Piphans

Første lægebesøg:-)

13 indlæg i dette emne

Har idag været til mit første lægebesøg siden graviditeten blev fastslået, og det var simpelthen så positivt at jeg bliver nødt til at dele det :yay

Egentlig var det ikke min læge, men sygeplejerske der foretog konsultationen - og hun var bare SÅ sød:-) Hun er vel et sted midt i 50'erne og har snakket med 100-vis af gravide, men hun var virkelig indlevende.

Jeg var der i 40 min. og der blev taget rigtig god tid.

Der blev taget blodprøver - det mærkede jeg næsten ikke, og jeg er ellers en kylling med nåle og blod!!

Jeg blev vejet, og vejede 2!!! kilo mere end jeg gjorde fra morgenen. :13: Det nævnte jeg, og jeg bemærkede at hun skrev mit morgenvægt på.

Kær sygeplerske, ikk? :biglove

Nå, men alt så iøvrigt fint ud, blodsukker, blodtryk osv. :)

Glæder mig til næste besøg hvor jeg skal ind til lægen og få svar på blodprøver..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var da dejligt med sådan en positiv oplevelse. Mit første lægebesøg var også ved sygeplejersken, som jeg helt ærlig syns er mere sød og overskudsagtig end min læge. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et hyggeligt besøg :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iiih, hvorfor skal jeg først afsted d. 11 januar?.. synes det er sent!.. glæder mig lidt til at føler mig lidt mere gravidlaugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da dejligt med sådan en positiv oplevelse. Mit første lægebesøg var også ved sygeplejersken, som jeg helt ærlig syns er mere sød og overskudsagtig end min læge. :rolleyes

Hmm, måske de bare er lidt mere nede på jorden/menneskelige de sygeplejersker :rolleyes

Dejligt forøvrigt med din scanning idag :loveshower

Sikke et hyggeligt besøg :loveshower

Jaah :7himmel

iiih, hvorfor skal jeg først afsted d. 11 januar?.. synes det er sent!.. glæder mig lidt til at føler mig lidt mere gravidlaugh.gif

Tror det er meget normalt det svinger lidt fra sted til sted, men ja, kan godt forstå du er utålmodig :rolleyes

Jeg følte mig dog ikke speciel gravid da jeg nærmest ikke har nogle symptomer. Var lige ved at bede hende om at tage en GT for en sikkerheds skyld :lolhit

Skal også afsted den 11 januar og ha lavet vandrejournal. Sjovt som vi alligevel følges :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, måske de bare er lidt mere nede på jorden/menneskelige de sygeplejersker :rolleyes

Dejligt forøvrigt med din scanning idag :loveshower

Jaah :7himmel

Tror det er meget normalt det svinger lidt fra sted til sted, men ja, kan godt forstå du er utålmodig :rolleyes

Jeg følte mig dog ikke speciel gravid da jeg nærmest ikke har nogle symptomer. Var lige ved at bede hende om at tage en GT for en sikkerheds skyld :lolhit

Skal også afsted den 11 januar og ha lavet vandrejournal. Sjovt som vi alligevel følges :)

JA det er lidt sjovt!... bunny_4.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mig der ikke fik/får foretaget en undelivs undersøgelse? Jeg blev meget overrasket over at jeg ikke fik, mens min søster fik i november. Lægen sagde at det gør man ikke mere, men det eneste det har bevirket er at jeg er mega urolig for om alt er som det skal være. Fortryder jeg ikke spurgte om man ikke kunne få det hvis man ville - men i situationen var jeg kylling nok til at tage den nemme udvej - gyn undersøgelser er bare ikke rare!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mig der ikke fik/får foretaget en undelivs undersøgelse? Jeg blev meget overrasket over at jeg ikke fik, mens min søster fik i november. Lægen sagde at det gør man ikke mere, men det eneste det har bevirket er at jeg er mega urolig for om alt er som det skal være. Fortryder jeg ikke spurgte om man ikke kunne få det hvis man ville - men i situationen var jeg kylling nok til at tage den nemme udvej - gyn undersøgelser er bare ikke rare!!!

Jeg gjorde heller ikke. Min læge sagde, at den eneste grund til, at hun ville gøre det, var, hvis jeg skulle have taget prøver for gonorré og klamydia. Men det behøvede jeg 100% sikkert ikke. Og så var der ingen grund til det, sagde hun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge er lidt gammel og vist også lidt gammeldags og hun lavede faktisk en gu på mig da jeg var inde og få lavet VJ færdig. Jeg var lidt overrasket og min kæreste som var med (fordi han stadig er på ferie i Danmark) syns det var akavet og grænseoverskridende (årh de søde uskyldige mænd, hva de ikke ved om kvinders forhold til deres læge...) Men :btopic det eneste hun gjorde var at se farven på livmodermunden og mærke størrelsen på livmoren udenpå min mave, og det fortæller jo ikke noget som to streger ikke allerede har sagt tydeligt :rolleyes og udover det var jeg jo lige blevet scannet to dage forinden og havde set en lille een derinde. Nogen gange syns jeg man har fornemmelsen af danske læger ikke tror på noget de ikke selv har set eller erfaret. Og Majs jeg syns ikke du skal føle du er gået glip af noget eller frygte der er noget forkert af den grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til læge i dag, for at få taget blodprøver, få lavet vandre journal og så fik jeg også foretaget en underlivs undersøgelse. Hos min læge er det vidst ren rutine at foretage en underlivs undersøgelse til første lægebesøg, for at mærke om livmoderen har den størrelse/form den skal have, alt efter hvor langt man er henne i graviditeten :) Ikke videre nogen fantastisk oplevelse med sådan en undersøgelse, men det er da rart at vide at livmoderen vokser som den skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik ikke foretaget en, men han spurgte om jeg ville, han sagde at der ikke var nogen grund til det, med mindre jeg var i tvivl om graviditeten... jeg er bare lykkelig for at jeg ikke skulle have buksen af! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mig der ikke fik/får foretaget en undelivs undersøgelse? Jeg blev meget overrasket over at jeg ikke fik, mens min søster fik i november. Lægen sagde at det gør man ikke mere, men det eneste det har bevirket er at jeg er mega urolig for om alt er som det skal være. Fortryder jeg ikke spurgte om man ikke kunne få det hvis man ville - men i situationen var jeg kylling nok til at tage den nemme udvej - gyn undersøgelser er bare ikke rare!!!

Blander mig lige ;) Jeg synes du skal spørge om du ikke kan få lavet en - hvad skade sker der ved det? Jeg var forbi min læge i går, fordi jeg har blødt her i starten af min graviditet, og hun lavede en underlivs undersøgelse..... Dog tror jeg ikke de kan se så meget, ikke andet end om at du er "lukket" deroppe. Det var i hvert fald hvad min læge sagde "du ser fint lukket ud deroppe".... Måske det også er derfor at det oftest er sygeplejersken der har samtalen!?! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare jeg venter til scanningen den er jo lige rundt om hjørnet. Så mon ikke bare jeg skal væbne mig med tålmodighed der findes jo ikke bedre bevis end at se den ligge der og vinke til os og høre hjertet banke.

Jeg er glad for at der er andre der heller ikke fik foretaget en underlivs undersøgelse det gør mig af en eller anden grund mere sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER