Forunderligt

Overvejer scanning i 10. uge

19 indlæg i dette emne

Da min kæreste ikke kan komme med til NF scanningen pga job i udlandet går jeg og tumler med om vi skal bestille en privat tidlig scanning lige efter nytår, hvor jeg vil være i 10. uge. Er ret sikker på min terminsberegning passer, evt + 1 el 2 dage. Men ved bare ikke helt om det er "pengene værd", altså, jeg ved jeg vil elske at se vores lille babyspire, bare den har det godt, men de print jeg har set af billeder fra den uge var ik nær så nemme at tyde som dem fra NF et par uger senere. Og et par uger tidligere syns jeg egentlig bare det ligner en lille bønne... Går ud fra man kan se det meget bedre "live" på scanning skærmen end på print?

Så altså, hvad syns I der har prøvet scanning omkr 10. uge, ligner det en rigtig baby eller stadig en alien, kan man se den sprælle og vinke eller ja... hvad syns I og måske i særdeleshed hvad syns babyfaderen, hvis han altså var der?

Ups håber ikke jeg har fornærmet nogens lille "bønne" eller "alien", ved jo godt de er vores elskede små mirakler der ligger og vokser sig smukke derinde. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg havde en tidlig scanning omkring 9. eller 10. Uge fordi jeg havde haft en SA for ca. Halvandet ja det er så snart 2 år siden nu og pga for lavt stofskifte.. Men altså, det var dejligt at se hjerteblink, og få at vide at alt var ok.. Men det er ikk et lille menneske man ser, så på det tidspunkt kan det måske godt være lidt svært at forholde sig til, eller sådan havde vi det i hvert fald.. Specielt min kæreste havde svært ved at forestille sig at det var vores kommende barn.. Men tilgengæld kom det så til NF... Som var en fantatisk oplevelse, hvor det rigtig gik op for os at nu skulle vi altså være forældre.. Jeg ville for alt i verden ikke undvære den tidlige scanning jeg havde for det gav virkelig ro at få at vide at den lille havde det godt, men forvent ikke de store følelser dukker op lige der.. Kan som sagt kun svare på vores vegne.. For min kæreste kunne jo ik på det tidspunkt se på mig at jeg var gravid og det var jo også kun mig der kastede op og havde humørsvingninger.. Men sys bestemt i skal få den scaninng for at få ro i sindet hvis i er bange for at alt ik er som det skal være.. Men forvent ik at din mand får så meget ud af det da det jo på det tidspunkt ikke ligner et lille menneske.. (undskyld hvis jeg støder nogens mænd) men sørg for at få billeder til NF, det vil gøre din mand blød i knæene.. Undskyld det lange indlæg.. Men held og lykke med det hele :)!!!! Knus Stine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige blevet skannet her i uge 8, vi havde det helt modsat Stine, at det blev meget mere virkeligt, fordi det begynder at ligne et barn - man kunne se hovedet også var vi heldige at se den strække ben og vifte med en arm :biglove

Du kan evt. se mit skanningsbillede i min tråd :)

Jeg ved, at Myliona skal skannes i den kommende uge, hvor hun er i uge 10+? (tror 10+2), og tror da bestemt hun kan lokkes at at smide nogle billeder ind- hvis ikke hun gør det helt automatisk ;) Det kan i hvert fald give dig en idé om, hvad der kan ses :) Der sker trods alt meget på 2 uger her den første tid :)

Når det så er sagt, at var det planen, at jeg skulle henvises til en tidlig NF- altså så jeg blev indkaldt i uge 11+?, men det er jeg blevet frarådet af den klinik, hvor jeg har fået foretaget de andre skanninger (dem har vi selv betalt), da der alene fra uge 11 til uge 12 er sket en stor udvikling, og man har meget mere ud af skanningen i uge 12 end uge 11. Så jeg håber nu, at jeg bare bliver indkaldt når vi er i uge 12 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene og øv altså jeg er rigtig ked af kæresten ikke kan komme til NF men det tidsrum jeg skal ha den i ligger ca 19.1.-2.2. og der kan han bare ikke få fri :boo men altså, det er også mere vigtigt for mig med resultatet, jeg ved jeg vil være piv nervøs pga min alder og min mor har lovet at ta med og "holde i hånden"... åh jeg kan slet ik overskue hvis det er dårligt nyt. VIL IK tænke på det basta!

Men en privat scanning i 10. uge er så bare en mulighed for at se den lille sammen og tja overvejer stadig ved ik helt hvad det blir. :jul11:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til privatscanning omkring 10. uge. Det var det hele værd synes jeg :)

Jeg var overrasket over hvor meget den faktisk allerede lignede en baby. Der var masser af gang i den og vi var meget glade, da vi gik derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal scannes på onsdag hvor jeg er 10+2 - skal nok fortælle om min oplevelse bagefter :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at høre om det Myolina :) Jeg håber det blir fantastisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber jeg også :) Men bare det at se en sund og rask baby, vil være fantastisk :loveshower Om det så er som en bønne eller ej, så kommer det til at blive godt at se den er sund og rask..

Men skal nok fortælle om man kan "se noget" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også spændt på at høre hvor meget man kan se og om det er pengene værd... Overvejer nemlig også selv en scanning omkring uge 10/11...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet i uge 6, hvor vi kunne se hjerteblink men ikke noget der ellers lignede en baby. Min mand syntes derfor vi skulle til endnu en scanning i uge 10, hvor det helt tydeligt var en baby vi så :7himmel Så jeg syntes bestemt det var pengene værd, og en vild oplevelse at se det var en baby og hun bevægede sig helt vildt imens!

Til nakkefoldsscanningen var hun blevet meget stor i forhold til i uge 10, men det var kun sjovt at se hvor meget hun var vokset på så få uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo lige vaeret til NF uden min mand... det var en skam at han ikke var med, for det var en stor og dejligt oplevelse at se vores lille menneskebarn bevaege sig rundt. Naar det saa er sagt, saa ringede jeg hjem med det sammen bagefter, hvor manden var helt lost for words af glaede over at Bettenok er sund og fin. Da jeg kiggede paa min skoenne mand, mens han saa billederne over Skype, da bekraeftede det for mig, at det faktisk ikke var saa slemt igen, at han ikke var med :rolleyes

Selv ville jeg nok vaelge at putte de penge i en koensscanning om nogle uger, hvor din mand saa kan vaere med, for jeg tror han vil faa saa meget mere ud af den oplevelse end en scanning i uge 10 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg blev scannet da jeg var 9+3 (tror jeg det var) og det var fantastisk... Både manden og jeg var lidt rørte over at se den lille.. Det lignede ikke meget andet end et stort rundt hoved og en lille krop. Men på skærmen kunne vi se den prøvede at bevæge numsen og benene der var ved at vokse :)

Da vi efterfølgende var til NF (tre uger senere ca) kunne vi se et rigtig lille "menneske". Det var klart federe til NF, men hvad der er endnu mere fedt er at vi nu har billeder til sammenligning... Det er det vi nu synes er det fedeste, og vi er glad for vi gjore det, da vi synes det er sjovt at følge med i udviklingen og kan vise det til familie også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode svar og forskellige meninger. Jeg er stadig lidt i tvivl, men har dog besluttet at prøve at slappe lidt mere af ang NF scanningen. Dels så lovede kæresten, efter en aften hvor jeg var helt ude af den og tudede på skype, at hvis det virkelig var så vigtigt for mig ville han alligevel ta ubetalt/ulovligt fri for at være hos mig - ironisk nok fik den besked mig til at slappe lidt af og nu tror jeg faktisk jeg har affundet mig med at han ikke er med til den, for kan jo godt se det er rigtig meget besvær og penge at bruge på at han skal flyve her op 1 dag for at holde mig i hånden... men at han alligevel var villig til det var næsten større :loveyou Og dels så satte jeg mig til at læse statistikker, og selv om risikoen for kromosomfejl er noget større for mig nu end sidst jeg fik barn er den altså stadig meget lille, og desuden venter jeg jo en sund rask lille baby nemlig basta!

Så mangler jeg bare at beslutte mig for om vi "behøver" en scanning i 10. uge :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode svar og forskellige meninger. Jeg er stadig lidt i tvivl, men har dog besluttet at prøve at slappe lidt mere af ang NF scanningen. Dels så lovede kæresten, efter en aften hvor jeg var helt ude af den og tudede på skype, at hvis det virkelig var så vigtigt for mig ville han alligevel ta ubetalt/ulovligt fri for at være hos mig - ironisk nok fik den besked mig til at slappe lidt af og nu tror jeg faktisk jeg har affundet mig med at han ikke er med til den, for kan jo godt se det er rigtig meget besvær og penge at bruge på at han skal flyve her op 1 dag for at holde mig i hånden... men at han alligevel var villig til det var næsten større :loveyou Og dels så satte jeg mig til at læse statistikker, og selv om risikoen for kromosomfejl er noget større for mig nu end sidst jeg fik barn er den altså stadig meget lille, og desuden venter jeg jo en sund rask lille baby nemlig basta!

Så mangler jeg bare at beslutte mig for om vi "behøver" en scanning i 10. uge :rolleyes

Jeg kan godt forstaa, det hjalp lidt paa det, at han er villig til at tage turen... men det saetter jo ogsaa lidt i perspektiv, at det er saa besvaerligt ;)

Det maa kunne maerkes indeni, om scanning i uge 10 er vigtig for jer eller ej :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bestemt synes I skal købe en scanning i uge 10 - den kan fåes til 400 kr ved scanningsklinikken...

Vi så spjæt, ben, arme.. Amen det var helt fantastisk!! :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min mand var også ude og rejse da jeg skulle til NF scanning så han kom ikke med men jeg sendte ham straks et billede da jeg var færdig :)

Jeg ville ikke selv ha valgt en scanning i uge 10 men til gengæld betalte vi for en 3D kønsscanning hos scanningsjordemoderen til 700kr da jeg var i uge 16 og det var en helt fantastisk oplevelse for os begge :)

Du kan se hvor stor han var blevet her:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også scannet i uge 10 (vi betalte selv) og det var alle pengene værd :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde det ved vores nr 2 og skal afsted igen på onsdag med nr 3. Vi synes det er en skøn oplevelse og det hele bliver ligesom mere virkeligt når man først ser den lille sprælle rundt. Så kan varmet anbefales. Hvis i bor i nærheden af hvor scanningsjordemoderen er så kan det bestemt også anbefales. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER