Guest cmbk

Konstant syg

28 indlæg i dette emne

Nu har jeg læst dit indlæg flere gange efterhånden og jeg kan altå ikke slippe tanken om at du burde tjekkes for om dit stofskifte fungerer som det skal.

Jeg har selv for lavt stofskifte, så måske jeg bare ser spøgelser, jeg synes bare jeg kan genkende nogle af de ting du skriver om fra mig selv og min sygdom.

Ved for lavt stofskifte kan man opleve at have minus overskud, energien skal findes et sted dybt nede hvor det er svært at komme. Det kan let blive tolket som depression, men er det ikke. Ens immunforsvar er i bund og man rager alt til sig. At være sammen medandre mennekser kan være svært, overskuddet er der bare ikke.

Symptomerne er følgende sakset fra netdokto, men man kan også have flere og andre.

Træthed, kuldskærhed og gener fra muskler/led. Ofte vil der også være et eller flere af følgende symptomer tilstede:

Nedsat appetit

Vægtøgning

Væskeophobning (ødem)

Forstoppelse

Tør og ru hud

Hæs og dyb stemme

Håret bliver tyndere

Langsom puls

Personer med for lavt stofskifte kan desuden have en dårlig hukommelse, og hos ældre kan det være det eneste symptom på for lavt stofskifte

Det kan påvises eller afvises nemt ved en blodprøve.

Jeg håber du snart får det bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enormt glemsom, og glemmer rigtig mange ting. Tit frustrere det mig, at jeg kan glemme så meget.

Forstoppelse, jo tak - Men det kan jo ligeså godt være i forbindelse med graviditeten

Tør og ru hud.. Især i ansigtet. Men igen... Tjae..

Det er ikke en barriere jeg plejer at have. Men ringer en veninde og spørger om, vi skal tage ud og spise, finder jeg altid en eller anden undskyldning.. Det kommer helt af sig selv, og det er simpelthen fordi jeg tænker... "Men jeg kunne sove istedet for. Jeg orker det ikke..."

Jeg har haft knaldende hovedpine i tre dage nu, og det har jeg sådanset haft det meste af mit liv... Spændingshovedpine, sagde lægen..

Idag har jeg gået tur med hundene, nydt roen og freden på landet, vasket op, bagt boller, støvsuget, og taget mig et laaaaaaaaaaangt varmt bad... Det hjalp lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enormt glemsom, og glemmer rigtig mange ting. Tit frustrere det mig, at jeg kan glemme så meget.

Forstoppelse, jo tak - Men det kan jo ligeså godt være i forbindelse med graviditeten

Tør og ru hud.. Især i ansigtet. Men igen... Tjae..

Det er ikke en barriere jeg plejer at have. Men ringer en veninde og spørger om, vi skal tage ud og spise, finder jeg altid en eller anden undskyldning.. Det kommer helt af sig selv, og det er simpelthen fordi jeg tænker... "Men jeg kunne sove istedet for. Jeg orker det ikke..."

Jeg har haft knaldende hovedpine i tre dage nu, og det har jeg sådanset haft det meste af mit liv... Spændingshovedpine, sagde lægen..

Idag har jeg gået tur med hundene, nydt roen og freden på landet, vasket op, bagt boller, støvsuget, og taget mig et laaaaaaaaaaangt varmt bad... Det hjalp lidt.

Det kunne godt lyde som om du om ikke andet burde bliver testet for det.

Under en graviditet øges ens behov for det hormon skjoldbruskirtlen producerer og for lavt stofskifte kan derfor vise sig i forbindelse med en graviditet.

Jeg ville derfor tage et smut til lægen og slå i bordet for en test. Det er hurtigt, det er bare en enkel blodprøve og hvis du ikke selv er i stand til det (ved det kan være svært når overskuddet bare ikke er der) så tag din kæreste, en veninde eller din mor med som kan slå i bordet for dig.

Måske er det psykisk, men måske er der en fysisk grund til din tilstand og jeg synes i den grad det er vigtigt at få undersøgt og forstår slet ikke at din læge ikke tager dig seriøst med de symptomer du har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER