Linda1985

Hjælp til eksamen som sexolog

7 indlæg i dette emne

Kære forældre.

Jeg håber I vil hjælpe mig

Jeg skal til eksamen som sexolog her til December hvor vi skal holde 20 minutters oplæg af et foredrag vi gerne vil lave.

Det som jeg brænder rigtig meget for er at forbedre seksualundervisningen, men også holde forældre kurser til at hjælpe forældre med hvordan de kan skabe bedre kommunikation og tillid omkring at kunne snakke om sex. Jeg brænder virkelig for dette og mener at ansvaret ligger hos forældrene og ikke hos skolerne - dog skal seksualundervisningen i skolerne bestemt forbedres. Men som forældre har vi et ansvar.

Målgruppen for mit foredrag er forældre til børn i alderen 2-4 år. (Jeg har selv en søn på 2)

Jeg er godt klar over at børns seksualitet ikke er helt så tydeligt i denne alder som den bliver, men jeg synes det er rigtig vigtigt at starte tidligt - og med at starte tidligt er det egentlig mest at skabe et godt tillidsbånd, så det bliver nemmere at håndtere når barnet bliver større.

Mit foredrag kommer til at handle om tilknytningsteorier.

Om hvordan vi på en sund måde kan takle børnenes seksualitet når den begynder at vise sig, så vi kan lærer dem at det ikke er noget skamfuldt.

Hvordan vi som forældre kan blive bedre til at vise børn at det er okay far og mor viser at de elsker hinanden ved kys og berøring. Og begynde at lærer dem om privatliv - både deres og vores.

Det kommer derfor også til at være lidt fremadrettet, sådan at man som forældre kan være godt rustet i god tid.

Det skal også siges jeg ikke mener vi absolut SKAL sætte vores børn ned og decideret belære dem om sex, men jeg tror det er rigtig vigtigt at der er en åben dialog om det og en tillid der viser, at det er okay de kommer til os - eller andre tillidspersoner i omgangskredsen - med de spørgsmål der skulle dukke op.

Her kommer mit spørgsmål så: :)

Ville det her være et kursus I som forældre ville synes kunne være spændende at komme til og har I evt. nogle gode inputs til hvad I ville have af forventninger til et sådan foredrag :)

Tusind tak til dem af jer der vil bruge lidt tid på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig,

Jeg tror, der vil være mange forældre, der vil synes, et foredrag som du nævner vil være meget relevant. For det kan jo være et lidt ømtåleligt emne, som mange kan have en form for berøringsangst overfor, så forslag og drøftelse af, hvordan man som forældre tackler sådanne situationer tror jeg der er mange, der efterlyser ;)

Held og lykke med uddannelsen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på pris, men jeg ville deltage.. :)

og held og lykke med uddannelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker det også kan have noget med den ændrede kultur at gøre, at det er blevet mere legalt at vise følelser for hinaden indenfor de sidste 10-20 år.

Ligesom, at det er mere almindeligt idag, at man giver hinanden kram, når man ses frem for at give hånden.

Det var bare lidt tanker om problemstillingen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror helt bestemt jeg ville deltage i et sådant kursus, for det er jo ikke noget der er fokus på i diverse "opdragelses bøger" og den slags.

Mange gange held og lykke med din eksamen! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg faktisk ikke jeg ville. Primært fordi det ikke er en aktuel problemstilling hjemme ved os. Og fordi jeg synes målgruppen er for ung.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har ingen ørn, men umiddelbart ville svaret være nej. det børn har brug for at vide i den alder tror jeg godt selv jeg ville kunne formidle og forklare uden at have fået undervisning i det :) men hvis nogen har svært ved at tale om sådan noget og hvordan man lige griber det an kunne et kursus jo godt være relevant

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER