MforMor

Det der med at løfte?

9 indlæg i dette emne

Hej girlies!

Nå, med sådan en ny graviditet melder en masse bekymringer sig. Jeg har lige løftet en masse tunge bøger på mit arbejde (bibliotek) og kom så bare til at tænke over det der med at løfte ting. Hvornår er det, at det ikke er sundt at løfte tunge ting?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Normalt siger fysioterapeuter osv., at man skal undgå tunge løft fra 4. måned - medmindre der er komplikationer, så kan det være før :)

Se evt. dette link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååh, herregud, det er der jo længe til :D Men det er nok godt ikke at overanstrenge sig alt for meget med de løft, hvis det ikke er nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ogsaa, at man skal lytte til sin krop. I starten fik jeg jo at vide, at jeg ikke maatte loefte, saa allerede der har jge overladt det til manden. Og kufferten i lufthaven til sagesloese maend ved bagagebaandet :D Nu foeler jeg mig mere sikker paa min krop og Bettenok, saa nu loefter jeg lidt mere. Man skal bruge begge arme og laar og ikke sit underliv/mavemusklerne, naar man som gravid loefter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at undgå løft, når man har et barn mere.. Lauge vejer 15 kilo og ham slæber jeg tit op og ned af trapperne, for det er jo hurtigere end at lade ham kravle selv.. Men jeg burde nok prøve at undgå det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at undgå løft, når man har et barn mere.. Lauge vejer 15 kilo og ham slæber jeg tit op og ned af trapperne, for det er jo hurtigere end at lade ham kravle selv.. Men jeg burde nok prøve at undgå det..

Ja, det har jeg også tænkt på :) Hvad dulen gør man så lige? man kan jo ikke bare lade være med at bære på sit andet barn. Jeg har to niecer på 20 mdr som vejer en 12 kg - dem kan jeg da heller ikke lade være med at bære på.

Men jeg tænker også, at man først og fremmest skal lytte til sin krop og som CamillaT siger, må man bruge sin krop så fornuftigt som muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge sagde at jeg bare skulle mærke efter, og hvis det gjorde ondt eller gav ubehag, så var det for tungt...

Jeg slæber mig altid en pukkel når jeg vasker tøj (fordi vi har vaskehus. Og så er jeg så doven at jeg vasker sjældent og tilgengæld beslaglægger alle 9 maskiner, når det endelig er :blush), men det kan jeg godt mærke ikke HELT holder. Det gav i hvert fald et vældig jav. :unsure Så nu prøver jeg at få vasket lidt oftere (og/eller få manden til at hjælpe med at slæbe :whistling )

Tænkte også på det, sidst jeg løftede min nevø (en stor rask dreng på 3 år). Mærkede dog ikke nogle problemer dér. :)

Sålænge det ikke føles forkert, så ville jeg ikke være nervøs :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej girlies!

Nå, med sådan en ny graviditet melder en masse bekymringer sig. Jeg har lige løftet en masse tunge bøger på mit arbejde (bibliotek) og kom så bare til at tænke over det der med at løfte ting. Hvornår er det, at det ikke er sundt at løfte tunge ting?

Jeg løfter også min søn på to et halvt år, han vejer lige under 13 kg. Jeg begrænser det meget og løfter til dagligt kun op og ned i seng eller på puslebord, men da vi var indlagt i sidste uge fordi han var dehydreret bar jeg ham en del mere for at trøste ham.

Jeg arbejder på lager, så kender godt bekymringerne, men lyt til din krop og begræns det så meget som muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået fortalt at anbefalingerne er, at man som hovedregel gennem hele graviditeten ikke bør løfte tungere end 10kg -det sætter mange begrænsninger, men i så fald er man jo på den sikre side.

Jeg får rigtig mange smerter ved fysisk arbejde og løft, og har derfor fået besked på at være meget påpasselig med alt fysisk, på trods af at jeg kun er i 14. uge. Så jeg skal absolut overholde de anbefalinger, men det er jo forskelligt fra person til person.

Iiih hvor er det belastende ikke at kunne gøre som jeg plejer! Gad vide hvornår man vænner sig til det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER