Mimse

Mimses Fra bornholmerur tíl timeglas

99 indlæg i dette emne

Hvor øv at du ikke har tabt noget :kram

Men man må huske på at kroppen ikke altid opfører sig som man gerne vil og nogen gange står vægten bare af uransagelige årsager stille desværre, men er sikker på der nok skal ske noget hvis du bare fortsætter i samme stil :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke tabt tråden helt endnu, så jeg slås videre med vægten :13:

Jeg prøver at sætte mængden af mad ned, for selvom det er sundt skal jeg jo stadig ikke grov æde.

Jeg har besluttet mig for at hver morgen og aften tager jeg omkring 30 minutters mavebøjninger, armbøjninger, squats eller lign. oven i min zumba og gåture må det da give et aller andet :8:

jeg holder mig stadig i skindet og ryger ikke på kage og lign. og dog (skal til fødselsdag i aften - måske jeg smager et mikro stykke) største udfordringer har været igår da jeg skulle handle på vej på arbejde og der var de lækreste fastelavnsboller - som jeg ikke købte, og da jeg kom på job var der en kollega der havde Tiramisu med som jeg æææææææææælsker, men niks ikke noget til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt :respekt

Du er for sej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh nej, jeg har tabt tøjlerne fuldstændigt :sandie :boo men der er ikke andet at gøre end at få hanket alvorligt op i mig selv og komme tilbage på rette spot :8:

Så imorgen må jeg på vægten og se hvor galt det er gået :13:

Og imorgen starter jeg løbeprogram op, og imorgen aften står den på zumba :yiepie

Tænker jeg er nød til at kigge i Jer andres tråde for at se hvordan f***** i holder fast og ikke ryger helt af sporet.

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg startet op på løbeprogrammet, og første løbetur er overstået, og jeg overlevede :yay

Planen for resten af dagen er at efter arbejde skal jeg nå til 1 times zumba. Jeg elsker jo at danse zumba, ellers havde jeg vel heller ikke uddannet mig til instruktør...... Men jeg har bare ikke haft overskud til at komme afsted til zumba-timerne regelmæssigt.Men nu kommer foråret og dermed også mere sol, længere dage og mere overskud :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår krævede virkeligt at jeg klemte :numse sammen, jeg havde fri kl. 17 og kunne derfor ikke nå første zumba-time, så jeg besluttede at tage timen kl. 19 istedet. Men det var godt nok svært at lette måsen og komme afsted men jeg gjorde det :yay :yay :yay

Det var så dejligt at få svedt det har jeg virkeligt trængt til.

Vi er ved at lsve mortionsrum her hjemme. Vi skal bare lige have rydet ud i alt det møg vi har samlet i rummet. Jeg glæder mig helt vildt til vi får det rum lavet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du er tilbage i taberdysten igen og du er kommet på rette vej angående med vægten :)

Jeg tror på du godt kan , det er virkelig flot du tog afsted til Zumba time kl 19 om aften :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du er tilbage i taberdysten igen og du er kommet på rette vej angående med vægten :)

Jeg tror på du godt kan , det er virkelig flot du tog afsted til Zumba time kl 19 om aften :glad

Tak skal du have, det er dejligt med opbakning :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at du er tilbage på rette kurs.. Man oplever altid en down-periode, men det er kun de stærke der får trukket sig op igen og kæmper videre med de vigtige mål!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak og hvor er I søde, det gør noget dejligt når der er andre der skriver i ens tråd - det giver mig følelsen af ikke at være alene i kampen.

Idag har jeg været hjemme fra arbejde, jeg er egentligt ikke syg og føler at det er en lile smule pjæk - men jeg er souchef i en daginstitution der er under fusion med en anden institution, og vi går alle og frygter for vores job, og jeg elsker mit job. Som i det gør så ondt i mig at vi skal lukke og flytte, også selvom det er til helt nybyggede lokaler.

Alt det har lagt mig under et enormt arbejdspres, da min leder også er leder i en anden instition der har brug for hun er meget tilstede. Fyringer har medført sygemeldinger = mange ekstra timer til mig, og meget arbejde med at passe på mine kollegaer, lytte til frustrationer osv.

Så alt i alt er det måske ikke så mærkeligt jeg ikke har haft overskudet til at holde vægttabsplanen.

Så grunden til jeg ikke er på arbejde idag er nok i bund og grund lidt begyndende stress. Så jeg har tænkt meget over det idag, og jeg har besluttet at det er meget vigtigt at jeg prioriterer motion og kost højt, for det hjælper på stressen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha det lyder ikke rart. Jeg er selv inden for pædagog-verdenen og jeg kender alt til det med at være hårdt ramt.. Håber i snart får ro på igen, for det er sq ikke sjove tider..

Lyder som en god ide med mere fokus på kost og motion - det giver automatisk også mindre fokus på fusion og fyringer!! Desuden kan man få nogle gode agressioner og frustrationer ud gennem motionen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var egentligt meningen jeg ville tage på arbejde idag, men efter en god lang snak med min leder, besluttede vi at jeg tog i allefald idag hjemme også.Jeg har så let til tårer, så det er nok en god beslutning.

Vi er meget tætte med hinanden og deler rigtigt meget med hinanden, og hun fortalte mig hun havde det på samme måde og at hun havde fået tid hos en arbejdspsykolog, og hun ville sørge for jeg også fik en tid.

Jeg er sikker på at få talt med en psyk. og at jeg prioriterer kost og motion højt, kommer til at hjælpe. Jeg har til morgen været ude på anden løbetur i løbeprogrammet, og gået en dejlig tur ved vandet med hunden.

Når jeg nu ikke skal på arbejde idag, har jeg besluttet at jeg tager til en times zumba - så bliver jeg naturligt træt og kan få sovet i nat.

Aftensmaden idag bliver kylling med hjemmefusket hvidkålssalat og evt. lidt brød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er den første uge i løbeprogrammet overstået, og jeg har klaret det uden problemer :yiepie

Det går rimeligt med kosten, og motionen får jeg også prioriteret og får klaret. Så alt i alt går det ok, men der er altid plads til forbedringer, men pt er jeg ok tilfreds med mig selv.

I weekenden skal vi i skoven og lave brænde, jeg elsker det. Det e rhyggelgit samværd med familien, frisk luft og gratis motion.

Jeg var på arbejde igen igår, det var fint nok at komme tilbage, og det gik uden problemer - både kollegare og børn var glade for at se mig igen, det varmer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag har jeg været med manden og svigerfar i skoven og lave brænde. Jeg elsker når vi er i skoven, der er noget skønt ved at stå med øksen og flække brænde, og så er det god og gratis motion :7himmel 5 timer i dejligt vejr og godt selskab.

Der var købt forskelligt chokolade og kiks ind ogtager med, men jeg spiste kun min mad og et æble, så det er jeg godt tilfreds med.

Tilgengæld skal vi på kineser restaurant og spise til aften bom bom bom det kan så til gengæld blive lidt problematisk at klare den uden at træde ved siden af, men tænker jeg må lave nogle lækre potioner med godt med grøntsager, så kan det vel ikke gå helt galt :whistling ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en dejlig søndag solen skinner og det er i den grad blevet forår - skønt :loveshower :loveshower

Jeg stod relativt tidligt op til morgen og tog til zumba, det var meningen jeg bare skulle have en time, men da jeg havde klaret første time ja så nappede jeg en time mere :7himmel

Resten af dagen er brugt på cykeltur med manden og i haven på at pusle lidt og nyde vejret.

Åhh hvor kan jeg mærke på energien at foråret er her med sol og længere dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår røg jeg i den grad i med begge ben og arme også :whistling Jeg spiste et stykke kage og lidt chokolade :badgirl Men jeg gav mig selv lov til det, for igår var jeg til arbejdsspykolog. Det var faktisk rigtigt rart at få talt med en der ikke står i samme kaos som jeg og mine kollegaer, og når jeg taler med manden så kan vi også hurtigt blive enige om at folk er nogle idioter.

men det var samtidigt hårdt at sidde og tale om mig selv i over 1 time.

Men jeg er tilbage på igen, jeg tog løbetøjet på til morgen og fik løbet en tur :7himmel Og hele weekenden skal vi i skoven og ordne brænde så der får jeg forbrændt nogle kalorier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ohhh my det er længe siden jeg har været herinde og mht vægten er der ikke noget positivt at berette :badgirl

Jeg er desværre røget lidt tilbage til nogle af de gamle vaner - og det er ikke de gode vaner :whistling :whistling

Men en god ting er der sket, jeg har aftalt med en veninde at vi starter i motionscenter. Jeg glæder mig helt enormt til at komme igang, og det irriaterer mig helt vildt at hun ikke har fået bestilt tid til at få lagt program endnu. Jeg er så tændt på at komme igang :8: :8: :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkeligt tænkt over hvorfor jeg gang på gang falder i vandet og ikke gennemfører kostomlægning og motion. Er dwet fordi det ikke betyder nok for mig - og det er jeg sikker på det ikke er. For d3et er meget vigtigt for mig, jeg vil ikke gå rundt og ligne en ballon der er pustet elt for hårdt op :balloons og jeg vil slet ikke ende med at få en eller flere af de syfdomme der kan følge i kølvandet på overvægt.

Jeg tror i bund og grund at det handler om de gamle vaner er så dybt indgroet at de er svære at bryde, og at det kræver en del overskud som jeg ikke har haft. Jeg skal virkeligt gøre en indsats for at finde det overskud og tage mig selv alvorligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du har ret i at det er vanerne.. Men vanerne har du jo også bygget op gennem hele dit liv, så det jo jo tage mindst lige så lang tid om at bryde dem - desværre!!

Men fokusér på de dårlige vaner og tænk negativt om dem. De tanker hjælper ofte mig! fx når jeg handler i føtex og kommer hen til alt slikket, chipsene, sodavand, kage etc. etc. etc. Hvis jeg tager mig selv i at tænke; "åårhh hvor kunne det liiige være lækkert med det og det" - Så er det jeg på overskudsdagene siger til mig selv: "Men hvem gavner det? Gider jeg ligge på en strand om 2 måneder og gemme mig væk i håndklædet bare fordi jeg ikke kunne styre mit indtag. Føj hvor er det egentligt ulækkert med sådan en omgang sukker blandet med smagsforstærkere af den ene eller anden slags. AD, hvor vammelt.. Tænk hvor meget mad jeg kunne spise for de kalorier!!" og så går jeg hen og belønner mig med en bakke friske bær eller andet.. Kommer tanken " århh jeg er da bare ligeglad - hvorfor må jeg ikke hygge mig" eller "Bare en lille smule - jeg fortjener det!" - så giver jeg mig selv lov til at købe sukkerfri slik a la Nellie Dellies..

Håber det kunne give noget inspiration!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dårlige vaner er sværere at bryde end gode. Det har jeg lært på den hårde måde <_<

Når du får lyst til søde sager, så mærk efter hvordan det vil føles at have liggende i maven og hvordan det vil føles efter en halv time. Vil det føles godt?

Nej oftest får man skyld over at have spist de søde og fedende sager og det er den man lige skal hive frem.

For der er også så meget andet lækkert som smager mindst lige så godt som de usunde.

Så det er med at holde sig fast i at bryde de dårlige vaner

Min den værste er at jeg ofte gerne vil have noget at hygge med, når vi ser film :badgirl

Så der laver jeg tit gulerodsstænger og lidt fedtfattigt dip eller skærer noget frugti mundrette stykker og putter i et fint glas med lidt nødder :)

Så føler jeg at jeg forkæler mig lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender det desværre alt for godt, det der med at man falder i. så går man tilbage til de dårlige vaner også er det svært at komme igang igen.

det kan være en fordel at dyrke noget motion med en eller flere andre så har man nemlig en aftale man skal holde, det er nemmere at springe over hvis man "bare" er sig selv.

Håber du snart kommer tilbage på rette spor :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået mig et nyt stykke køkken-legetøj. Har været ude og invistere i et mandolinjern, og hvor er det bare fedt at bruge. Har lige stået og lavet to forskellige slags salater til aftensmaden, og havde lyst til at kaster mig ud i flere slags, for det gik super let, og man får lavet nogle fine tynde udskæringer af de forskellige grøntsager og frugt.

Ellers er planen at jeg lige snupper opvasken for aftensmaden er klaret, den står og passer sig selv, og så skal der zumbaes derudaf og tænker jeg skal prøve wii fit også.

God lørdag.

:balloons

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh det har været en faaaatastisk weekend :7himmel :7himmel :7himmel

Jeg har haft ufatteligt overskud til at få dyrket motion og få lavet lækker lækker og sund mad. Iår aftes lavede jeg stort dejligt frugtfad til st snacke i.

Idag har jeg været til 1 times zumba og er lige kommet hjem fra 45 minutters gåtur med hunden.

Idag har jeg bagt knækbrød, med masser af frø i, mums mums mums siger jeg bare - jeg kan spise dem som slik :mam

Nu kommer hverdagen så igen imorgen, og der skal jeg bruger energi på at holde mig på hesten så jeg ikke falder af den igen igen igen.

Nu vil jeg tager et bad - eller skulle jeg lige hoppe på wiién en tur....

:8:

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden min er hoppet med på vognen, og vi tager nu sammen tyren ved hornene og taber os :13: Det er der selvfølgelig mange gode grunde til. Først og fremmest skal vi ud af risikogreuppen for livstilssygdomme, men det vil helt sikket også hjælpe på ønsket om at få besøg af storken :stork

Vi blev enige om at have en fælles gullerod, så når vi tilsammen har tabt 8 kg. tager vi en hyggetur i Zoo.

Denne gang tror jeg på at jeg når målet, vi er nu fælles om projektet og kan støtte hinanden når det er aller sværeste at holde sig på hesten.

Rigtig god mandag til alle

:kram2

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det da bare fantastisk at manden er hoppet med på vognen :glad Så bliver det hele da bare meget nemmere!

Det lyder da til at du har haft en rigtig god weekend. Det er ellers der jeg har det sværest med at overholde den slanke linje :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER