helle b

Kontakt til fødegangen

5 indlæg i dette emne

Mojn :)

Mener at det er fra uge 24 man kan kontakte fødegangen, hvis man fx får smerter, ikke mærker liv osv.

Ikke at jeg har brug for det, men kan huske fra sidste gang at det er gældende fra en bestemt graviditetsuge,

men er usikker på hvornår det er.

Nogen der ved noget om det ???

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået at vide at jeg kan kontakte et eller andet sted, hvis der er noget som helst galt, men det var via jordemoderen.

Det skulle være en slags gravid-skadestue... så de ville meget gerne have at man ikke kontaktede dem, medmindre den virkelig var gal... Men der har jeg jo så haft muligheden siden jeg var ved jordemoder første gang, og det er jo ved at være længe siden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik afvide til jordmoder første gang at jeg skulle ringe til hende hvis der var noget galt, hun nævte ikke fødegangen. tror at hun vil sende mig videre hvis hun mener der er behov for det når jeg fortæller hvad der er galt. :D men jeg satser på ikke at skulle bruge det nummer til andet end at sige "nu er vandet gået" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det er tommelfingerreglen om, at efter MD-scanningen omkring uge 20, er det fødegangen du skal kontakte hvis du falder, ikke mærker liv el. lign?

Jeg væltede på cyklen i uge 32 og kontaktede fødegangen. Jordemodercentrene kan helt sikkert også bruges, men de har ofte begrænsede åbningstider, hvor fødegangen tager telefonen 24-timer i døgnet. Så hvis det på ingen måde er en hastesag kan man sikkert godt ringe til jordemoderen, men ellers er det altså helt okay at ringe til fødegangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. at mærke liv fik jeg i går at vide på sygehusets "Forældreaften" at man skal mærke liv hver dag fra 26. uge. Hvis ikke man mærker noget i løbet af dagen, kan man prøve at drikke noget isvand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER