Guest

Søge job og barsel

4 indlæg i dette emne

Jeg blev jo desværre fyret 4 dage før jeg fandt ud af jeg var gravid og nåede ikke at finde noget andet inden jeg gik på barsel. Jeg regner med at min barsel slutter omkring juni og er derfor så småt begyndt at overveje hvad jeg egentlig gerne vil når jeg er færdig med barslen. Det eneste jeg ved er at jeg ikke skal tilbage til samme branche <_<

Jeg ved så bare ikke hvornår jeg skal begynde at søge. Jeg tænker at det kunne jo være rart hvis jeg vidste at der var et job når barslen er færdig, men jeg vil jo også gerne nyde den sidste tid inden jeg går i gang ;)

Hvad har I andre gjort? Har I søgt mens I var på barsel eller er I først begyndt efter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har heller ikke noget og skal derfor også ud og søge nu her mens jeg er på barsel...

Jeg skal søge elevplads, og det begynder de at søge nu, så jeg skal til at søge nu her... Nogen af stillingerne bliver slået op inden jeg føder, mens andre først kommer op når jeg har født..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skriver du ikke vil tilbage til samme branche? Har du en uddannelse du kan bruge i en anden branche?

Jeg ville holde øje med arbejdsmarkedet nu og er der et job du bare SÅ gerne vil have, så ville jeg også søge nu (hvis de også vil have dig, så venter de gerne ;)). Ellers ville jeg vente til Ronja er 7-8 måneder og så begynde at søge effektivt - er du heldig at komme til jobsamtale (og de fleste steder forløber sådanne sig over to gange) og det ender med du får tilbudt jobbet, så er der nemt gået 2-3 uger, og fra du har fået tilbudt jobbet til du skal starte går der i de fleste brancher vel også 1-2 måneder. Og så passer det med din barsel alligevel er ved at være slut :)

Jeg ville være for rastløs til at vente med at gå i gang til Ronja kom i dp/vs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skriver du ikke vil tilbage til samme branche? Har du en uddannelse du kan bruge i en anden branche?

Jeg ville holde øje med arbejdsmarkedet nu og er der et job du bare SÅ gerne vil have, så ville jeg også søge nu (hvis de også vil have dig, så venter de gerne ;)). Ellers ville jeg vente til Ronja er 7-8 måneder og så begynde at søge effektivt - er du heldig at komme til jobsamtale (og de fleste steder forløber sådanne sig over to gange) og det ender med du får tilbudt jobbet, så er der nemt gået 2-3 uger, og fra du har fået tilbudt jobbet til du skal starte går der i de fleste brancher vel også 1-2 måneder. Og så passer det med din barsel alligevel er ved at være slut :)

Jeg ville være for rastløs til at vente med at gå i gang til Ronja kom i dp/vs.

Min uddannelse kan heldigvis bruges til meget. Jeg er uddannet cand.merc.aud og har arbejdet som revisor i 2 år, så den kan bruges i stort set alle økonomifunktioner :)

Jeg tror også jeg ender med at kigge efter de spændende jobs og kun søge dem til at starte med.

Jeg kan også mærke at jeg gerne vil havde en afklaring og vide om jeg har noget efter barslen så jeg begynder stille og roligt og trapper op om et par måneder :)

Men jeg vil stadig gerne høre hvad andre har gjort/gør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER