Naturegirl

igangsættelse

8 indlæg i dette emne

jeg er i dag gået 9 dage over tid, og i morgen skal jeg til en undersøgelse på sygehuset (Viborg), hvor de lytter til lillepigens hjerte, måler fostervand, tjekker livmoderhals osv.... og så vil jeg få en tid til igangsættelse....

jeg har ingen ide om hvordan sådan noget foregår, nogle siger man får en stikpille, andre siger vedrop.... en jordemoder på sygehuset har fortalt mig at hvis man bliver sat igang, er der risiko for at fødselen bliver længere og sejere, end hvis man naturligt går igang.... kan det passe..?? er der nogen af jer, som har prøvet at blive sat igang, som kan fortælle om jeres oplevelser med det..?? :help

jeg kan jo stadig nå at gå igang selv, og håber også jeg gør.... det er mit første barn.... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg ventede min første søn blev jeg sat igang da jeg var gået 12 dage over tid. Hos mig tog de bare vandet med det samme. Jeg fik ingen stikpille eller vedrop. Veerene kom rigmelig hurtigt efter vandet var gået. Min fødsel tog 14 timer og jordemoderen sagde at det var en meget normal længte fødsel for en første gangs fødende.

Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke! Og god fødsel! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan man sætter i gang kommer meget an på hvor "moden" din livmoder er. Du skal være et par cm åben før de kan tage vandet, ellers skal du formentlig starte med stikpiller for at blødgøre. Jordemødrene gør hvad de kan for at få dine egne hormoner og veer til at overtage mest muligt, så vil ofte prøve at nøjes med de mildeste indgreb og så se hvordan du reagerer, derfor er det også meget forskelligt hvad man oplever når man blir sat igang. Håber du får gode svar på alle dine spørgsmål i morgen, og held og lykke! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang. Jeg fik stikpiller onsdag morgen og eftermiddag. Først sent på aftenen fik jeg veer, men de gik i sig selv igen om natten ved 3-tiden. Torsdag morgen fik jeg en stikpille mere. Derefter fik jeg veer igen, men jeg åbnede mig kun lige nok til, at jm kunne få en finger op. Hun besluttede sig så for at prikke hul i fosterhinden klokken 15:06. Det gjorde så, at jeg fik kraftige veer, men da de ikke gjorde det godt nok, endte det med, at jeg fik vestimulerende drop omkring 20/21-tiden. Det hjalp mig så rigtig meget, så jeg fødte Kristine klokken 23:18 :loveshower

Jeg kan ikke sige, om det er mere hårdt og tager længere tid, end hvis fødslen går igang af sig selv, for det har jeg ikke prøvet endnu...

Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev os sat igang, fik en stik pille torsdag eftermiddag - skulle komme igen fredag formiddag for at se om jeg skulle have en til stikpille eller om de bare skulle prikke hul på vandet..

Der skete ikke det vilde i løbet af natten til fredag - så kom igen fredag formiddag og de prikkede hul på vandet - og fra vandet gik og til jeg fødte gik der ca 14 timer - fødte om lørdagen kl 2.54 :)

Og er os første gangs fødende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang med stikpiller da jeg slet ikke var moden, men da første barn var endt i AKS fordi han var for stor og nr. 2 også var stor var det eneste løsning.

Fik stikpille hver formiddag og eftermiddag og havde veer fra ca kl. 12 - midnat hver dag. Jeg var hjemme og kun lige på FG en times tid om formiddagen og eftermiddagen.

Desværre skete der ikke en dyt med veerne - de var slemme og kom med 3 minutters mellemrum men efter 4 døgn på denne måde og min livmoderhals endnu ikke var udslettet sagde jeg stop og fik PKS dagen efter :)

Som sagt var jeg slet ikke moden til at gå i fødsel og dette var også 2 uger før termin. Nu hvor du er over termin burde det være noget lettere at få dig i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er både ved nummer 2 og 3 blevet sat igang og det forgik sådan.

1dag: 1 stikpille

2dag : 2 stikpiller med 5 timer imellem, efter nogle timer var jeg så moden nok til at de kunne tá vandet og så gik der 3 timer til jeg havde født :whistling

Så det behøver ikke tá så lang tid

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev sat igang kl 10 om formiddagen, vandet gik 18,45, og Viktor kom kl 22,45 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER