Guest

Schuberts minde... Behandlingshjemmet.

7 indlæg i dette emne

Jeg så det, og jeg så også sidste programserie de havde lavet for 2 år siden med Schuberts Minde.

Ud fra det jeg har set virker det som et super sted, med kompetent personale der møder børnene der hvor de er, og der hvor det er nødvendigt at sætte hårdt mod hårdt.

Det er jo ikke "Hr. og Fru Danmark Børn" der bor på stedet, men børn der af den ene eller den anden årsag har nogle problemstillinger med i bagagen som gør at de skal mødes med Kæft, trit og knus som de kalder det.

Hvis de børn skal ud i samfundet som hele mennesker skal der noget mere til end blot at stryge dem med hårene og så ellers bare lade dem gøre hvad der passer dem.

Trods de konflikter der har været i dette (og tidligere) programmer så virker det som om at børnene godt kan lide den stramme struktur, forudsigeligheden og de regelsæt/konsekvenser de mødes med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så i det, og hvad tænker i???

Jeg synes faktisk det var rigtig spændende at se en efterfølger til programmet. rart at få at vide hvor nogen af børnene var i dag. Og så synes jeg bare de tacklede den 11 årig super godt. Og det så også ud som om det betød meget for ham når han så fik ros.

Dog så det lidt voldsomt hun da de fastholdt hende pigen, men jeg har fuld forståelse for hvorfor de gjorde det. Hvem ved når hun var så hidsig hvad skade hun kunne have gjort på personale og sig selv.

Men jeg kan ikke forstå at sådan en som Marc bare kan tage derfra. Hans far har selv valgt han skulle være der, og så er han utilfreds med at Marc bliver straffet for at stjæle. Utilfreds med måden hvorpå han straffes. Børn skal lære det er i orden ikke at stjæle, og jeg synes egentlig det er en fair straf. For han finder ud af at det ikke kan betale sig at gøre det igen. Men det er faren så ikke lige enig i, og så er det jo nemt at tage ham med hjem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg så anden del, og hold da op jeg må indrømme, at jeg har godt nok tabt mit hjerte til ham den lille lyshåret Richard. Hvor er han dog bare sød og charmerende og sikke en frygtlig historie han har bag sig med svigt og atter svigt.

jeg synes aftnens udseendelse var rigtig god, og de tacklede problemerne rigtig godt. Der var kun en ting, hvor jeg tænkte, at han skulle overveje sit sprogvalg, og det var i starten med problematikken omkring vand, hvor pædagogen sagde de skulle holde kæft. Hvis man vil have de unge skal have et ordentligt sprogbrug, så skal man jo selv være et godt eksempel.

Jeg synes til gengæld de tacklede både Sara, Richard og Camilla rigtig godt, og øy hvor ville jeg gerne arbejde der, når jeg er færdig uddannet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh uh uuuhh...

Jeg har lige skrevet min bachelor på pædagog uddannelsen, og har netop brugt Schuberts Minde som eksempel på hvad jeg, ud fra den viden jeg har nu, bestemt ikke ville gøre.

Jeg mener ikke at den MEGET faste struktur gør noget specielt godt for børnene. Selvfølgelig skal der være struktur, men børnene lærer ikke at tage egne beslutninger eller mærke sig selv når de bare får fortalt hvad de skal og hvornår.

Afsnittet med Camilla (fra de nye), hvor hun gerne vil have et arbejde er et rigtigt fint eksempel på pædagoger der gerne vil tage styringen bare for at tage den.

Måske er jeg farvet af at mit menneskesyn og at min holdning til de anbragte børn er så markant anderledes end Schuberts mindes, men jeg går altså ind for at man lærer at sine egne erfaringer, og derfor skal have støtte til at træffe nogle valg.. Ikke at man bare får besked på hvad man skal.

Selvfølgelig er der nogle børn der har brug for struktur.. jeg mener bare det er SÅ meget i overkanten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set nogen af programmerne. Jeg syns det er hjerteskærende at se at nogen børn og unge i Danmark har det så svært, og jeg syns egentlig det man ser fra personalet er meget positivt, selv om de situationer hvor de fysisk fastholder nogen af de unge er hårdt at se på. Det er tydeligt de handler udfra hvad de mener er godt for børnene for at gi dem en bedre fremtid, og det er en vilje og kærlighed de fleste af børnene har stor brug for at mærke fra de voksne omkring dem. Men hold op hvor går det lige ind her i min hormonelle tilstand :boo at nogen sætter børn i verden og så har så lidt overskud/behandler dem så skidt at de får det så svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set nogen af programmerne. Jeg syns det er hjerteskærende at se at nogen børn og unge i Danmark har det så svært, og jeg syns egentlig det man ser fra personalet er meget positivt, selv om de situationer hvor de fysisk fastholder nogen af de unge er hårdt at se på. Det er tydeligt de handler udfra hvad de mener er godt for børnene for at gi dem en bedre fremtid, og det er en vilje og kærlighed de fleste af børnene har stor brug for at mærke fra de voksne omkring dem. Men hold op hvor går det lige ind her i min hormonelle tilstand :boo at nogen sætter børn i verden og så har så lidt overskud/behandler dem så skidt at de får det så svært.

enten kan man også være meget hormonella som adminstrativ gravid, for det gik også lige i hjertet på mig, og jeg sad og tudbrølede, da jeg så og hørte særligt ham Richards historie. 8-9 børn, hvor størstedelen er anbragt udenfor hjemmet, og drenge har oplevet svigt på svigt og så lige med svigt på.

Og jeg tabte totalt min hjerte til ham. Og så sidder vi nogle, som har så meget kærlighed at give, men ikke selv kan få børn ØØV siger jeg bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER