Maybe

hvor lang tid tager det at få svar på en hCG blodprøve hos lægen?

50 indlæg i dette emne

jeg har i dag været til læge og få taget den sidste blodprøve.

jeg havde 1lille pletplødning i går aftes, og det var det.

han mente der var ok håb, men kun håb

jeg fik ham til at sætte haster på da jeg forklarede at jeg ville have meget svært ved at vente i weekenden, da jeg allerede var ved at gå ud af mit gode skind.

samtidig med at var det nu ikke som det skulle være og jeg er ved at miste det eller noget andet, ville jeg have det bedst med at kunne gå i mit eget tempo i mit hjem og græde når jeg havde bruge for det, istedet for med en hele arbejdsuge foran mig.

han vidste ikke om en haster ville hjælpe, men han ville ringe og spørge dem og få en sekretær til at ringe mig op i løbet af dagen. Han er så uddanelselæge og har derfor længere tid til hver enkelt, så 10 min senere blev jeg ringet op, hvor han kunne fortælle mig at han habde talt med dem og at de ikke kunne love at svaret kom i morgen, men at de ville gøre hvad de kunne og at han nu havde sat haster på den.

åh gud jeg krydser fingere for den er der i mogen når jeg ringer ind omkring middag.

jeg møder tidligt på job i tilfælde at dårligt nyt er der ikke så længe til at jeg har fri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor er det uretfærdigt du skal vente :kram2

Også må jeg indrømme jeg slet ikke forstår det :S første blodprøve fik jeg taget mandag middag ved lægen og fik svar tirsdag morgen, jeg fik taget nr 2 blodprøve kl 7.45 på sygehuset og fik svar kl 13.45 (kunne ha fået svar efter 12 men skulle ha besked om andet, så lægen ringede til mig)

Så forstår slet ikke de mener det tager så lang tid :(

Krydser for alt er okay :bearhug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er mærkeligt der skal gå så længe <_< Jeg har fået taget mine blodprøver kl 10-11 hver gang (Fik taget4-5 gange) og alle gangene var svaret der mellem 13 og 14... Undtaget en gang, hvor de havde travlt, der var det der først kl 16.30 eller sådan noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men - Hellere vente HELE weekenden, og få et godt svar.. Så længe svaret er godt.. Så er det værd at vente på!

Krydser fingre for at ligegyldigt hvornår du får svar, så får du det bedste svar :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg troede også det kunne testes på det sygehus tæt på os, men jeg fik ikke spurt hvor de testede henne.

jeg må indrømme at jeg altid synes prøves nr. 2 skal være haster. Det synes jeg ikke nogen skal bydes.

jeg håber bare svaret er kommet når jeg ringer.

jeg fik at vide at på dette tidspunkt ville tallet fra den første prøve ikke vise noget.

jeg håber bare at der er en margen, tænk nu hvis den kun mangler 5 f.eks. fra at fordoble sig...

KAOSTANKTER FOR VILDT HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort knus fra mig til dig.

Da jeg ventede min yngste datter styrtblødte jeg også i uge 7 og var så bange for at miste igen. Jeg kom til scanning og alt var heldigvis ok.

Så det behøver ikke at betyde noget.

Synes godt nok det er uretfærdigt at trække tiden sådan :-( forhåbentligt får du svar i morgen tidlig.

Håber det bedste for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak Fast food :)

bare svar i morgen, så er jeg glad :rolleyes :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig - det er ikke fair man skal gå og vente på sådan et svar!

Bare rolig - det er ikke så de sidder med en margen, og siger "Det er ikke fordoblet så noget er galt".

Fx er det også hver anden/tredje dag det skal fordobles - og det er helt forskelligt hvordan..

Mine tal så således ud:

3+6; 101

4+2; 338

5+2; 7610

6+2; 49800

Som du kan se, er der pludselig et kæmpe spring - og fra uge 5 til 6, er det faktisk ikke fordoblet hver anden dag som "det skal". Men, som min læge sagde - hvis taller er over 20000, så er det sjældent det ender galt.

Har set folk hvor tallene var dobbelt så høje som mine.. Har også set hvor de var halvt så høje! Det er MEGET forskelligt, og så længe tallet stiger, så er der udvikling!!

Er taller IKKE fordoblet (der skal mere end 5 til - det skal være markant mindre end forventet) så vil man som regel tage endnu en blodprøve, for at se om tallet så var faldene, eller om der stadigvæk er udvikling..

Håber vi får en dejlig opdatering herinde i morgen :) Tror ikke du skal bekymre dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har aldrig haft så store problemer med at fokusere på jobbet, men jeg sidder og kigger på uret hvert 15 min, hvis ikke tier.

og jeg ønsker bare tiden kan springe fremad med stormskidt.

selvom jobbet trækker tankerne væk er jeg mega tit på wc for at tjekke, de må virkelig tro jeg har blærebetændelse.

jeg er bare så ligeglad med alt andet for tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine tal så således ud:

3+6; 101

4+2; 338

5+2; 7610

6+2; 49800

ok hjælp mig lige her de taler der hvordan skal de helt nøjagtige læses :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første er hvor langt jeg er henne.. Altså 3+6; er at jeg er 3 uger og 6 dage henne.. :)

Tallet efter; er det tal som blodprøven viste.

Altså:

min første blodprøve viste tallet:

101

Min næste blodprøve, som var 3 dage senere viste:

338

Hvis tallet skal fordobles hver anden dag, så skulle min dag to være:

202. Og min dag tre skulle være:

303 - så mit tal var "lidt" højere end det behøvede der..

Tilgengæld, fulgte det så ikke kurven resten af tiden - det sidste, store tal, var faktisk halvt så stort som det "burde" hvis det skulle fordobles.. Så jeg blev SUPER nervøs..!

Og det var der min læge forklarede at det med fordoblingen, faktisk ikke passede med hver anden dag - ved nogen var det hver tredje, og ved nogen var det lidt svingende!

Så så længe du har en stigning i tallene, så er det godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok ¨helt uden for kategori

nu har jeg fundet ud af hvor min kvalme kommer fra, det er når jeg tager mine fiskeolie piller, som også har omega 6 og 9 i sig, er bare ved at gå ud og stikke hovedet et vist sted hen :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok ¨helt uden for kategori

nu har ejg fundet ud af hvor min kvalme kommer fra, det er når jeg tager mine fiskeolie piller, som også har omega 6 og 9 i sig, er bare ved at gå ud og stikke hovedet et vist sted hen :blink

Sådan havde jeg det med mine vitaminpiller i starten! Føj, for en omgang. Men det hjalp faktisk at jeg begyndte at tage dem om morgen, og at jeg tog dem INDEN jeg gik i gang med at spise..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan havde jeg det med mine vitaminpiller i starten! Føj, for en omgang. Men det hjalp faktisk at jeg begyndte at tage dem om morgen, og at jeg tog dem INDEN jeg gik i gang med at spise..

det gør jeg også nu, men ville prøve at tage fiske pillerne om aften for at se om det avr dem, og BINGO...

AAAAARRRRRHHHH

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så kom dagen ENDELIG

Aftalen var at jeg selv skulle ringe omkring kl 12.

og jeg ringede kl ca. 1030 for at tjekke hvornår sygeplejsken havde telefontid. Det var så kl 12-13

når men kl 11 ringede min telefon og det viser sig så at være den søde uddanelselæge, der kunne fortælle at mine tal bare var flot fordoblet, jeg fik desværre ikke talene. men alt er som det skal være pt. :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower synes det var super sødt af ham selv at ringe, når vi nu ikke havde aftalte det, men det er fordelen ved uddanelselæger, de følger gerne tingene til døren :)

men aftalen blev, for en sikkerheds skyld, at jeg skal scannes den 16 jan. :yay

jeg ringede så til min gyn. hvor han ville sende henvisningen hen, for at få en tid, og det blev så den 16 jan. men jeg fik lige en snak med den super søde sygeplejske, der tog telefonen, og hun fortalte at alt hvad jeg følte og oplevet på min krop, er MEGET normalt, kors det lettede

så nu bliver det en FANTASTISK WEEKEND

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste det :loveshower Hvor er det fantastisk :D

Og hvor dejligt at du skal se din baby d. 16 :loveshower Det bliver fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Fantastisk :) T I L L Y K K E :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan :-) Tillykke tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG så er det i morgen vi skal til scanning

Er bare så nervøs, vil bare have det overstået.

Det gode er at jeg ikke har haft pletblødning i 1 uge plus kvamle har været en del af min hverdag....tak for det :blink

Sjovt jeg har altid troet at denne type kvalme var .... Hvis jeg ikke ser et wc lige nu såååå...

Men det er bare let til let hård kvalme.... generelt bare utilpas, på alle tidspunker af døgnet, kommer lige pludselig.....fedt at vågne med og ikke kan sove igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke i morgen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig meget held og lykke - og ikke mindst god fornøjelse imorgen.

Kan anbefale Link mod kvalmen/syremave til når du skal sove eller vågner om natten. Eller et glas mælk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til scanning :loveshower

alt er som det 100% skal være dog er jeg ikke helt så langt henne som jeg først er sat til men det er fint, for det havde jeg også regnet med, da min cyklus er længere end de 28 dage.

jeg er nu sat til 10 sep. men fik at vide at det var rigtig flot at kunne se hjerteslag allerede, så super fedt.

vi fik at at vide at der er 90% for at vi gennemføre det her, så vi har i dag købt fødselsdags invitationer som forældrene får, resten må vente til til efter NF, men vi kan ikke vente længere med at fortælle det til forældrene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Tillykke med baby :balloon :balloon :balloon :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER