Miss-Mette

Baby nr. 2

8 indlæg i dette emne

... snak om baby nr. 2

Manden og jeg taler allerede om hvornår det vil være mest passende at få endnu en baby :whistling

Emnerne vi diskutere omkring at begynde på endnu en baby, mens Frederik under 1 år:

  • hvordan mine jobmuligheder ser ud med hhv. et og to børn på CV'et
  • hvor meget af min dagpengeperiode jeg har tilbage, når barsel nr. 2 stopper
  • om vi er psykisk klar til en baby mere allerede
  • hvor stor aldersforskellen på Frederik og lillebrøster skal være
  • hvordan med to barnevogne i bilen, eller hedder det en tvillinge klapvogn i stedet

Hvordan ville I forholde jer til vores emner?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... snak om baby nr. 2

Manden og jeg taler allerede om hvornår det vil være mest passende at få endnu en baby :whistling

Emnerne vi diskutere omkring at begynde på endnu en baby, mens Frederik under 1 år:

  • hvordan mine jobmuligheder ser ud med hhv. et og to børn på CV'et
    altså der var en i mads og monopolet for noget tid siden, som var arbejdsløs og havde søgt så og så mange jobs, som hun ikke havde fået. Hun havde et barn, hvilket hun også havde nævnt i ansøgningerne. Hun havde så lavet et lille eksperiment, og skrevet at hun havde 2 børn, og blev kaldt til samtale og fik jobbet. Hendes dilemma, var så om hun skulle fortælle sandheden.
    Men det jeg vil sige med dette, er at det måske kan være nemmere at få job, når man har to børn, for så skal arbejdsgiver ikke være så nervøs for en evt. barsel.
    Så derfor ser jeg ikke dette som et problem med 2 børn på CV´et
  • hvor meget af min dagpengeperiode jeg har tilbage, når barsel nr. 2 stopper
    pas dette ved jeg intet om
  • om vi er psykisk klar til en baby mere allerede
    altså dette skal jeg jo ikke kunne give jer svaret på, i er de eneste som kender dette svar
  • hvor stor aldersforskellen på Frederik og lillebrøster skal være
    Altså selvfølgelig bliver det hårdt med to blebørn, men de får jo også så meget glæde af hinanden. Min søster fik deres drenge med kort mellemrum, og de har indtil nu virkelig nydt hinanden og den korte alders forskel, som er på dem
  • hvordan med to barnevogne i bilen, eller hedder det en tvillinge klapvogn i stedet
    MIn søster brugte netop en tvillinge klapvogn til deres, og det fungeret rigtig godt, og så sad de to drenge ellers der med hinanden i hånden :)

Hvordan ville I forholde jer til vores emner?

Nu er jeg jo desværre ikke så gifted som jer, at jeg allerede kan snakke om barn nr. 2. Vi venter stadig på koreatrold nr 1 :), men se mine svar overnfor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min a-kasse siger at barselsdagpenge og dagpenge periode IKKE hænger sammen = Man ved arbejdsløshed, på et tidspunkt hvor det er svært at få job, med fordel kan anvende (og derved forlænge) perioden med dagpenge, ved en evt barsel :)

Det er faktisk en af grundene til at vi mente det kunne være en fordel at jeg, som arbejdsløs lærer, fik barn nu.

Vi har også overvejer at få nr. 2 hurtigt "for at få det overstået på cvet" :rolleyes - Men det er vi nu gået fra.. Men kan bestemt ikke udelukke, at hvis jeg fortsat er arbejdsløs når min dagpengeret ophører, at det så ikke bliver tid til nr. 2 <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min a-kasse siger at barselsdagpenge og dagpenge periode IKKE hænger sammen = Man ved arbejdsløshed, på et tidspunkt hvor det er svært at få job, med fordel kan anvende (og derved forlænge) perioden med dagpenge, ved en evt barsel :)

Det er faktisk en af grundene til at vi mente det kunne være en fordel at jeg, som arbejdsløs lærer, fik barn nu.

Vi har også overvejer at få nr. 2 hurtigt "for at få det overstået på cvet" :rolleyes - Men det er vi nu gået fra.. Men kan bestemt ikke udelukke, at hvis jeg fortsat er arbejdsløs når min dagpengeret ophører, at det så ikke bliver tid til nr. 2 <_<

Nej jeg ved godt at barselsperioden og DP-perioden ikke hænger sammen, men jeg skal stadig være obs på hvor lang tid jeg har igen efter min næste barsel til at finde et job, før økonomien bliver for stram. Som det ser ud pt. har jeg brugt 6 mdr. af min DP periode og er nu på barsel, dvs. jeg har 1½ år tilbage på DP, når barslen slutter, jeg håber dog ikke at gå på DP efter barseln slutter, men hvis du uheldet er ude, så er det rat at vide!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... snak om baby nr. 2

Manden og jeg taler allerede om hvornår det vil være mest passende at få endnu en baby :whistling

Emnerne vi diskutere omkring at begynde på endnu en baby, mens Frederik under 1 år:

  • hvordan mine jobmuligheder ser ud med hhv. et og to børn på CV'et
  • hvor meget af min dagpengeperiode jeg har tilbage, når barsel nr. 2 stopper
  • om vi er psykisk klar til en baby mere allerede
  • hvor stor aldersforskellen på Frederik og lillebrøster skal være
  • hvordan med to barnevogne i bilen, eller hedder det en tvillinge klapvogn i stedet

Hvordan ville I forholde jer til vores emner?

Jeg tror, at det er en fordel at have to børn... Så er "risikoen" for en barsel lidt mindre for arbejdsgiveren.

Om I er psykisk klar til en baby mere, ved jeg af gode grunde ikke, men det vil jeg tro at I er, når i snakker om det nu ;) Jeg er meget klar til nummer to om ikke alt for lang tid...

Jeg vil ikke have en stor aldersforskel mellem Kristine og lillebror/-søster. Min mand vil have ca. to år imellem... Jeg kunne godt tænke mig at starte pb2, når Kristine er ca 10 måneder gammel.

Jeg tænker også på en tvillinge klapvogn som en god løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo fordele og ulemper ved det ene og det andet - som med alting. Der er ingen garanti for et tæt søskendeforhold, fordi de aldersmæssigt er tæt på hinanden og vice versa. En fordel ved at nr. 1 er lidt ældre, er at man kan forklare det ting og tale med det om forandringerne, hvilket kan være svært med en 2-årig. Men igen kommer det jo an på JER.

Personligt er jeg på ingen måde klar til baby nr. 2! -lige nu kan jeg ikke overskue, om jeg nogensinde bliver det, det må tiden vise. Lige nu vil jeg gerne nyde Filippa og denne tid med at være 3.

Jobmæssigt ved jeg sqi ikke hvor stor en forskel det gør, om der er 1 eller 2 børn på CV'et... 2 børn er = flere børns sygedage, som selvfølgelig er billigere end barsel, men stadig en "gene" for arbejdsgiver. Er du den rette til jobbet, så får du det uanset antallet af børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo fordele og ulemper ved det ene og det andet - som med alting. Der er ingen garanti for et tæt søskendeforhold, fordi de aldersmæssigt er tæt på hinanden og vice versa. En fordel ved at nr. 1 er lidt ældre, er at man kan forklare det ting og tale med det om forandringerne, hvilket kan være svært med en 2-årig. Men igen kommer det jo an på JER.

Personligt er jeg på ingen måde klar til baby nr. 2! -lige nu kan jeg ikke overskue, om jeg nogensinde bliver det, det må tiden vise. Lige nu vil jeg gerne nyde Filippa og denne tid med at være 3.

Jobmæssigt ved jeg sqi ikke hvor stor en forskel det gør, om der er 1 eller 2 børn på CV'et... 2 børn er = flere børns sygedage, som selvfølgelig er billigere end barsel, men stadig en "gene" for arbejdsgiver. Er du den rette til jobbet, så får du det uanset antallet af børn :)

Fuldstændig enig i det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter vores første barn sidst i maj og vi har snakket om at få nr. 2 hurtigt efter bettepigen. min mand er 40 nu og jeg er 34 nu. Så vi regner med to styk små dejlige børn efter hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER