CNN

Vægt på 10 mdr bebs

4 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Jeg er en lille smule nervøs for min datters vægt, hun er 10 mdr og vejer 9,9 kg. For 3 mdr siden vejede hun ca 9 kg, så blev hun syg og begynte at kravle osv.

Da SP var her for 2 mdr siden vejede hun KUN 8,5 :o - SÅ blev mor her nervøs!

Men knap 10 kg virker godt nok ikke af ret meget..

Hvor "store" er jeres?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har jo af gode grunde ingen erfaring, hvad vægten i den alder angår, men ud fra det jeg har hørt af veninder med børn i den alder, tror jeg, at 10 kg er ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal du altså være ordentlig ved dig selv :kram. Gennemsnitsvægten ved 12 måneder er 9,7 kg, så din pige lyder mere end fin.

Og ja, de kære små kan tabe sig hurtigt, men din pige har taget rigtig fint og hurtigt på igen. En grov tommelfingerregel siger, at fødselsvægten skal være tredoblet, når barnet fylder et år. Men det afhænger igen af sygdom, kravler/går/hvor aktivt er barnet osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal du altså være ordentlig ved dig selv :kram. Gennemsnitsvægten ved 12 måneder er 9,7 kg, så din pige lyder mere end fin.

Og ja, de kære små kan tabe sig hurtigt, men din pige har taget rigtig fint og hurtigt på igen. En grov tommelfingerregel siger, at fødselsvægten skal være tredoblet, når barnet fylder et år. Men det afhænger igen af sygdom, kravler/går/hvor aktivt er barnet osv.

Så er det "kun" ét kg hun mangler og hun bliver først 1 år 2 marts

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER