Guest

Tandpasta?

20 indlæg i dette emne

Selvom det er tidligt så har Ronja vist fået sin første tand i en alder af 4 mdr. :o

Vi kan helt sikkert mærke at der er en tand i undermunden men vi kan ikke se om den er brudt igennem endnu eller ej. Hendes tunge er hele tiden i vejen, men umiddelbart så synes jeg at jeg så lidt hvidt i undermunden i dag. Hun har også været temmelig pylret de sidste par dage og savler og har hele tiden skulle have et eller andet i munden, så tegnene er der bestemt. Men som sagt er vi ikke helt sikker.

Vi ved at den godt kan ligge noget tid endnu, hvis den ikke er brudt igennem.

Vi har egentlig i noget tid snakket om vi ville til at øve lidt med en tandbørste så hun kunne vænne sig til den så vi ikke får problemer når hun bliver større. Det skal vi så helt sikkert i gang med nu.

Nu er jeg så blevet i tvivl om vi skal bruge tandpasta eller ej hvis tanden er brudt igennem? Hun bliver jo stadig kun ammet og er ikke vant til at få andet. Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sofia har to tænder i undermunden og hun er flere gange blevet præsenteret for en babytandbørste, som hun sidder med selv, men der er ikke endnu tandpasta på :) Tror først hun får tandpasta på når hun er omkring ét år eller hun pludselig får en masse tænder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Står der ikke alder på tandpastaen?

Umiddelbart ville jeg vente med tandpasta og så bare massere gummerne med tandbørsten :)

Håber hun kan styre de små bisser, nu hvor du stadig ammer :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vorrs datter fik sine første to tænder da hun var 5 måneder og vi skulle til tandlæge allerede da hun var 6 måneder og der sagde tandlægen at så snart der er synlige tænder skal der bruges tandpasta fordi de små også kan få huller. Hun anbefalede zendium da det er det der er mindst flour i. Hun var meget bestemt omkring alle de børnetandpastaer med sjove farver at dem måtte vi ikke bruge der er for meget flour i og heller ikke Colgate som vi selv brugte.

Men ring til den skoletandlæge i er tilknyttet og spørg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia har to tænder i undermunden og hun er flere gange blevet præsenteret for en babytandbørste, som hun sidder med selv, men der er ikke endnu tandpasta på :) Tror først hun får tandpasta på når hun er omkring ét år eller hun pludselig får en masse tænder...

Det begynder vi også på nu :) Det var en af Jonas' kollegaer der foreslog at vi gik i gang allerede nu for at undgå problemer fremover og det kan jeg egentlig godt se fidusen i :D

Tror også vi venter med tandpastaen.

Står der ikke alder på tandpastaen?

Umiddelbart ville jeg vente med tandpasta og så bare massere gummerne med tandbørsten :)

Håber hun kan styre de små bisser, nu hvor du stadig ammer :o

Det kunne selvfølgelig være at det stod på tuben. Det må jeg lige se efter på en tube når jeg kommer ned og købe ind næste gang.

Jeg håber også hun kan styrer dem! Det er heldigvis i undermunden og der er tungen over når hun spiser så det håber jeg hun fortsætter med at kunne finde ud af. Men jeg kunne godt lidt mærke den i går fordi hun lige fik rykket hovedet <_< Min svigerinde endte med brystbetændelse fordi hendes søn ikke lige kunne styrer det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vorrs datter fik sine første to tænder da hun var 5 måneder og vi skulle til tandlæge allerede da hun var 6 måneder og der sagde tandlægen at så snart der er synlige tænder skal der bruges tandpasta fordi de små også kan få huller. Hun anbefalede zendium da det er det der er mindst flour i. Hun var meget bestemt omkring alle de børnetandpastaer med sjove farver at dem måtte vi ikke bruge der er for meget flour i og heller ikke Colgate som vi selv brugte.

Men ring til den skoletandlæge i er tilknyttet og spørg.

Jeg synes også jeg havde hørt det et eller andet sted. Jeg tænker bare om det kan påvirke amningen på en eller anden måde hvis man begynder for tidligt på det.

Jeg må lige vende det med tandlægen så.

Argh jeg synes det er tidligt at skulle tænke på alt det her nu <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig rigtig smart at introducerer dem for en babytandbørste :) Vi gjorde det også med vores den store og vi har aldrig haft problemer med hende og tandbørstning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det begynder vi også på nu :) Det var en af Jonas' kollegaer der foreslog at vi gik i gang allerede nu for at undgå problemer fremover og det kan jeg egentlig godt se fidusen i :D

Tror også vi venter med tandpastaen.

Det kunne selvfølgelig være at det stod på tuben. Det må jeg lige se efter på en tube når jeg kommer ned og købe ind næste gang.

Jeg håber også hun kan styrer dem! Det er heldigvis i undermunden og der er tungen over når hun spiser så det håber jeg hun fortsætter med at kunne finde ud af. Men jeg kunne godt lidt mærke den i går fordi hun lige fik rykket hovedet <_< Min svigerinde endte med brystbetændelse fordi hendes søn ikke lige kunne styrer det :(

Av av... Det lyder godt nok ikke rart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den første tand! De er så søde med den lille tand i undermunden når den rigtig kommer op! :)

Jeg er næsten helt sikkert på man skal bruge tandpasta lige så snart der kommer tænder. Selv modermælken kan give huller. :)

Jeg kan også fortælle at jeg ikke fik problemer da min søn fik tænder og jeg ammede. Jeg mærkede intet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har laest, at man ikke skal bruge tandpasta den foerste tid. Dit barn faar vel ikke sukker?

Men Lavera uden noget som helst, hvis det skal vaere. Der er saa meget skrammel i tandpasta, som er alt for skrapt til de smaa stoerrelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den første tand! De er så søde med den lille tand i undermunden når den rigtig kommer op! :)

Jeg er næsten helt sikkert på man skal bruge tandpasta lige så snart der kommer tænder. Selv modermælken kan give huller. :)

Jeg kan også fortælle at jeg ikke fik problemer da min søn fik tænder og jeg ammede. Jeg mærkede intet!

Tak :)

Hvor er jeg glad for at høre du ikke havde problemer. Jeg håber på det samme!

Jeg har laest, at man ikke skal bruge tandpasta den foerste tid. Dit barn faar vel ikke sukker?

Men Lavera uden noget som helst, hvis det skal vaere. Der er saa meget skrammel i tandpasta, som er alt for skrapt til de smaa stoerrelser.

Ok jeg kan se der er delte meninger så jeg skal vist lige have fat i SP eller tandlæge :) Men jeg kan nu egentlig godt forestille mig at tandpasta er noget skrapt for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har laest, at man ikke skal bruge tandpasta den foerste tid. Dit barn faar vel ikke sukker?

Men Lavera uden noget som helst, hvis det skal vaere. Der er saa meget skrammel i tandpasta, som er alt for skrapt til de smaa stoerrelser.

Der er jo sukker i modermælk! Men om det er nok til at give huller ved jeg ikke. Min søn var knap 6 mdr da han fik sin første tand og der skulle vi bruge tandpasta!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jeg kan se der er delte meninger så jeg skal vist lige have fat i SP eller tandlæge :) Men jeg kan nu egentlig godt forestille mig at tandpasta er noget skrapt for dem.

Du må lige fortælle hvad du finder ud af! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må lige fortælle hvad du finder ud af! :)

Det skal jeg gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var forbi babycafeen i dag og fik spurgt om tænderne. Deres svar var at der skal bruges tandpasta til voksne ligeså snart der er tænder synlige. Der skal ikke bruges mere end der kan ligge på den lilles lillefingernegel.

Og de bekræftede lige at der er kommet en tand i Ronjas undermund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Foej, ingen skodkemi, heller ikke i tandpasta, til vores Bettenok, naar den tid kommer - laes her om alternativet :)

EDIT: jeg vil ikke lyde som en freak, der praediker, men jeg synes det virker overkill at bruge "voksentandpasta" til en lille baby, naar der findes alternativer, som ikke er skadelige og hjaelper de smaa bisser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var forbi babycafeen i dag og fik spurgt om tænderne. Deres svar var at der skal bruges tandpasta til voksne ligeså snart der er tænder synlige. Der skal ikke bruges mere end der kan ligge på den lilles lillefingernegel.

Og de bekræftede lige at der er kommet en tand i Ronjas undermund :)

Hvorfor sagde de mon voksentandpasta? Er børnetandpasta ikke godt nok? :unsure

Men ej hvor er det hyggeligt at I skal til at børste hendes tænder. Hun er jo en helt stor pige nu :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt børnetandpasta er ekstra sødt og det skal min pige i hvert fald ikke vænnes til. Jeg har tænkt mig at bruge voksentandpasta når hun får en tand, men kun meget lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor sagde de mon voksentandpasta? Er børnetandpasta ikke godt nok? :unsure

Men ej hvor er det hyggeligt at I skal til at børste hendes tænder. Hun er jo en helt stor pige nu :7himmel

Det er netop noget med de ting der kommer i en børnetandpasta at de anbefaler voksen i stedet. noget med flour og smag.

men ja hun bliver hurtig stor. Næsten for hurtig. Nu skal vi bare havde det ind i putteriet om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt børnetandpasta er ekstra sødt og det skal min pige i hvert fald ikke vænnes til. Jeg har tænkt mig at bruge voksentandpasta når hun får en tand, men kun meget lidt.

Jeg fik at vide at det kun lige skal bruges den mængde det kan dække barnets egen lillefingernegle så det er meget lidt det skal bruges :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER