Mor til 2

Jer med delebørn

11 indlæg i dette emne

Ved ikke om jeg har lagt det det rigtige sted.

Jeg er blevet separeret, børnene og jeg har fået os en lejlighed ca 7 km fra dagpleje og børnehave.

Har en datter på 2½ og en søn på 4½.

Vil gerne høre om andre med delebørn og hvordan jeres ordning er??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså min mand har tre børn fra et tidligere ægteskab og han og ekskonen har fælles forældremyndighed... Vi har manden børn hver anden weekend og ferie og så har moderen dem resten af tiden, men vi bor så også 50 km fra den by de bor i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Isaac på 3, der er ved sin far hver anden weekend. Vi bor cirka en time fra hinanden, men Isaacs far arbejder i vores by :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg Har en søn på 4 år. Han er hos faren hver anden weekend, og det ferie Han vil/kan.

Han bor også 100 km fra os.

I julen har Han hvert andet år fra d 23-26 og nytår 29-2 hvert andet år.

Det er de aftaler vi lige har fået i statsforvaltningen.

Vi har fælles forældremyndigheden.

Han henter i bh fredag og vi henter hos ham søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Liva på 6 år og Louie på 3

De er hos Geert hver 2 weekend fra Fredag eftermiddag til mandag morgen, samt hver Onsdag hvor jeg har aftenvagt

resten af tiden er de hos mig

Jul og nytår skiftes vi til at have, og ferier deler vi imellem os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har 2 børn fra tidligere. Dem har vi hver anden weekend (fredag efter skole til søndag efter aftensmad) samt i så mange ferier det kan lade sig gøre (helst 3 uger sommer, jul, påske, samt forårets helligdage og indimellem i vinter og efterårsferie).

Når vi ønsker at have dem i ferierne er X'en som regel flink til at lade os få dem. Vi har dem så hver anden jul og hvert anden nytår, men så mange dage rundt om "vores" dag som vi kan.

Det skal siges, at børnene bor 1 times kørsel fra os, så det vil være praktisk umuligt for os at have dem i hverdagen. De har fælles forældremyndighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mands datter, Sara på 8, skal til at starte samværet op med sin mor igen efter 4 års fravær.

Det kommer til at foregå hver 3. weekend i 6 timer om lørdagen. De henter hende ved start, og vi henter ved slut.

Vi bor ca 6 km fra hinanden.

Når det har kørt sådan i et halvt år ska der tales om at samværet skal sættes op.

Hun har ikke jul eller nytår

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har en søn fra på snart 5... De ahr fælles forældremyndighed og vi ahr ham hver anden uge... og sådan køre det somregel også i ferierne... Og så har vi ham hvert andet år til jul og hvert andet år til nytår... Og så er vi fleksible hvis vi skal noget og vi gerne vil have ham en dag ekstra og omvendt... :)

Det kører rigtig fint, men vi er også åbne overfor hvis knægten siger han ikke vil hjem til os/hende, så skal han ikke tvinges, for han er ved at have sin egne holdning til tingene og det er hans ve og vel det kommer an på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lukas er delebarn. Vi kørte en 7-7, men da Lukas havde en del problemer sprogligt og han brugte 3 dage ud af 7på, at finde sig selv. Fik jeg det ændret, så Lukas bor nu fast hos mig 9-5, Lukas er på forlænget weekend hos sin far, fra onsdag middag til mandag morgen og resten af tiden hos mig. Jul, nytår, påske, efterårsferie og sommerferie skiftes.

Fra sommeren af, flytter jeg fra Herlev ( hvor både jeg og Lukases far bor nu) til jylland, derfra kommer Lukas til, at se sin far fredag til søndag i fremtiden og når Lukas er gammel nok til, at vægle, hvor han vil bo, skal han have lov til det. ( Hvis hans far giver mig lov eller hvis jeg vinder retten!)

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en masse delebørn :)

P og K er min mands. De bor en uge hvert sted da både vi og mor (+ ny kæreste og deres fælles barn. Kæresten har derudover 2 ældre børn fra tidligere forhold) bor i samme lille by kun 10 min fra hinanden på cykel.

X er min og bor hos os og er på weekend hos sin far hver anden weekend + ekstra når vi har mulighed for det. Han savner sin far meget, men da han bor langt væk er det ikke muligt at X kan være der ud over fridage. Og at han skulle flytte op til sin far er heller ikke en mulighed da far arbejder meget.

X har derudover en halvsøster hos sin far.

Og så har min mand og jeg 2 fælles børn - som bor hos os hele tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en søn på 5, bliver 6 til sommer.

Han har siden har var lidt godt 2 år, været 7/7 delebarn. Hans var er gift og jeg har ligeledes fundet en ny. Vi bor pt. cirka 15 kilometer fra hianden, tidligere kun 2 kilometer. Jeg kører blot det mere, da jeg er flyttet 15 km. udenfor byen, hvor han går i børnehave.

Det fungere fint, han har nemt ved at tilpasse sig og børnehaven siger han fungere så fint. Men han er generelt også en "nem dreng", selvom han er skilsmisse barn og dermed en følsom dreng, så er han god til at sætte ord på.

Mit bedste råd, ligemeget hvilken ordning folk vælger, i starten efter et brud, er kommunikationen tit svær, der brugte vi en bog, hvori vi skrev lidt om hvad dagene var gået med, hvordan en evt. skramme var kommet, eventuelle lege aftaler mv. og så mangelnde man ingen overlapning og før børnene føles det som om "vi snakker om tingene" selvom man ikke rigtig gør. Det skal være en bog med en god tone, en bog instutitution gerne må læse/skrive med i og en bog der udelukkende omhandler barnet, dets trivsel, oplevelser mv. AL DISKUTION/UENIGHED forældrene imellem, må derfor foregå pr. telefon, fremmøde, sms, mail mv. - således fungere bogen rigtig godt.

Vi benytter den stadig idag, for det er blevet et godt redskab for os, for ikke at glemme ting og fordi det kan være en laaaang samtale, hvis man skal fortælle om alle aktiviteter ugen igenne, her bliver de kort noteret i en bog.

....så det er mit bedste råd ved deleordning :loveshower

Og ligemeget hvor godt i snakker sammen nu og her, så gør jeg den tjeneste at lave en skriftlig aftale om at bopælsforældre ikke har rettighed til at flytte udenfor nærområdet, uden skriftligt sammentykke fra den anden forældre. I disse 7/7 og lign. ordningener, skal man nemmelig helst bo indenfor en overskulelig radius og den ene forældre er ikke "mere forældre" end den anden... menpå papiret er det bopælsforældre og samværdsforældre, så sikre dig selv, mod eventuel flytning, hvis du er samværdsforældren i dette tilfælde, men har barnet, hver anden uge eller lign.

Skriv endelig en PM for mere info, alt det mere private om vores liv, deler jeg gerne, bare ikke på forum :blush

Katrine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER