Guest

Graviditets bøger

10 indlæg i dette emne

Som nogen har luret så har jeg lige fundet ud af at jeg er gravid :glad :toot :hurra :gravid :kuller :7himmel :loveshower

og endnu bedre så er min søster også gravid med termin i Juni så det er en drøm der er gået i opfyldelse for os begge to - 2 store maver til sommer og jævnaldrende fætre/kusiner som kan få rigtig meget ud af hinanden.

Nå men tilbage til emnet - jeg er TOTAL grøn i den her verden af graviditet og ved faktisk ufattelig lidt, så mit spørgsmål til jer er hvilken bog/bøger skal jeg investere i? Gerne en der kan beskrive uge for uge, men også tips om alt hvad man nu har brug for at vide om fx morgenkvalme, bækkenløsning osv. Jeg vil helst ikke købe en bog der er ubruelig, men en jeg kan bruge både nu og forhåbentlig ved den næste graviditet.

Nogen forslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor købte "lille mirakel" til mig.. Den beskriver mest baby og hvordan den udvikler sig fra befrugtning også til de er to år gamle!!

Den er fantastisk . købt i bog og ide, og den kostede kun 70 kr :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først: STORT tillykke med de to streger...

I starten af min graviditet læste jeg "politikens graviditetsbog"... Den synes jeg er super god...den koster så også 349, men den beskriver rigtig mange ting, både under graviditeten, fødsel, amning osv... den er inde og runde rigtig mange emner, og det var jeg rigtig glad for...

men hvis det endelig er, så start med at lån den på bib, for så kan du da se om det er noget for dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også anbefale politikkens graviditetsbog.. Den er tyk så man læser den ikke bare fra en enden til den anden synes jeg, men den er vildt god som opslagsbog... Og den er meget grundig og med fine illustrationer

Jeg har bare lånt den på biblioteket af flere gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg hopper med på vognen og vil varmt anbefale Politikens Graviditets bog.... der står alt hvad der er værd at vide om graviditet, fødsel og tiden derefter.... og så er den meget faglig og seriøs, og ikke mindst nem at finde rundt i.... min mand og jeg læser i den næsten hver dag.... mange gange tillykke med graviditeten.... :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et kæmpe tillykke her fra også! :balloons

Jeg hopper med på politikens graviditets bog. Jeg har arvet den fra en veninde og er super glad for den! Kan varmt anbefalde den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog ud for at finde BOGEN for mig i dag - og endte med at købe den der hedder "Graviditets kalenderen" af Camilla Gry Temmesen - Jeg faldt lidt for at der er plads til noter, billeder og diverse info fra læge/jordmoder så den kan fungere som en slags vandre journal samtidig!. Der er en tjekliste for hver måned med hvad der er værd/vigtigt at huske, der er flere sider med spørgsmål som: "hvornår besluttede vi os?", "Min første reaktion", " Hvordan reagerede han?", "hvordan fejrede vi det?" osv. Ting der er lidt sjove at tænke tilbage på - det er lige mig sådan noget!. Samtidig er der uge beskrivelser og masser af info om (Afsnittende):

Før Graviditeten

Graviditeten

Undersøgelser I Graviditeten

Den Normale Graviditet

Fødslen

Graviditets Og Fødsels komplikationer

Tiden Efter Fødslen.

Jeg faldt bare for den :) Og så vil jeg liste mig ned på biblioteket og se om jeg kan finde en bog med billeder af fosteret uge for uge (nok mest for mandens skyld, han har svært ved at forholde sig til det der foregår inden i mig lige nu og så har jeg en idé om at billeder er lettere for ham at forholde sig til) og måske Politikkens. Men TUSIND tak piger - årh jeg ELSKER virkelig det her forum! Jeg har været på i 2 dage og jeg har fået svar på 3 spørgsmål :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm en tanke slog mig lige - Jeg har en veninde der fødte i sommers, hun talte hele tiden om "Bibelen" det er en bog/meget stor info folder som hun fik af sin læge første gang hun var der. Den skulle indeholde alt hvad der er værd at vide - nogen der ved hvad det er for en jeg tænker på? Er det graviditets bogen fra Libero måske? For så vil jeg selvfølgelig spørge efter den ved lægen når jeg skal derind den 5 januar. (jeg vil ikke spørge hende for jeg er ikke HELT parat til at fortælle folk om det endnu :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er nok liberos.. den burde du få ved lægen når fu er til første besøg... Den er også meget god. Den bruger jeg nu hvor jeg ikke har det damme behov for billeder som i starten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige at den fra lægen er virkelig god. Den har også været min "bibel".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER