Anna1980

om på maven

6 indlæg i dette emne

Jeg vil høre hvor tit i gør det? Jeg har ikke været så god til at gøre det med tobias så frygter lidt han ikke kan det han skal når han er 3 mdr. Han holder sit hoved ok, undtagen når han er træt. Når jeg lægger ham på maven drejer han bare hovedet så han kan se den vej. Kæmper ikke rigtigt for at ville kigge op lige meget hvor mange gange jeg drejer hans hoved og forsøger at få hans opmærksomhed via spejl eller legetøj. Skader det hans udvikling at jeg ikke er så god til det? Han er begyndt at ville nå sine tæer, så det kæmper han med. Nogle gange er han rullet om på siden i sin kravlegård, og ruller fint tilbage. Hvad præcis skal en dreng på 3 mdr kunne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo mere du ligger ham på maven, jo bedre blir han til det :)

man siger at de ca skal ligge på maven 80 % af deres vågne tid. Det er på maven de udvikler sig motorisk, da det er langs ryggen og bagsiden at musklerne har mulighed for at udvikle sig først :)

Hvis du skimmer siderne på dette underfora, har jeg lavet nogle stimulastik øvelser der er med til at fremme udviklingen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var heller ikke så god til det, men begyndte at blive det i en periode, og så kan man hurtigt se en udvikling :) Nu er hun dygtig til det, bliver bedre og bedre til at komme højt op på armene og ser ud til at kunne lide det (min er 1/2 år).

Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved, at det ER vigtigt, at baby ligger på maven, men vil blot sige, at jeg kender mange, som siger, at deres børn ikke gad lægge på maven og blev tossede, men de har altså udviklet sig fint alligevel ;)

Prøv at bruge huskereglen "hver gang du lægger baby fra dig, skal det være på maven".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kejzer : hvilket underfora skal jeg kigge på?

Tumlepigen: tak fordi du skriver at du kender nogen som udvikler sig fint alligevel.. jeg er nemlig bange for at jeg sætter hans udvikling tilbage ved ikke at have gjort det så meget her de første 3 måneder.. Men vil prøve den sætning lidt, men vil samtidig se om jeg ikke kan finde nogle lege øvelser hvor han skal ligge på maven, fordi synes det bliver så stift at han bare ligger der på maven og drejer hovedet til siden og så bare ligger der. Der skal ligesom ske noget, men jeg er ikke så god til selv at finde ud af hvad der skal ske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg føler mig nemlig som en dårlig mor når jeg ikke vender ham rundt ret meget.. Så hvis nogen af jer har nogle gode lege øvelser eller noget så sig endelig til.. har bruge for alt den hjælp jeg kan få

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kejzer : hvilket underfora skal jeg kigge på?

Det er her :)

Du skal ikke føle dig som en dårlig mor. Jeg synes også det var/er mega svært at finde på ting at lave med de små der udvikler dem.

Jeg gør det når jeg ligger hende på maven at hun har nået foran sig hun kan kigge på eller tage fat i. Så ligger hun ikke bare og kigger ud i den blå luft.

Vi har også en stor gymnastikbold hvor vi ligger hende på maven på og ruller bolden frem og tilbage stille og roligt. Hun synes det er sjovt bare at ligge der. Nogen gange stiller jeg legetøj foran som hun så kan række ud efter når hun kommer ned.

Vi har hende også ofte liggende på maven af en af os.

Nogen gange når jeg bærer hende bærer jeg hende på maven så hun ligger hen over min underarm. Så kan hun også bedre følge med i hvad der sker og det er egentlig lettere at bære hende sådan for så kan man stadig have en hånd fri :)

Det var lige de ting jeg kunne komme i tanke om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER