Nitzen1987

Hvordan går det med jer her i andet trimester?

9 indlæg i dette emne

Jeg føler mig meget heldig for jeg mærker stadigvæk ikke noget til graviditeten udover træthedm, som ikke helt er forsvundet endnu... overvejer om jeg skal bede min læge om at få målt min blodprocent, når jeg alligevel skal derned næste torsdag... Men jeg føler mig heldig - har ingen rygsmerter eller bækkenløsning osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har p.... ondt i lænden :-( Skal se lægen på mandag og forhåbentligt henvises til en fys.

Og mit første jordemoderbesøg i dag blev aflyst, fordi de var kommet til at overbooke. Kan måske klemmes ind på mandag - måske.

Tror også der er ballade med hormonerne, for jeg tuder hele tiden.

Har desuden taget 3 kg. på over julen og vejer nu 91 kg, hvilket bestemt ikke var planen. Planen var faktisk at bytte lidt fedt ud med baby og tilbehør.

Så alt i alt er jeg sgu lidt træt af det lige nu, må jeg indrømme.

Og det kan vejret også lige understrege, da jeg cyklede på arbejde i regn og storm og fik våde skindhandsker, der farvede min fingre sorte, der ikke går af med vand og sæbe.

Måske skal jeg bare aflyse i dag og begynde forfra i morgen i bedre humør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det strålende. :glad Vægten sige kun + 1 kg i forhold til før graviditeten, så det er også som det skal være.

Jeg får kun ondt i lænden hvis jeg ikke kommer til træning el. svømning min. 1 gang om ugen, så det hjælper jo på motivationen for at træne. :8:

Dog har mine :hophop "lækket" lidt de sidste par dage, knap så fedt at sidde til møde på arbejdet og at en af ens mandlige kollegaer pludselig udbryder: "Lene jeg troede da ikke at du ammede endnu" <_< Gudskelov havde jeg en ekstra bluse i skuffen, så nu har jeg været ude og købe ammeindlæg.

I morgen skal jeg til MD-skanning, så det skal blive godt at se at spiren har det som den skal.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig meget heldig for jeg mærker stadigvæk ikke noget til graviditeten udover træthedm, som ikke helt er forsvundet endnu... overvejer om jeg skal bede min læge om at få målt min blodprocent, når jeg alligevel skal derned næste torsdag... Men jeg føler mig heldig - har ingen rygsmerter eller bækkenløsning osv.

Sådan er det også her - jeg døjer kun med træthed og ikke rigtig andet. Jeg målte dog selv min blodprocent på mit arbejde i går og ganske rigtig havde jeg ret i at den var lige på grænsen til det lave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også et af dem der har VIIILDT ondt i lænden. Det er sådan at hvis jeg ikke bider mig i læben ville jeg skrige.. Snakkede med min JM om det under 1. besøg her i Tirsdags og hun gav mig nogle gode spænd-ud råd, men ellers var der ikke ret meget andet at gøre end dét og noget motion..

Udover dét har jeg det sådan set udemærket :) Kvalmen er stort set forsvundet og jeg har det generelt bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en smule ondt i lænden.

Kvalmen ser jeg heldigvis ikke ret meget til mere.

Trætheden er lidt svingene, de sidste to dage har jeg været meget træt, men ellers har jeg meget mere energi end jeg havde til at starte med.

Alt i alt synes jeg bare at jeg har det dejligt. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det egentlig ogsaa fint :)

Kan maerke to lidt traelse ting:

Jeg er mere traet og sover endnu mere/tungere/laengere om natten. Hvis jeg har vaeret meget paa en dag, saa er der mindre paa kontoen den naeste. Var faktisk helt og aldeles flad paa batterierne nytaarsdag. Det kan afhjaelpes med soevn -_-

Min laend driller mig, men det er ikke baekkenloesning. Jeg er dog ikke i tvivl om, at det har noget at goere med graviditetet. Det kan afhjaelpes med oevelser og traening af baekkenet og det goer jeg saa :)

Ellers har jeg faaet mere apetit, men det er vist fint, naar jeg nu stadig vejer 52 kg som i starten. Folk er begyndt at sige, at jeg har tabt mig, selvom maven strutter mere og mere, saa proever at faa lidt mere ind, selvom det falder mig unaturligt. Bettenok maa vaere en sulten lille en - som sin far, der spiste som en gal som barn :rolleyes

Saa udover den forkoelelse, der er begyndt at kradse... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuh Syntes det hårdt..

Jeg er fuldt sygemeldt nu indtil fødsel pgr af bækkenløsning og spiseproblemer jeg har efter min gastric bypass= fedmeoperation.. så har en del smerter

efter måltider.. så døjer jeg igen med lav blodprocent selvom jeg har taget 100 mg jern siden uge 3 så nu må vi se hvad lægen kan gøre, har mest lyst til og sove hele tiden....

har døjet med lav blodprocent i over 1 år og en måned før jeg blev gravid opstartede jeg med Jern i injektion men det må du ikke få under graviditeten

Så nu må vi se hvad de så vil gøre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så heldig, at alle symptomer pånær større bryster og mave samt lidt bumser er pist væk.

Ingen smerter eller ømhed, ingen træthed eller andet (7-9-13), så håber stadig baby gror og har det godt derinde, for det er lige før, jeg vil sige jeg har det som før jeg blev gravid... hmmm....

Jeg har taget omkring 5 kg på, hvilket jeg synes er meget, men bukserne passer stadig, hvis jeg sætter dem "under maven" så går ud fra, at kiloene sidder på bryster og "baby-boet".

Skal til første jordemoderbesøg i morgen - håber jeg får lov til at høre hjertelyd, så jeg kan blive lidt beroliget mht. den lille frøken derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER