Hilde

Oplægning af fryse-æg

21 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med oplægning af nefdfrosne æg.

På "min" fertilitetskliniks hjemmeside skriver de, at chancerne for en graviditet med nedfrosne æg er betydelig mindre end med friske æg :( . Vi har 6 nedfrosne æg, så når vi skal igang med lillebror/-søster, bliver det med nogen af dem...

Jeg er bange for, at kombinationen af min alder (34...når vi går igang 35) og de nedfrosne æg kan betyde, at jeg vil få utrolig svært ved at blive gravid igen :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke erfaring desværre, kun med ÆO 2 dage efter ÆU..

Men jeg tænker om i kan prøve et par forsøg med fryseæggene og hvis ikke det lykkedes, kan i prøve med et "friskt" forsøg ..

Det er jo godt nok mange penge det drejer sig om, for det er privatklinik ikk ?? Så jeg hepper absolut på det lykkedes med fryseæggene :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kusine, fik lagt et fryseæg op og det satte sig fast og i dag er hun i uge 13 :-). I første forsøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke erfaring desværre, kun med ÆO 2 dage efter ÆU..

Men jeg tænker om i kan prøve et par forsøg med fryseæggene og hvis ikke det lykkedes, kan i prøve med et "friskt" forsøg ..

Det er jo godt nok mange penge det drejer sig om, for det er privatklinik ikk ?? Så jeg hepper absolut på det lykkedes med fryseæggene :balloons

Det er ikke så meget pengene jeg bekymrer mig om, men mere problematikken...der skulle udtages sæd direkte fra min mands testikler, og der var kun nogle enkelte sædceller, så det er absolut ikke sikkert, at det også lykkedes at finde sædceller igen, hvis vi skulle starte et nyt forsøg med friske æg :unsure Vi vil ihvertfald prøve med fryseæggene... Tak for at du hepper :kram2 :balloons

Min kusine, fik lagt et fryseæg op og det satte sig fast og i dag er hun i uge 13 :-). I første forsøg.

Uhhh det lyder godt!!! :loveshower Jeg håber, at vi er lige så heldige, når vi går igang med lillebror/-søster :loveshower Tak for sådan en god erfaring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster har to børn lavet af fryseæg. Og hun var 39 og 41 da hun fødte :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster har to børn lavet af fryseæg. Og hun var 39 og 41 da hun fødte :loveshower

Hvor lyder det bare godt!!! :loveshower Jeg kommer jo også til at være 35, inden vi prøver igen!

Tak for sådan en god "solstråle-historie" :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kinik siger ,at hvis de overlever optøningen,er sandsynligheden for graviditet den samme som ved friske æg.

Ca. 40% af de fossede æg overlever optøning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke en dyt om det, men krydser fingre og håber for jer! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er dine 6 æg frosset ned? 2 i hvert strå eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kinik siger ,at hvis de overlever optøningen,er sandsynligheden for graviditet den samme som ved friske æg.

Ca. 40% af de fossede æg overlever optøning.

Hmm, vi fik at vide, at 75% overlever :unsure . Det var da meget forskellige tal...

Jeg aner ikke en dyt om det, men krydser fingre og håber for jer! :goodluck

Mange tak! Jeg glæder mig allerede, til vi går igang... men der går lidt tid endnu.

Hvordan er dine 6 æg frosset ned? 2 i hvert strå eller?

Uh det ved jeg slet ikke :blush Det blev der ikke snakket om... og jeg vidste ikke, at de gør det på forskellige metoder :blush Det må jeg da prøve at finde ud af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver spændende Hilde :)

Jeg hepper også :glad

Hvordan blev Kristine "lavet"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver spændende Hilde :)

Jeg hepper også :glad

Hvordan blev Kristine "lavet"?

Tak Maria :kram2

Kristine er det dejlige resultat af ægoplægning med et frisk æg. De 6 nedfrosne æg er Kristine´s "tvillinger", der var i overskud dengang :7himmel Lægen på fertilitetsklinikken var helt overrasket, at det lykkedes at få så mange befrugtede æg... de tvivlede meget på dengang, om det overhovedet kunne lade sig gøre ved os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Maria :kram2

Kristine er det dejlige resultat af ægoplægning med et frisk æg. De 6 nedfrosne æg er Kristine´s "tvillinger", der var i overskud dengang :7himmel Lægen på fertilitetsklinikken var helt overrasket, at det lykkedes at få så mange befrugtede æg... de tvivlede meget på dengang, om det overhovedet kunne lade sig gøre ved os.

Hvor er det dog fantastisk at de ikke fik ret :loveshower

Kommer næste baby så til at ligne Kristine som om de var tvillinger? Eller er det bare som almindelige søskende? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det ved jeg slet ikke :blush Det blev der ikke snakket om... og jeg vidste ikke, at de gør det på forskellige metoder :blush Det må jeg da prøve at finde ud af!

Et strå - er det man tør op af gangen... dvs ligger alle 6 æg i et strå.. blir alle tøet op på en gang jo...

Så spørgsmålet er jo hvor mange fryseforsøg i har til?

Jeg havde 3 i et strå.. og de 2 overlevede optøningen (man siger ca. 50 % overlever optøningen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dog fantastisk at de ikke fik ret :loveshower

Kommer næste baby så til at ligne Kristine som om de var tvillinger? Eller er det bare som almindelige søskende? :)

Det er bare som almindelige søskende :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et strå - er det man tør op af gangen... dvs ligger alle 6 æg i et strå.. blir alle tøet op på en gang jo...

Så spørgsmålet er jo hvor mange fryseforsøg i har til?

Jeg havde 3 i et strå.. og de 2 overlevede optøningen (man siger ca. 50 % overlever optøningen)

Jeg ved slet ikke, hvor mange æg der er frosset ned i et strå... Men det er da ikke helt urelevant :unsure Jeg må prøve at ringe til fertlitetsklinikken og spørge dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved slet ikke, hvor mange æg der er frosset ned i et strå... Men det er da ikke helt urelevant :unsure Jeg må prøve at ringe til fertlitetsklinikken og spørge dem!

Ja syntes da bestemt det er relevant.. der e rjo forskel på om man har til et eller 3 forsøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem 5 ÆU/4ÆO uden skyggen af graviditet. Efter 5. forsøg var der en hel del befrugtede æg til frys. Jeg blev fulgt meget nøje for at sikre at slimhinden var optimal før æggene blev optøet. 2 æg blev taget ud. Begge overlevede at blive tøet og blev lagt op, men kun det ene overlevede og blev til min fantastiske datter som nu er 3 år. I marts gentog vi successen (2 æg blev optøet, begge udviklede sig og blev lagt op men kun det ene blev hængende) og nu er vi kun et par uger fra lillebrors fødsel! Så her har fryseforsøgene bestemt virket meget bedre end de friske forsøg. Min læge mente, at det hos nogle kvinder er lettere at blive gravid efter fryseforsøg, da det kan være svært både at modne æg optimalt og lave en optimal slimhinde i samme cyklus (som ved et friskt forsøg). Har også kun hørt at hvis æggene overlever optøeningen er der lige så gode chancer som ved friske ÆO.

Håber at jeres fryseæg også arter sig :-)

Held og lykke,

Pernille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem 5 ÆU/4ÆO uden skyggen af graviditet. Efter 5. forsøg var der en hel del befrugtede æg til frys. Jeg blev fulgt meget nøje for at sikre at slimhinden var optimal før æggene blev optøet. 2 æg blev taget ud. Begge overlevede at blive tøet og blev lagt op, men kun det ene overlevede og blev til min fantastiske datter som nu er 3 år. I marts gentog vi successen (2 æg blev optøet, begge udviklede sig og blev lagt op men kun det ene blev hængende) og nu er vi kun et par uger fra lillebrors fødsel! Så her har fryseforsøgene bestemt virket meget bedre end de friske forsøg. Min læge mente, at det hos nogle kvinder er lettere at blive gravid efter fryseforsøg, da det kan være svært både at modne æg optimalt og lave en optimal slimhinde i samme cyklus (som ved et friskt forsøg). Har også kun hørt at hvis æggene overlever optøeningen er der lige så gode chancer som ved friske ÆO.

Håber at jeres fryseæg også arter sig :-)

Held og lykke,

Pernille

Hold da op. Det var ikke så lidt! Dejligt, at det er lykkedes to gange nu :loveshower

Det er så dejligt at høre positive erfaringer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke så meget pengene jeg bekymrer mig om, men mere problematikken...der skulle udtages sæd direkte fra min mands testikler, og der var kun nogle enkelte sædceller, så det er absolut ikke sikkert, at det også lykkedes at finde sædceller igen, hvis vi skulle starte et nyt forsøg med friske æg :unsure Vi vil ihvertfald prøve med fryseæggene... Tak for at du hepper :kram2 :balloons

Uhhh det lyder godt!!! :loveshower Jeg håber, at vi er lige så heldige, når vi går igang med lillebror/-søster :loveshower Tak for sådan en god erfaring :kram2

Nå for katten...

Ja det kan jeg godt se en problematik i. Jeg havde ikke lige læst lektien, så vidste ikke jeres situation er sådan :) Men det lyder da bestemt til at fryseæg er en god ide´- der er heldigvis mange succeshistorer.. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil da lige opdatere...

Jeg har snakket med fertilitetsklinikken. Der er frosset to æg ned per strå, så vi har maks tre forsøg. De anbefaler helt klart, at jeg får lagt to æg op, da jeg bliver 35 i denne måned. Det betyder så også, at hvis der kun er et æg, der er god efter optøningen, tør de et strå mere op... så er der kun to nedfrosne æg tilbage...så det kan hurtigt få en ende med de nedfrosne æg :unsure

Jeg håber SÅ meget, at jeg bliver gravid igen med de nedfrosne æg :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER