Mama Lou

Navnesnak

18 indlæg i dette emne

Trådens overskrift siger vist sig selv ;) Jeg blev lige inspireret af Barbamamas graviditetstråd, hvor hun har navnesnakken oppe at vende :)

Er andre begyndt at snakke navne til vores kommende :bed ? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er blot i gang med at kigge div. navne hjemmesider, for at få inspiration. Dog siger manden, at han ved godt hvad den lille skal hedde, hvis det er en dreng, men han vil ikke dele det med mig, før han ved hvad det er for et køn <_<

Men jeg er lidt glad for Mikkel eller Marie lige pt. Nu må vi se, det kan nå at ændre sig meget i løbet af de næste mange måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun snakket sådan.. Kort :)

Vi er begge til meget almindelige navne...

Hvis vi får en dreng, er vi mest på han skal hedde Rasmus

Hvis vi får en pige, taler vi meget om Julie, Julia eller Kamille .

Men lige et tillægsspørgsmål:

Jeg har en lille søster der hedder Camilla - Kan jeg så godt tillade mig at kalde en pige for Kamille? Da jeg sagde det til min anden søster var hendes reaktion nemlig "Ej, det gør I da vel ikke?".

Min niece hedder Juliane - og der var reaktionen lidt den samme - ala "Det minder om hinanden, så det kan I ikke tillade jer"..

Men synes I vi kan det? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi fik vores anden datter overvejede vi længe om hun skulle hedde Alba, men kom istedet til at hedde Emma Mathilde...sårrhh vhis det bliver en pige tror jeg det bliver Alba eller Nova, og hvis det bliver en dreng Luka,Villads eller William.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun snakket sådan.. Kort :)

Vi er begge til meget almindelige navne...

Hvis vi får en dreng, er vi mest på han skal hedde Rasmus

Hvis vi får en pige, taler vi meget om Julie, Julia eller Kamille .

Men lige et tillægsspørgsmål:

Jeg har en lille søster der hedder Camilla - Kan jeg så godt tillade mig at kalde en pige for Kamille? Da jeg sagde det til min anden søster var hendes reaktion nemlig "Ej, det gør I da vel ikke?".

Min niece hedder Juliane - og der var reaktionen lidt den samme - ala "Det minder om hinanden, så det kan I ikke tillade jer"..

Men synes I vi kan det? <_<

Det syntes jeg da sagtens i kan - det er jo et helt andet navn efter min mening. Om hvis din søster stagi synets navnene ligger for tæt, må i jo bare fortælle at hun burde være beæret over at i syntes hendes navn er SÅ smukt at det skal "efterlignes" :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det syntes jeg da sagtens i kan - det er jo et helt andet navn efter min mening. Om hvis din søster stagi synets navnene ligger for tæt, må i jo bare fortælle at hun burde være beæret over at i syntes hendes navn er SÅ smukt at det skal "efterlignes" :whistling

Det er en anden søster der hedder Camilla :P jeg synes jo også det er helt andre navne - kan da godt se de minder om, men så længe de ikke er ens..

Havde min niece heddet Julie - vill ejeg da nok overveje Julia en ekstra gang hvis det var det.. Men det ER jo forskellige navne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har helt vildt lyst til at snakke navne men det er kun blevet til en lille smule.

Personligt er jeg lidt vild med julius, sofus eller sigurd. Pigenavne er der ikkie lige nogen som er kommet til mig endnu. Så hvis i har nogen bud. Vores pige på 3 år hedder Mille og vores dreng på 6 år hedder Max. Så det skal passe til det.

Myliona i forhold til navne skal man finde det navn man selv synes en lille pode skal hedde næsten lige meget hvilket navn man kommer med vil der altid være nogen som har en mening om det. Så hold fast i hvad i synes :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men lige et tillægsspørgsmål:

Jeg har en lille søster der hedder Camilla - Kan jeg så godt tillade mig at kalde en pige for Kamille? Da jeg sagde det til min anden søster var hendes reaktion nemlig "Ej, det gør I da vel ikke?".

Min niece hedder Juliane - og der var reaktionen lidt den samme - ala "Det minder om hinanden, så det kan I ikke tillade jer"..

Men synes I vi kan det? <_<

Jeg synes overhovedet ikke nogen af navnene er for tæt op af hinanden :) De lyder da ret forskellige - i hvert fald i mine ører :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk også først da min søster sagde de mindede om hinanden at jeg tænkte at det kunne da godt være...

Ligemeget hvad, så er vi i hvert fald blevet enige om at vælge det navn vi synes bedst om og som vi har den bedste følelse med - ligemeget hvilket det er.. :)

Det er i øvrigt rigtig svært at finde nogle navne.. Men det har bragt os tættere sammen.. Fordi der er en masse historie i mange af navnene.. Ala "Hvis det bliver en dreng, skal han ikke hedde Allan, for han var en skidt fyr" osv.. Det er faktisk lidt sjovt, elsker at høre om min kærestes fortid..

Fandt i øvrigt ud af at grunden til han gerne ville have en pige der hed camilla, var fordi at hvis han havde været en pige skulle han hedde det - fordi det er min svigermors yndlingspige navn.. Så nu er det og Kamille altså umiddelbart strøget af min liste... :rolleyes Min svigermor bestemmer SÅ meget i (vores)min kærestes liv, så det skal hun simpelthen bare ikke "bestemme" også!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var lige gået i det "overtroiske mood", så da jeg havde startet tråden fortrød jeg og blev bange for om jeg jinxede med min baby :whistling Men NU tør jeg godt lufte navne :)

Vi har talt om navne allerede før jeg blev gravid :rolleyes Har også haft laaange snakke med min mands piger om deres forslag til navne osv., også har de hjulpet mig til at bearbejde farmand - troede jeg :P

Manden er spået til af få 3 børn, og den 3. skulle blive en dreng, så han drømmer om at få en Mikkel - jeg sagde ENGANG :whistling at han måtte bestemme navnet, hvis vi fik en dreng, men navne Mikkel er jeg bare SLET ikke enig i <_< Jeg forbinder det simpelthen med en dregn fra folkeskolen, som bare mobbede ALT og ALLE, han var virkelig frygtet. Så nu spiller jeg ret meget på reklamen fra Fakta, hvor moren står udenfor bilen og råber til Mikkel om at åbne bildøren :P Derudover vil jeg gerne undgå, at mit barn får et navn som befinder sig i top 5 - eller top 10, af populære drengenavne, og der blander Mikkel sig på hhv. 1. og 3. pladsen. Nå.. Det var da lidt et sidespring ;)

Men af drengenavne som jeg har tænkt mig at arbejde for er:

Jonathan (min mand elsker sangen Jonathan med Back 2 Back - men navnet skulle være som i Kasper, Jesper og Jonathan (Folk og røvere i Kardemommeby). Tror faktisk godt manden kunne overbevises ;)

Benjamin var også i spil, men det minder mig så meget om mandens ældste datter, som har vendt min mand ryggen, så er bange for om det vil minde ham om hende :unsure

Vi har talt om, at vi vil have lånt en navnebog også må vi kigge den igennem :)

Pigenavn er vi til gengæld ret enige om - dog er der så få der hedder det, at jeg umiddelbart overvejer at holde kortet tæt til kroppen... :P

Derudover har jeg talt om Sally, men det kan manden ikke lide :P

Jeg har engang haft en hel liste med potentielle navne, men da jeg tabte i august slettede jeg alt babyrelateret på min computer, så den har jeg ikke engang længere.

Kunne for forestille mig, at vi får flere navne i spil - jeg vil i hvert fald ikke lade manden få sin hvile med Mikkel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men af drengenavne som jeg har tænkt mig at arbejde for er:

Jonathan (min mand elsker sangen Jonathan med Back 2 Back - men navnet skulle være som i Kasper, Jesper og Jonathan (Folk og røvere i Kardemommeby). Tror faktisk godt manden kunne overbevises ;)

Benjamin var også i spil, men det minder mig så meget om mandens ældste datter, som har vendt min mand ryggen, så er bange for om det vil minde ham om hende :unsure

Vi har talt om, at vi vil have lånt en navnebog også må vi kigge den igennem :)

Pigenavn er vi til gengæld ret enige om - dog er der så få der hedder det, at jeg umiddelbart overvejer at holde kortet tæt til kroppen... :P

Derudover har jeg talt om Sally, men det kan manden ikke lide :P

Jeg har engang haft en hel liste med potentielle navne, men da jeg tabte i august slettede jeg alt babyrelateret på min computer, så den har jeg ikke engang længere.

Kunne for forestille mig, at vi får flere navne i spil - jeg vil i hvert fald ikke lade manden få sin hvile med Mikkel :P

JEG VIL VIDE DET PIGENAVN... Basta.. :blush :jul1:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG VIL VIDE DET PIGENAVN... Basta.. :blush :jul1:

:D Det er sgu lidt specielt, men vi kan godt lide det :P

Shakira :loveshower Ikke sagt på engelsk, men fordansket så det egentlig er Sakira :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shakira :loveshower Ikke sagt på engelsk, men fordansket så det egentlig er Sakira :)

Jeg er mest til "rigtig danske navne"... Men når man siger det "Sakira" så har du faktisk ret i det er sødt :biglove

Det synes jeg i skal kalde en pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mest til "rigtig danske navne"... Men når man siger det "Sakira" så har du faktisk ret i det er sødt :biglove

Det synes jeg i skal kalde en pige!

Vi er også begge HELT væk i det navn, og der er 27 i hele DK der hedder det - i hvert fald indtil navnelisterne for 2011 kommer, men i gennemsnit er der 2-3 piger der har fået navnet om året siden 2001 - dog et kæmpe spring på 7 i 2004 (mener jeg det var) :) Jeg tror vi er så hooked på det navn, at en pige ikke ville kunne hedde andet :loveshower :7himmel

Så skal jeg bare have gennemtrumfet det HELT rigtige drengenavn :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lagt helt fast på både et pigenavn og et drengenavn, men jeg holder det hemmeligt lidt endnu ;)

Men jeg kan da fortælle lidt om mine drømmenavne..... Som i virkelighedens verden ikke duer helt alligevel (hvert fald ikke i lille Danmark)

Jeg synes at Himalaya, er det skønneste pigenavn! Og så kan jeg godt lide drengenavnet Laslo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drengenavnet har vi styr på, men jeg synes at det er svært med pigenavne :rolleyes

Vi er mest til nordiske navne - dog ikke nordiske gudinde navne... men jeg er på bar bund og jeg har fået carte blanche af manden til at vælge. Det burde jeg jo være overlykkelig for, men jeg synes slet ikke at jeg kan finde et pigenavn jeg tænker "det er DET" <_< Ikke ligesom jeg har det med "vores" drengenavn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke vi gør som sidst.

Vi lånte navnebogen på biblioteket og satte os ned sammen.

Så havde vi en blok hver - jeg læste så navnene op fra en ende af. Hver gang der var et navn vi kunne lide, skrev vi det ned. Vi måtte ikke sige noget til hinanden.

Da vi var færdige læste vi vores seddel op med navne. Her kunne man så nedlægge veto og sige NO WAY! Hvis den anden havde et navn man ikke selv kunne lide.

Da vi var færdige havde vi nogle ens navne tilbage. Den lavede vi så hver en top 3 over.

Uden den anden så det. Til sidst viste vi hinanden det og vi havde utrolig nok disse lister:

Morten:

1.Victoria

2.Emilia

3.Cecilie

Julie:

1.Emilia

2.Victoria

3.Cecilie

Og det var selvom der var ca. 15 navne tilbage at tage en top 3 ud fra. Så der var ikke meget tvivl. Hun skulle hedde Victoria eller Emilia.

Vi ville se hende og derefter bestemme os.

Da hun kom ud, kiggede jeg på Morten og sagde at der vist ingen tvivl om at hun var en lille Victoria :loveshower

Hmm... Langt indlæg.

Men tænkte det kunne være en sjov "leg" eller inspiration :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede også hver vores liste med vores datter og endte sjovt nok med at have Freya øverst begge to :-) så det hedder hun. Men syntes det er sværere denne gang det må jo gerne lyde godt sammen med Freya så pigenavn har vi ikke fundet endnu. Men drengenavn vil JEG gerne have Noah har bare ikke overbevist manden endnu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER