Guest Cirkeline88

Barnets bog

16 indlæg i dette emne

Hej allesammen,

mens vi prøver at blive gravide kigger jeg lidt på ting til den lille :whistling og en ting jeg er lidt i tvivl om er en barnets bog, jeg vil gerne ha en, for jeg har selv en fra da jeg var lille.

Men hvilken en har i? og hvorfor har i den?

mange af dem jeg har kigget på gælder kun fra barnet blir født, men hvad med alt det inden? jeg vil gerne kunne skrive lidt om scanninger, lægebesøg og sætte scanningsbilleder ind..

Kan man lave en selv mon? og hvad skal den så indeholde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lavede selv en graviditetsbog. Den fungerede lidt på samme måde som min graviditetstråd herinde på BK. Altså lidt som en dagbog, hvor jeg skrev hvordan jeg havde det ved de forskellige milepæle + mavebilleder og scanningsbilleder. Den er jeg rigtig glad for :)

Jeg fik en Barnets Bog til mit babyshower. Det er en med Peter Kanin. Den er meget sød, men der er ikke ret meget plads til at skrive (og jeg kan godt skrive meget :whistling ).

Så den bog jeg er allermest glad for er faktisk Babykalenderen. Her kan man hver uge skrive noter om babyen. Det er meget nemmere end at det skal passe ind under en bestemt overskrift i en allerede trykt bog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede selv en graviditetsbog. Den fungerede lidt på samme måde som min graviditetstråd herinde på BK. Altså lidt som en dagbog, hvor jeg skrev hvordan jeg havde det ved de forskellige milepæle + mavebilleder og scanningsbilleder. Den er jeg rigtig glad for :)

Jeg fik en Barnets Bog til mit babyshower. Det er en med Peter Kanin. Den er meget sød, men der er ikke ret meget plads til at skrive (og jeg kan godt skrive meget :whistling ).

Så den bog jeg er allermest glad for er faktisk Babykalenderen. Her kan man hver uge skrive noter om babyen. Det er meget nemmere end at det skal passe ind under en bestemt overskrift i en allerede trykt bog :)

brugte du bare en alm. notesbog eller hvordan? til din graviditetsbog altså..

og hvad er babykalenderen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har fået "Mine første år" fra Specialday af min mand og synes den er såååååå fin! :loveshower

post-350-024402400 1321820614_thumb.jpg

Der er ikke lavet MANGE sider til graviditeten, men der er da sider, hvor man kan indsætte mavebilleder, scanningsbilleder, skrive om graviditeten (altså generelt) og skrive hvilke navne man overvejede inden man fandt det endelige og sådan.

Min mand faldt for den fordi:

- Det er et ringbind, dvs. man kan selv sætte ekstra ting ind, hvis man synes der mangler noget

- Den er kønsneutral (hvilket relativt mange babybøger ikke er, dvs. man kan først købe dem, når man kender kønnet)

- Der er rum til alt muligt + lommer til tegninger og andre gemmer

- Rigtig skønne farver, så den er pæn og "venlig" men stadig smagfuld.

Og jeg er helt enig :loveshower Synes den er SÅ fin og glæder mig meget til at skrive i den :loveshower

Et minus er at det er en dyreste "Barnets bog", jeg indtil videre har set :rolleyes Men man kan jo ønske sig den i julegave ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået "Mine første år" fra Specialday af min mand og synes den er såååååå fin! :loveshower

post-350-024402400 1321820614_thumb.jpg

Der er ikke lavet MANGE sider til graviditeten, men der er da sider, hvor man kan indsætte mavebilleder, scanningsbilleder, skrive om graviditeten (altså generelt) og skrive hvilke navne man overvejede inden man fandt det endelige og sådan.

Min mand faldt for den fordi:

- Det er et ringbind, dvs. man kan selv sætte ekstra ting ind, hvis man synes der mangler noget

- Den er kønsneutral (hvilket relativt mange babybøger ikke er, dvs. man kan først købe dem, når man kender kønnet)

- Der er rum til alt muligt + lommer til tegninger og andre gemmer

- Rigtig skønne farver, så den er pæn og "venlig" men stadig smagfuld.

Og jeg er helt enig :loveshower Synes den er SÅ fin og glæder mig meget til at skrive i den :loveshower

Et minus er at det er en dyreste "Barnets bog", jeg indtil videre har set :rolleyes Men man kan jo ønske sig den i julegave ;)

jeg har kigget lidt på den, og hælder også lidt til den, netop fordi den er neutral, og man kan selv sætte sider i.

men synes ikke den er ret baby agtigt i forhold til mange af de andre barnets bog- bøger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået "Mine første år" fra Specialday af min mand og synes den er såååååå fin! :loveshower

post-350-024402400 1321820614_thumb.jpg

Der er ikke lavet MANGE sider til graviditeten, men der er da sider, hvor man kan indsætte mavebilleder, scanningsbilleder, skrive om graviditeten (altså generelt) og skrive hvilke navne man overvejede inden man fandt det endelige og sådan.

Min mand faldt for den fordi:

- Det er et ringbind, dvs. man kan selv sætte ekstra ting ind, hvis man synes der mangler noget

- Den er kønsneutral (hvilket relativt mange babybøger ikke er, dvs. man kan først købe dem, når man kender kønnet)

- Der er rum til alt muligt + lommer til tegninger og andre gemmer

- Rigtig skønne farver, så den er pæn og "venlig" men stadig smagfuld.

Og jeg er helt enig :loveshower Synes den er SÅ fin og glæder mig meget til at skrive i den :loveshower

Et minus er at det er en dyreste "Barnets bog", jeg indtil videre har set :rolleyes Men man kan jo ønske sig den i julegave ;)

Hvad koster sådan en bog? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad koster sådan en bog? :)

På nettet kan man i hvert fald finde den til 250-350 kr :)

efter at have kigget lidt omkring på bøger, tror jeg faktisk også det er den bog vi er ude i at skulle anskaffe, men vil gerne lige ned og kigge i en "irl".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået "Mine første år" fra Specialday af min mand og synes den er såååååå fin! :loveshower

post-350-024402400 1321820614_thumb.jpg

Der er ikke lavet MANGE sider til graviditeten, men der er da sider, hvor man kan indsætte mavebilleder, scanningsbilleder, skrive om graviditeten (altså generelt) og skrive hvilke navne man overvejede inden man fandt det endelige og sådan.

Min mand faldt for den fordi:

- Det er et ringbind, dvs. man kan selv sætte ekstra ting ind, hvis man synes der mangler noget

- Den er kønsneutral (hvilket relativt mange babybøger ikke er, dvs. man kan først købe dem, når man kender kønnet)

- Der er rum til alt muligt + lommer til tegninger og andre gemmer

- Rigtig skønne farver, så den er pæn og "venlig" men stadig smagfuld.

Og jeg er helt enig :loveshower Synes den er SÅ fin og glæder mig meget til at skrive i den :loveshower

Et minus er at det er en dyreste "Barnets bog", jeg indtil videre har set :rolleyes Men man kan jo ønske sig den i julegave ;)

Jeg har selv den her... Og ejg er super glad for den...Man kan så købe nogen ekstra sider, som man så kan sætte ind, fordi det er med spiral ryg...og man kan så også købe nogen plastik lommer, hvor man så kan sætte billeder og sådan en i...

Og jeg synes helt klart fordelen ved den er at man kan skrive i den imens man venter sig og så kan den bruges helt frem til barnet begynder i skole... Så der er jo til mange år frem i tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået "Mine første år" fra Specialday af min mand og synes den er såååååå fin! :loveshower

post-350-024402400 1321820614_thumb.jpg

Der er ikke lavet MANGE sider til graviditeten, men der er da sider, hvor man kan indsætte mavebilleder, scanningsbilleder, skrive om graviditeten (altså generelt) og skrive hvilke navne man overvejede inden man fandt det endelige og sådan.

Min mand faldt for den fordi:

- Det er et ringbind, dvs. man kan selv sætte ekstra ting ind, hvis man synes der mangler noget

- Den er kønsneutral (hvilket relativt mange babybøger ikke er, dvs. man kan først købe dem, når man kender kønnet)

- Der er rum til alt muligt + lommer til tegninger og andre gemmer

- Rigtig skønne farver, så den er pæn og "venlig" men stadig smagfuld.

Og jeg er helt enig :loveshower Synes den er SÅ fin og glæder mig meget til at skrive i den :loveshower

Et minus er at det er en dyreste "Barnets bog", jeg indtil videre har set :rolleyes Men man kan jo ønske sig den i julegave ;)

hvad størrelse er den? umiddelbart ligner den a5?

har lige kigget lidt på det og 10 ekstra sider koster 50 kr. det synes jeg er lidt vildt når selve bogen også koster 350 kr. men mon ikke kan kan lave nogle sider selv, og hvis den er a5 så passer plasticlommer også i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad størrelse er den? umiddelbart ligner den a5?

har lige kigget lidt på det og 10 ekstra sider koster 50 kr. det synes jeg er lidt vildt når selve bogen også koster 350 kr. men mon ikke kan kan lave nogle sider selv, og hvis den er a5 så passer plasticlommer også i

Jeg købte min i babysam...der fik jeg bogen inkl. 10 ekstra sider for 300 kr... men plastiklommer dem havde ejg bare tænkt jeg ville købe i en boghandel, for der kan de små nemlig godt bruges... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget på bogen og synes måske den er lige lovlig detaljeret... Tror i at i vil få skrevet alt det? Jeg tror at det første år ville jeg nok og efter det ville det nok blive et problem.. for slet ikke at tale om ved nummer to barn (vil jo nødigt gøre forskel) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget på bogen og synes måske den er lige lovlig detaljeret... Tror i at i vil få skrevet alt det? Jeg tror at det første år ville jeg nok og efter det ville det nok blive et problem.. for slet ikke at tale om ved nummer to barn (vil jo nødigt gøre forskel) :)

tja det vel lidt svært at sige, fpr mit vedkommende blir det ikke noget problem med nr. 2, for jeg har ikke noget ønske om at få mere end et barn (medmindre det blir tvillinger altså :) )

men jeg har kigget lidt på bogen, og overvejer at købe den når jeg skal fortælle til kæresten jeg er gravid (når jeg blir gravid altså :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget på bogen og synes måske den er lige lovlig detaljeret... Tror i at i vil få skrevet alt det? Jeg tror at det første år ville jeg nok og efter det ville det nok blive et problem.. for slet ikke at tale om ved nummer to barn (vil jo nødigt gøre forskel) :)

Jeg taenker ogsaa, at hvis jeg endelig ville faa det gjort det ved nr. 1, saa vil det vaere mindre sandsynligt at jeg vil goere det ved nr. to ... Overvejer faktisk et fint ringbind, som jeg dekorerer lidt og saa putter plastiklommer i. Saadan et lavede min mor for hver af os to soestre, og for mig er det fint og rigeligt. Fordelener ogsaa den RIGTIG gode plads til MANGE billeder :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en scrap-bog i Tiger til 20 kr hvor jeg så skriver på computeren og sætter ind. Der kan jeg selv styrer hvad der skal i og også sætte fotos ind.

Jeg har så også Babykalenderen ved siden af som jeg er rigtig glad for. Der holdet jeg styr på hvornår hun spiser og sover og noterer hvis vi lavet et eller andet. Det kan man også skrive lidt uge for uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har denne her http://uniquebook.net/ synes den har været utrolig god... her i dec. kører et tilbud til 149 kr - men så skal man vist vide om man får en pige eller en dreng... kan ik huske om der er ene neutrale pakker...

Så bestemmer man selv hvilke emner man vil bruge... min bog fylde foreløbig 3 fulde ringbind... så det kan gribe om sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER