Bolsin

Graviditetssymptomer

26 indlæg i dette emne

Jeg synes selv jeg er ret plaget af mine graviditetssymptomer allerede.

Jeg har kvalme 24/7, og mega ømme :hophop . Oven i det har jeg fået en lugtesans som en sporhund - og synes bare alting lugter underligt. Særligt når jeg går forbi kebab-forretninger fortæller min lugtesans mig det, og er helt sikker på at jeg intet kebab skal have i løbet af min graviditet, selvom jeg normalt rigtig godt kan lide det - det lugter simpelthen bare for dårligt nu.

Og så er jeg selvfølgelig også ekstremt træt. Kan sagtens gå i seng kl 20.30 om aftenen og sove igennem til næste morgen uden problemer.

Hvad med jer? Er I begyndt at have nogle symptomer endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke en eneste, hvilken jeg syntes er mega frustrerende!

Havde med Luca mega kvalme og var generalt bare dårlig konstant!

Så denne graviditet er slet ikke gået rigtig op for mig endnu, da jeg mangler alle symptomerne :) PT. glæder jeg mig bare til scanning d 31 så jeg kan blive helt sikker på at der er liv der inde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med pigerne havde jeg nærmest ingen graviditetstegn andet end kvalme en enkelt gang eller to.

Denne gang har jeg total oppustet mave, kvalme HVER morgen og total ømme brystvorter. min lugtesans er blevet enormt go :-)

Sjovt som det er forskelligt....

Nå ja og så er jeg træt som et alderdomshjem, men det har jeg været alle gange!

Ihhh glæder mig også helt vildt til min scanning. 1 uge tilbage :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Symptomer er der også nok af her :)

Ligament smerter, ØMME bryster & ØMME brystvorter(!!!), er tørstig hele tiden, bumser, usandsynlig træt det meste af dagen og vågner meget om natten... Og så er min krop begyndt at klø ret meget (skal jeg lige have nævnt for lægen i dag)

Ja også bløder jeg jo også engang imellem... Får forhåbentlig svar fra min læge i dag om mit HCG tal er stigende som det skal - xxxxx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er jeg en smule træt.... synes ikke det er så slemt, sover dog dårligt om natten.... og det er sq da træls ;)

min mave føles som om at jeg dagligt har taget 50-100 maverulninger, men det er nok ret normalt?

ellers skal jeg til lægen i dag og snakke allergi-medicin, da jeg har "helårssnue" og kan næsten ikke undvære det, da jeg så nyser 15-30 gange dagligt og er snottet konstant!

så jeg håber på at han har en løsning på det... håber generelt jeg bliver lidt klogere i dag ;)

håber på at jeg kan komme igennem min graviditet uden alt for meget kvalme, det er nok min største frygt ;S

knus sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de sidste to uger har jeg haft mange ligamentsmerter, men mærker ikke så meget mere, men håber det er helt normalt at det kommer og går?

Derudover har jeg MEGA ømme og store bryster - kan allerede ikke passe mine normale BH'er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad er ligamentsmerter??? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad er ligamentsmerter??? ;)

Sådan lidt menstrationssmerte lignende. Smerter forneden fordi din underkrop gør sig klar til at udvide sig til når baby vokser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag synes jeg nærmest ikke jeg havde nogle symptomer.... Lige indtil jeg stod under bruseren og brystvorterne gjorde ondt som bare p..... Og da jeg åbnede en gammel madkasse fra i fredags som lå i min datters taske og jeg var ved at kaste op i køkkenvasken.

Kl 18 om aftenen siger det BANG og så bliver man mave fyldt op med luft. Jeg skifter simpelthen til joggingbukser, så jeg kan trække vejret :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay tak for svaret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste 2 dage er jeg vågnet og har haft hamrende ondt i maven, sådan i toppen af maven så det er ikke nede i bækkenet... Det hjælper så at få noget morgenmad, men ligeså snart jeg bliver sulten begynder det igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ser det ud med jeres symptomer nu..? Min kom væltende som lyn fra en skyfri himmel igår, vi holdte fødselsdag og fik den gode idag at slutte at med musik på den lokale kro - rigtig hyggelig... Meeen så kom kvalmen ellers (drak kun vand) og jeg måtte kæmpe for ikke at brække mig... Og pludselig var der en meget ung dreng der fik den gravide kvindes humør at mærke - han kaldte min søster og jeg rygluddere og så skal jeg da lige love for eg fik en "hjerneblødning" je skældte den stakkels dreng fuldstændig fra sans ìg samling indtil han sagde "undskyld jeg dummede mig, jeg vil aldrig tale grimt til en kvide igen" og så trak jeg ellers mand og søster med ud i bilen og fik smækket med døre..!! Føler mig så dum, for det første har jeg slet ikke været på den lokale i 4-5år..!! Og så ter jeg mig sådan et fjols - har moralske tømmermænd..!!! Og stadig voldsom kvalme..!! Og jeg er alligevel stadig sindssyg sur - hvor er det synd for min omgangskreds..!!! De kalder mig hormona nu, for min mand kom til at sige at vi ventede os..!! Det blev jeg gså tosset over han sagde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ser det ud med jeres symptomer nu..? Min kom væltende som lyn fra en skyfri himmel igår, vi holdte fødselsdag og fik den gode idag at slutte at med musik på den lokale kro - rigtig hyggelig... Meeen så kom kvalmen ellers (drak kun vand) og jeg måtte kæmpe for ikke at brække mig... Og pludselig var der en meget ung dreng der fik den gravide kvindes humør at mærke - han kaldte min søster og jeg rygluddere og så skal jeg da lige love for eg fik en "hjerneblødning" je skældte den stakkels dreng fuldstændig fra sans ìg samling indtil han sagde "undskyld jeg dummede mig, jeg vil aldrig tale grimt til en kvide igen" og så trak jeg ellers mand og søster med ud i bilen og fik smækket med døre..!! Føler mig så dum, for det første har jeg slet ikke været på den lokale i 4-5år..!! Og så ter jeg mig sådan et fjols - har moralske tømmermænd..!!! Og stadig voldsom kvalme..!! Og jeg er alligevel stadig sindssyg sur - hvor er det synd for min omgangskreds..!!! De kalder mig hormona nu, for min mand kom til at sige at vi ventede os..!! Det blev jeg gså tosset over han sagde :D

se lyst på det! det er "kun" fordi du er gravid at du har lidt humørsvingninger.... der er heldigvis grund til at du agerer som du gør og det må folk da kunne forstå! :whistling

jeg ville sq også få en mindre hjerneblødning hvis der var en dum knægt der sagde sådan til min søster og mig! (gravid eller ej) det er da dårlig opdragelse, vil jeg mene.... selvom han måske "kun" har ment det i sjov. :gal

jeg har haft en del kvalme om aftenen, men ikke så meget at jeg måtte ud og snakke alvorligt med "Ulrik"....

jeg synes ikke selv at mit humør svinger mere end det plejer :whistling men kæresten mener måske at han godt kan mærke lidt forandring :biglove

får af og til et jag i maven, men ellers er jeg ret forskånet....

stadig samme str BH, dog er jeg flytte over i ventebukser da jeg ikke kan holde ud at der er noget der strammer på maven :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den sidste uge har jeg ligget på langs.

Jeg har kvalme og hamrende ondt i maven når jeg ikke spiser.

Men idag har jeg det faktisk ok, jeg skal dog stadig sørgede at have mad i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nærmest haft konstant kvalme siden jeg så 2 streger på testen :( det svinger bare fra at være skidt til at være rigtig skidt!

Tilgengæld har jeg pludselig møgondt i mit højre bryst avavav

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her kan der heldigvis være flere dage imellem at jeg har kvalme... 7-9-13! har dog kunne holde det nede med samarin og saltlakridser!

det er heller ikke dagligt at jeg har ligamentsmerter længere :gravid

men har meget ømme :hophop for tiden....

så ja, det er en del svingende her hos mig.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ret trælse ligament smerter i dag! Det startede i går aftes... Ondt i lænden og lidt i mit underliv. Men smerterne er lidt on og off!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Symptomer er der også nok af her :)

Ligament smerter, ØMME bryster & ØMME brystvorter(!!!), er tørstig hele tiden, bumser, usandsynlig træt det meste af dagen og vågner meget om natten... Og så er min krop begyndt at klø ret meget (skal jeg lige have nævnt for lægen i dag)

Ja også bløder jeg jo også engang imellem... Får forhåbentlig svar fra min læge i dag om mit HCG tal er stigende som det skal - xxxxx

Hej :)

Fulgte lige lidt med herinde og så at du havde skrevet at du kløede rigtig meget... Jeg ved ikke om jeg er gravid men jeg har mega ømme brystvorter og bryster og samtidig klør jeg også rigtig meget.. Så jeg ville lige hører hvad din læge havde sagt det var??

Jeg troede faktisk bare at jeg kløede pga vaskepuvler, men nu ved jeg da ikke :)

Hilsen Lise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Fulgte lige lidt med herinde og så at du havde skrevet at du kløede rigtig meget... Jeg ved ikke om jeg er gravid men jeg har mega ømme brystvorter og bryster og samtidig klør jeg også rigtig meget.. Så jeg ville lige hører hvad din læge havde sagt det var??

Jeg troede faktisk bare at jeg kløede pga vaskepuvler, men nu ved jeg da ikke :)

Hilsen Lise

er du gået over tid???? og har du overvejet en test?

for det er da umiddelbart den første indikator på at du måske er gravid :loveshower

glæder mig til at høre mere! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er du gået over tid???? og har du overvejet en test?

for det er da umiddelbart den første indikator på at du måske er gravid :loveshower

glæder mig til at høre mere! :goodluck

Problemet er at min cyklus overhovedet ikke er reglmæssig endnu.. Så jeg ved ingenting.. Jeg havde sidste mens dag d. 29 januar, så er 3+3 idag hvis det er.. Men så er det vel også MEGET tidligt at have symptomer?? Det er nok bare min hjerne der har overtaget :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Fulgte lige lidt med herinde og så at du havde skrevet at du kløede rigtig meget... Jeg ved ikke om jeg er gravid men jeg har mega ømme brystvorter og bryster og samtidig klør jeg også rigtig meget.. Så jeg ville lige hører hvad din læge havde sagt det var??

Jeg troede faktisk bare at jeg kløede pga vaskepuvler, men nu ved jeg da ikke :)

Hilsen Lise

Hejsa :)

Jeg har faktisk ikke fået spurgt lægen... Så må være dig svar skyldig! Men min krop klør stadig ret meget, nogen steder :)

Nu kan jeg se at du har skrevet lidt med SaraLE, ømme brystvorter kan jo også komme i forbindelse med Mens og ja, jeg vil sige at det er lidt tidligt at føle graviditetssymp. når man er 3+3 henne.. Men hvad ved jeg :) Jeg kunne intet mærke på det tidspunkt - eller jeg mærkede det som om jeg skulle have mens.. :) Men prøv dog og test - vi er jo alle forskellige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er at min cyklus overhovedet ikke er reglmæssig endnu.. Så jeg ved ingenting.. Jeg havde sidste mens dag d. 29 januar, så er 3+3 idag hvis det er.. Men så er det vel også MEGET tidligt at have symptomer?? Det er nok bare min hjerne der har overtaget :ba

Jeg fik ømme boobies med det samme! Og mine bryster blev også tungere, så da jeg kunne teste var jeg i fuld gang med netop de symptomer. Jeg havde godt nok bildt mig selv ind, at det nok var fordi jeg lige var stoppet med p-piller og kroppen skulle vænne sig til det, men kan huske at det hele lissom "fald på plads" i mit hoved, da jeg så de to streger.

Krydser for at den er der:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler også min krop er anderledes. Men det kan jo også være at det er noget jeg bare bilder mig selv ind. Ved bare ikke hvornår jeg skal tage en test, da jeg heller ikk vil tage den for tidligt :-\ åh håber så meget den er der efter 6 måneders øvelse :-) er bare så bange for at blive skuffet. Men i mine andre cyklusser har jeg aldrig haft det sån her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck

krydser fingre for at den er der!

synes du skal se tiden an en uges tid måske?? og hvis du stadig ikke har fået din mens, kan du jo teste :)

3+3 er tidligt for symptomer, men jeg er så også en af "de langsomme" til selv at få nogen.... har først for alvor ømme :hophop nu her.... og jeg er så 10uger henne i morgen :)

held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige taget et nyt mavebillede og sat dem i samme indlæg som dem jeg har taget indtil nu.

Altså enten har jeg spist for meget, ellers er maven blevet rundere :blink :blink :blink

Er det bare mig?

Se her: Mavebilleder

Du er helt klart blevet rundere! Men jeg synes også at ens mave næsten eksplodere om aftenen! Og det kender jeg også andre gravide der oplever... Hvorfor ved jeg ikke? Altså den rent faktiske årsag til det ;)

Men det er en fin mave!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER