemærket din tanke Barbamama, at ja de går jo bare lidt hårdt, herre gud! Sådan havde jeg det også i et stykke tid og bed det i mig.. Ydermere så tænker mange af vores venner også sådan, indtil de kommer herhjem og ser vores lamper gynge og ja generelt hører larmen :)

Vores møbler er ret godt spændte og ikke vakkelvorne. Det siger lidt om situationen at når vi går rundt i vores egen lejlighed så klapre tingene ikke, eller klirre eller noget.

Jeg har boet andre steder med meget forskellige naboer og har aldrig lagt mærke til dem så meget som jeg gør disse. Jeg besøger også veninder m.m som har overboer med børn og dem hører man heller ikke i en grad som vi høre vores.

Overboen vi havde før hørte vi kun når han havde dame besøg og det var bare komisk. Vi kunne ikke høre ham gå rundt eller noget. De her mennesker, altså vores overboer, går heller ikke bare rundt de hamre hælen i gulvet..

Det skal siges, at jeg er vokset op i et hjem hvor man kunne høre ALT. Mine forældres hus er ikke ret godt isoleret. Så jeg er vant til hjem hvor der er meget larm. Det jeg bare ikke forstår er respektløs, hensynsløs larm.. Hvis man kan kalde det det ;)

Situationen i går ville heller ikke have gjort mig noget overhovedet, havde det ikke også - næsten - været sådan til hverdag. Altså man skulle ofte tro at der boede ti mennesker deroppe. Men ja, jeg forstår ikke at ungerne gør som de gør når de går, efter min mand har været oppe og prøve at snakke med overboen. Jeg mener jo at overboen burde have sagt til ungerne at det ikke var i orden at råbe ind ad vores dør og lege med dørsprækken. Men jeg tror de har valgt en hel anden vej.. Men jeg ved jo ikke noget om det.

Jeg tænker bare, hvis man har fået flere klager om larm, så bør man da også tænke over hvordan man gør ting m.m. Lige såvel, hvis du er blevet indkaldt til masser af job samtaler, men aldrig bliver ansat - så ville jeg da også tænke over hvordan jeg fremstår m.m.

Vi skal alle være, helt sikkert!! Jeg mener bare, at når man bor i lejlighed så skal man tænke over at man bor i lejlighed - der vil være larm, men man bør også tænke over hvordan gør i sit eget hjem.

Jeg tror jeg bliver så sur, ked og skuffet fordi jeg er et meget retskaffen menneske! Og tænker over hvad jeg gør, det være sig generelt i livet.. Og nej vi er alle ikke ens og tænker ikke ens - fred være med det :)

Vi vælger at klage på mandag til bestyrelse. Mest over måden hvorpå manden ovenpå reagere da min mand var deroppe, da han virkede truende og dette er ikke første gang. Vi har dog kun været oppe for at snakke med ham to gange - så det er ikke fordi vi banker på deres dør flere gange om ugen :)

Men også fordi de bor ulovligt efter foreningens vedtægter.

Mit indlæg var bestemt heller ikke ment som at du bare skulle slappe af, og at det er dig der er mærkelig! Bare lige for at slå det helt fast ;) :kram2 Der var sådan lidt blandede strøtanker i det, men jeg kan godt forstå at du synes det er træls og jeg ville også klage, hvis det blev ved (hvilket det jo lyder til at gøre). :)

Held og lykke med dem!! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit indlæg var bestemt heller ikke ment som at du bare skulle slappe af, og at det er dig der er mærkelig! Bare lige for at slå det helt fast ;) :kram2 Der var sådan lidt blandede strøtanker i det, men jeg kan godt forstå at du synes det er træls og jeg ville også klage, hvis det blev ved (hvilket det jo lyder til at gøre). :)

Held og lykke med dem!! :goodluck

Sådan opfattede jeg det heller ikke :)

Mit svar var også meget blandende strøtanker.. Da jeg synes det er en ret svær situation at stå i. Er kun glad for blandede vinkler på problemer, det giver også mig "nye øjne" på situationen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER