Guest

Risengrød

34 indlæg i dette emne

så lige et andet råd hvis nu grøden brænder på bunden som den tit gør herhjemme men det er heldigvis kun trælst at gøre rent for grøden smager heldigvis ikke af det..

men hvis i har noget vaskepulver altså det til tøj så strøg det i et godt lag over den påbrændte bund i gryden og lad det stå.. det gør at det brændte nærmest bobler op og er super nemt at gøre rent

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg putter den osse ind i sengen, men liiiiige et tips til jer andre, husk lige at fortælle manden at i har sat den derind, så han ikke tager ungerne med derind for at slås i sengen :box Det er sgu ikke særlig lækkert at gøre rent efterfølgende..... Manden opdagede det ikke engang selv, det var først da jeg skulle det ved spisetid at det blev opdaget, og der var dyner osv. noget stive... :blink

:haha :haha :haha undskyld, men den er med i finalen om dagen grin, for det er da for underholdende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så lige et andet råd hvis nu grøden brænder på bunden som den tit gør herhjemme men det er heldigvis kun trælst at gøre rent for grøden smager heldigvis ikke af det..

men hvis i har noget vaskepulver altså det til tøj så strøg det i et godt lag over den påbrændte bund i gryden og lad det stå.. det gør at det brændte nærmest bobler op og er super nemt at gøre rent

men tippet mod, at det brænder på er netop, at lade risene koge 2-3 minutter i vand inden man tilføre mælken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men tippet mod, at det brænder på er netop, at lade risene koge 2-3 minutter i vand inden man tilføre mælken.

ja men det virker bare ikke altid og slet ikke herhjemme....

så derfor tippet til hvis den alligevel brænder på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tyr til den nemme udgave... Køber Pama Minutris og grøden er klar i løbet af 10 min fra start til slut... Smager ganske udemærket...

Det der med at sætte den under dynen har jeg aldrig gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tyr til den nemme udgave... Køber Pama Minutris og grøden er klar i løbet af 10 min fra start til slut... Smager ganske udemærket...

Det der med at sætte den under dynen har jeg aldrig gjort.

Jeg synes nu sagtens jeg kan smage forskel

Men hurra for forskellighed, minutrisene ville jeg kun bruge i de tilfælde hvor et barn gerne vil have risengrød til morgenmad fx.. Til aftensmad rør det mig ikke specielt at skulle bruge en times tid til halvanden på at lave min fantastiske risengrød *gg*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tyr til den nemme udgave... Køber Pama Minutris og grøden er klar i løbet af 10 min fra start til slut... Smager ganske udemærket...

Det der med at sætte den under dynen har jeg aldrig gjort.

Har også altid købt minut ris (fordi mit møg håndled ikke kan røre i lang tid).. MEN sidste weekend havde jeg ved en fejl købt grødris.. kogte de der 35 min der stod... og lavede det i sidste ende til ris a la mande.. OG må indrømme... har aldrig nogensinde lavet SÅ lækker en ris a la mande :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så lige et andet råd hvis nu grøden brænder på bunden som den tit gør herhjemme men det er heldigvis kun trælst at gøre rent for grøden smager heldigvis ikke af det..

men hvis i har noget vaskepulver altså det til tøj så strøg det i et godt lag over den påbrændte bund i gryden og lad det stå.. det gør at det brændte nærmest bobler op og er super nemt at gøre rent

Min bonussøster gør det at hun koger lidt vand sammen med vaskepulver i gryden hvor noget er brændt på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu sagtens jeg kan smage forskel

Men hurra for forskellighed, minutrisene ville jeg kun bruge i de tilfælde hvor et barn gerne vil have risengrød til morgenmad fx.. Til aftensmad rør det mig ikke specielt at skulle bruge en times tid til halvanden på at lave min fantastiske risengrød *gg*

Har også altid købt minut ris (fordi mit møg håndled ikke kan røre i lang tid).. MEN sidste weekend havde jeg ved en fejl købt grødris.. kogte de der 35 min der stod... og lavede det i sidste ende til ris a la mande.. OG må indrømme... har aldrig nogensinde lavet SÅ lækker en ris a la mande :blush

Det er udenlukkende pga af lidt dovenskab og så at jeg nok ikk har tålmodighed til at stå en time ved komfuret... Men jeg vil da gerne prøve en af de andre måder en anden gang... Orker bare ikke lige for i tiden og manden laver det jo ikk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER