LykkeV

Klare sig igennem dagen...

15 indlæg i dette emne

Jeg vil lige høre I andre ad, som også lider af alt hvad en graviditet indebærer...såsom kvalme, opkast m.v. - hvordan klarer I jer igennem en lang arbejdsdag?? Og hvad gør I?

Jeg har de seneste 2-3 uger lidt meget af kvalme, som bare er blevet meget værre på det sidste...og nu er jeg også begyndt at kaste op engang imellem. Jeg sørger for at spise morgenmaden tidligt og dernæst at spise jævnlige små måltider såsom en banan f.eks. - men lige lidt hjælper det <_< Og jeg synes virkelig at arbejdsdagen fra 8-16 er sååååå lang.

Jeg prøvede Seaband men uden held...synes ikke der er forskel på, om jeg bruger dem eller ej...desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været sygemeldt siden jeg var 6+2, hvor jeg blev sendt hjem fra job. Efterfølgende forsøgte jeg at tage på arbejde 1 uge efter, men blev atter sendt hjem, da jeg tilbragte mere tid på toilettet end på min plads <_<

Fra den dag jeg trådte ind i uge 6+0 begyndte kvalmen sit indtog - og har været her siden. Det startede på en måde, men det er blevet mere og mere forudsigeligt, nogle dage starter det kl. 3 om natten - andre dage om aftenen lige inden sengetid. Jeg har været ved lægen i dag, og han forventer ikke at jeg kommer tilbage på jobbet før i det nye år. Selvfølgelig kan jeg håbe, at det stopper fra den ene dag til den anden, men det virker ikke til at være deres forventning. Så jeg kommer til at tilbringe tiden herhjemme resten af december - heldigvis er det da ikke den værste måned at være sygemeldt i, når det ikke kan være anderledes ;)

Jeg har ikke nogle gyldne råd, da jeg ikke selv har fundet "kuren" endnu. Jeg har Marie-kiks stående ved siden af mig hele dagen, også forsøger jeg at drikker rigeligt. Jeg får kvalme af vand, også synes jeg det lugter :rolleyes , så jeg har forsøgt med light saftevand istedet - det går faktisk okay. Jeg har også forsøgt med en "frugt-madpakke" ved siden af mig, som jeg har kunne nuppe noget af jævntligt, men det fungerer ikke hver gang.

Jeg er i dag blevet rådet til at prøve at tage havregrød til morgenmad - og også andre gange i løbet af dagen, hvis det er en succes :) Det vil jeg prøve i morgen, hvis jeg har en okay dag.

Min erfaring er også, at træthed forværrer kvalmen, så den forsøger jeg at undgå - men det er bestemt ikke nemt.

Hvis jeg pludselig finder "kuren" skal jeg nok give lyd, håber du snart får det bedre, så du ikke skal tænke mere over det :) Om ikke andet, så drej det til noget positivt, at spiren trives når du har kvalme :) :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om man må når man er gravid, men ingefær er altså et MIRAKELMIDDEL mod transportsyge og alm. kvalme for mig. Jeg tager det præventivt når jeg skal sejle (ellers bliver jeg SÅ syg)Jeg har revet noget ingefær i nogle vanddunke der står i køleskabet. Det smager sådan lidt citrus frisk, men uden at være surt. Men som sagt så er det nok værd at undersøge om man må bruge ingefær mod kvalme når man er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet alle tricks i bogen mod kvalme incl. Recept medicin og intet hjælper på mig... Jeg er nu 33+5 og kaster stadig op hver dag... Håber du finder en kur der hjælper dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste for nylig noget om at ingefær piller som blev solgt specielt til graviditets kvalme er mistænkt for at være skadelige... bare så strengt altså. Men frisk ingefær sku der ikke være spor farligt ved at indtage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej pu-ha...sig det ikke! Kvalme og opkast til man er sidst i graviditeten :boo Jeg prøver at holde mig lidt oppe ved at tænke at det går over om 2 ugers tid :blush

Jeg har skrevet til lægen i dag ang. noget kvalmestillende...så må vi se, hvad det bliver til. Selvfølgelig vil jeg også aller helst undgå alt form for medicin..men holder det seriøst ikke ud. Sad og græd for mig selv på toilettet på arbejdet i dag, fordi jeg var så dårlig og frustreret. De ved endnu ikke, at jeg er gravid, så det er endnu sværere at "være til" på jobbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har haft en smule kvalme, men ikke slemt, men har så i 2 uger haft det sådan at mad var bare noget jeg skulle kæmpe for at få ned i maven.. og det er ikke noget man ligefrem får mere energi af.. den ene uge var jeg på job og der fik jeg da lidt mere ned end i sidste uge hvor jeg havde ferie og bare gik hjemme med mig selv, mens manden var på job til sent.. men så var det lige som om det vendte søndag og så ku jeg bare spise alt igen, på nær dog slik og chokolade, som stadig giver mig ubehag.. men håber ikke det vender igen.. håber du finder en løsning og kommer ovenpå igen og kan nyde det igen.. har du prøvet med mariekiks??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun prøvet med Digestive kiks indtil videre...og de gør vist ikke rigtig nogen gavn. Er ikke sååå meget for kiks (jo måske Tuc)...men hvad jeg ikke kaster op ad, det prøver jeg gerne.

Det lyder som om, at der ikke er det store at gøre ved min kære kvalme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marie kiks er lette at få begge veje- også smager de næsten ens uanset :huh ;) Nogle dage hjælper de- andre dage ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu også blevet ramt af kvalmebølgen :angry

Jeg har dog indtil videre kunne holde det nede med te og mariekiks. Reelt set bare det jeg spiser lidt hjælper. Men så snart jeg stopper med at spise kommer den med det samme....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt update...

Jeg prøvede jo de her smarte Seaband-armbånd, som bare overhovedet ikke havde effekt på mig :unsure Jeg har forsøgt med alverdens mad på alverdens tidspunkter...og det hjalp da til dels - jeg fandt ud af, at så snart sulten melder sig, så er det bare ned med noget nemt som en banan eller lignende.

Jeg var til læge forleden, hvor vi talte om denne væmmelige kvalme...og hun foreslog at jeg startede på ingefær-piller, hvilket efter et par dage total har taget stort set alt kvalmen :loveshower Jeg ligner næsten mig selv igen med det gode humør :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingefaer er ikke skadeligt, men jeg tror at der advares lidt mod pillerne. Jeg tror nu mest, det er fordi man ikke skal tage piller saadan rent generelt under graviditeten. Men ingefaer er et raad! og hvis det virker :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man ikke tage piller?

Jeg tager gravitamin, kalk, jern, og multivitamin... Hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjede rigtigt meget med kvalme og opkast indtil jeg var 4 måneder henne. Herefter fik jeg søsygepiller, da jeg nærmest besvimede af udmattelse hos lægen :whistling Tog en pille hver morgen i 10 dage og siden har jeg hverken haft kvalme eller kastet op....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ingefær pillerne der har været lidt snak om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER