Guest

Putteritualer

3 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne have Ronja til at falde i søvn i liften om aftenen i stedet for hos mig eller Jonas eller ved at vi kører en tur i barnevognen som vi har gjort nogen gerne. Jeg prøver i øjeblikket at ligge hende i liften med sut og sutteklud og sætte kaleche på så hun er afskræmmet. Det er lykkes en eller to gange at få hende til at falde i søvn men de andre gange er der gået så lang tid at hun er blevet sulten så jeg tager hende op og så falder hun i søvn ved brystet.

Der er ikke så meget rutine i hverdagen endnu, så det er meget forskelligt hvornår hun vil sove for natten. I går faldt hun i søvn omkring kl. 20 men her i dag kl. 21 er hun stadig vågen og jeg tror der kommer til at gå en halv til hel time før hun falder i søvn medmindre jeg opgiver og går tur med barnevognen.

Hvad gør I om aftenen når I skal have den lille til at sove? Har I et fast tidspunkt I begynder?

Edit: Jeg nåede lige at skrive indlægget og så kiggede jeg ned i liften og så at Ronjas små øjne er lukket :7himmel Men jeg vil nu gerne have inspiration alligevel og hører hvordan I gør :)

Redigeret af Loneb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Tror ikke at vi har nogle faste rutiner endnu. Og så måske alligvel :)

Altså jeg plejer at gøre det, at når han begynder at virke træt, så giver jeg ham en ren ble og nattøj på. Så er han klar til hvis han skulle falde i søvn, så der ikke skal bakses så meget med ham.

Han falder som regel lidt i søvn, når han bliver ammet og så ved jeg at det er tid til at lægge ham i seng. Det kan stadig være alt fra kl. 20-22 (+ -). Han bliver lagt ind i tremmesengen og så får han sin sut og sin stofble. Jeg sidder og aer ham på kinden, mens jeg synger. Det kan godt tage 1/2 - 1 time før han falder i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør også det, at vi skifter Kristine og giver hende nattøj på tidlig på aftenen (ca klokken 18), så vi ikke skal gøre det, når hun bliver rigtig træt.

Jeg er begyndt at gå op i soveværelset mellem klokken 19 og 21, hvor jeg sidder på sofaen med Kristine og ammer hende. Når hun er færdig, lægger jeg hende i tremmesengen. Nogen gange synger jeg lidt for hende, men for det meste får hun bare lov til at ligge selv og falde stille og roligt i søvn. Vi har selvfølgelig babyalarmen hos hende, men det er sjældent, at jeg skal op i soverværelset igen, fordi hun er utilfreds. Jeg går op flere gange og kigger, om hun sover. Hun kan godt ligge vågen i op til en time, før hun falder i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER