mareliand

1. jordemoder besøg

15 indlæg i dette emne

Så har jeg været afsted, og det var en rigtig god oplevelse :rolleyes Havde ikke forventet så meget, men fik udover papirer og snak, tjekket urin, målt blodtryk, mærket livmoder og hørt :biglove lyd. Super dejligt..

Må vente helt til 23 marts til næste besøg, dog hos en anden jordmoder, da hende her kun var afløser :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

lyder som mit jordemoderbesøg i onsdags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige præcis Nitzen 1987 tænkte det samme :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt - jeg ska først afsted om en md til det første besøg hos jm. Ret sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er meget forskelligt fra sygehus til sygehus, på Hillerød siger de i uge 14-15.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt - jeg ska først afsted om en md til det første besøg hos jm. Ret sent.

Jeg skal også først i midten af januar, der er jeg i 18. uge mener jeg, men de siger, at det er dér, de plejer at tage gravide ind til første besøg. Og i øvrigt sker der jo ikke andet end en snak og en masse oplysninger, så for min skyld kunne vi bare ta' det over telefonen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også først i midten af januar, der er jeg i 18. uge mener jeg, men de siger, at det er dér, de plejer at tage gravide ind til første besøg. Og i øvrigt sker der jo ikke andet end en snak og en masse oplysninger, så for min skyld kunne vi bare ta' det over telefonen :whistling

Ja, så i bund og grund gør det jo egentlig heller ikk så meget at det ligger sent, når det bare er snak og oplysninger. Jeg gider ikke at lave det om i hvert fald, for har fået det planlagt i forhold til jobbet.. Jeg vil være 18+3 til den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoent emd et dejligt jordemorbesoeg og hjertelyd - I love it! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder også meget som mit besøg bortset fra at hverken urin eller blodtryk blev tjekket :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde mit første JM besøg den 28. dec. 11 og det gik rigtig godt - sød, rolig og erfaren JM.

Jeg fik taget blodtryk og hørt hjertelyd - men fik ikke tjekket urin.... et komemr nok næste gang (4. april 2012)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver lige nysgerrig Berit, kan se du også skal føde på Hillerød, har du eller skal med til de tre grupper parat til barn osv ? Har nemlig selv sprunget den første gruppe over...

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej mareliand

Nej jeg har ikke været til nogen af dem og regner heller ikke med at skulle afsted.

Jeg har to store drenge (12 og 9 år) - begge født på Hillerød :loveshower og selvom det er min mands første har vi valgt ikke at gøre det.

Han har været i drengenes liv de sidste 7 år, så han føler ikke det store behov :whistling

Plus min mor er sundhedplejske og bor lige rundt om hjørnet, så hvis han har spørgsmål spørger han/vi hende ;)

Men tror bestemt det er godt

Hilsen

Berit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okey, kan sagens forstå det.. :rolleyes

Håber jeg selv kan komme afsted i anden gruppe :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit første besøg var jeg vist i uge 14 eller 15..det var lidt kedeligt..rent snak, ingen hjertelyd eller urintjek.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også været afsted til jordemoder.

Vi sludrede om de lændesmerter og plukveer samt sart humør, der plager mig. Desuden fik jeg målt blodtryk (lidt højt) og fik tid til glukosebelastning. Jeg følte mig som en meget dårlig gravid, der både var lidt overvægtig og havde for højt blodtryk og plukveeer og ondt i ryggen :-(

Men så hørte jeg hjertelyd og de små 'svup' der lyder, når Splinten sparker, og så måtte jeg knibe en tåre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER