fuglemor

kalk tilskud

6 indlæg i dette emne

Hejsa vil hører om i andre tager kalktilskud. Har under den her graviditet haft temmelig mange problemer med mine tænder, hvilket jeg normalt ikke har. Har knækket to tænder. Det er mega øv. :angry

Hvis i tager kalk kan man så bare bruge et alm kalktilskud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager kalk + magnesium (altså i én tablet, for det er nemmest), fordi jeg har fået at vide fra flere, at de to ting helst skal tages sammen (vist noget med fare for åreforkalkning, hvis man ikke tager magnesium samtidig :unsure). Jeg tror også at der er lidt d-vitamin i...

Jeg køber dem fra matas. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager ikke kalk - mest fordi jeg pga. kvalmen er begyndt at drikke helt vildt meget mælk. Drikker nok lidt over ½ liter om dagen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man skal tag magsinum med sin kalk ellers kan kroppen ikke optage det rigtigt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får også rigeligt med mælk hver dag, så tager ikke kalk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været på apoteket efter kalk til min datter på 7 og fik nogle tyggetabletter med appelsinsmag til hende. Så fik jeg en lille folder med om kalk i kosten, den er godt nok udgivet af et firma der laver kosttilskud, men derfor kan informationerne jo være gode nok. Mange grøntsager indeholder gode mængder kalk, det samme gælder korn, ris og gryn, jo grovere jo bedre. Et glas vand indeholder ca 1/10 del af hvad et glas mælk indeholder. Men alt i alt mener jeg at man kan gøre meget for sit kalk behov ved at spise almindelig sund mad, og i maden er også i den form man som regel bedst optager vitaminer og mineraler.

Hvad angår dine tænder er det ikke bare pga kalk du har problemer. Under graviditet ændres dit spyts sammensætning pga hormoner, så dine tænder er dårligere beskyttet. Nogle blir mere tørre i munden. I gamle dage sagde man at hver graviditet koster en tand... Umiddelbart tror jeg ikke der er så meget at gøre ved det, men derfor er det selvfølgelig vigtigt at du spiser sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER