SBN

Overvægtig

2 indlæg i dette emne

Hej gruppe :)

Jeg er i den situation, at jeg var på slankekur, da jeg blev gravid. Jeg burde tabe 15-20 kg, og påtænker at satse på en graviditet uden særlig vægtøgning. Da jeg desværre har en skrækkelig tendens til at spise alt for meget, hvis jeg ikke har fokus på det, tæller jeg kalorier, hvilket jeg fortsætter med.

Men med graviditeten er jeg ikke længere meget fokuseret på at holde mine kalorier, og har allerede taget 2½ kilo på af mit vægttab... :badgirl

Jeg er meget forhippet på at vende denne tendens, da overvægt hverken er godt for mig eller den lille splint i maven. Så min plan er at vende tilbage til "slankekuren", der dybest set blot et fokus på et max-indtag (1700 kcal om dagen) og helst i sunde kcal... samt motion naturligvis. Daglig cykeltur på knap 9 km samt 3 ugentlige ture i træningscenter á 1 time blandet moderat cardio og styrke

Er der nogle der har noget klogt at tilføje? Eller lyder planen fornuftig i jeres ører?

Vh en lettere bekymret overvægtig gravid Sarah

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej gruppe :)

Jeg er i den situation, at jeg var på slankekur, da jeg blev gravid. Jeg burde tabe 15-20 kg, og påtænker at satse på en graviditet uden særlig vægtøgning. Da jeg desværre har en skrækkelig tendens til at spise alt for meget, hvis jeg ikke har fokus på det, tæller jeg kalorier, hvilket jeg fortsætter med.

Men med graviditeten er jeg ikke længere meget fokuseret på at holde mine kalorier, og har allerede taget 2½ kilo på af mit vægttab... :badgirl

Jeg er meget forhippet på at vende denne tendens, da overvægt hverken er godt for mig eller den lille splint i maven. Så min plan er at vende tilbage til "slankekuren", der dybest set blot et fokus på et max-indtag (1700 kcal om dagen) og helst i sunde kcal... samt motion naturligvis. Daglig cykeltur på knap 9 km samt 3 ugentlige ture i træningscenter á 1 time blandet moderat cardio og styrke

Er der nogle der har noget klogt at tilføje? Eller lyder planen fornuftig i jeres ører?

Vh en lettere bekymret overvægtig gravid Sarah

Det lyder meget fornuftigt :) står i samme situation som dig :) Havde tabt mig 7 kg inden jeg blev gravid og nu er der røget ca. 2 kg. mere af siden uge 4 :) Jeg spiser fornuftigt. 3 Hoved måltider og mindst 2-3 mellemmåltider i løbet af dagen :) og så motionerer jeg (går, løber, svømmer) har dog ikke væet aktiv den sidste 1½ uge, da jeg har været ramt af massiv træthed :zzz den sidste uges tid, men det er da nok også bare et spørgsmål om, at å sparket mig selv af sted :rolleyes jeg skal til mit 1. lægebesøg på torsdag og der vil jeg høre efter om der kan blive ført ekstra kontrol med min vægt, så jeg ikke bare dovner den af i de 7 næste måneder :) Jeg er ikke på slankekur, men har skiftet livsstil til det sundere og det må man gerne :) baby skal nok sørge for at få den næring den skal bruge :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER