Unknown

Barnevogn

41 indlæg i dette emne

Hejsa.

Nu er tiden kommet til at kigge på barnevogne. Er komme frem til vi gerne vil have en Emmaljunga, men den er så også det.

Vi Kigger på Big city og big star supreme.

Der er jo noget af en prisforskel på disse 2. Får man "brugt" det ekstra der er med big star supreme, eller kan man lige så godt "nøjes" med Big city ?

Håber i kan hjælpe :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Af dem vi har kigget på (ja vi har allerede kigget lidt :blush) vil jeg sige at jeg meget bedre kunne lide bremsen på Big city end den på Supreme. Den på supreme virkede lidt som noget, min mand kunne komme til at trampe i stykker (det er sådan en plastik "pedal"-knap), mens den på big city er helt "traditionel" med den der bøjle, der skubbes ind under hjulene. :)

Tilgengæld er jeg ret hooked på hjulene på Supreme... De der punkterfrie dæk. Jeg ved ikke, hvor tit barnevognsdæk punkterer normalt, så det kan godt være at det er totalt unødvendigt med punkterfrie dæk. Jeg tænker bare, at en dag, hvor baby skriger, har skidt udover det hele, mor sveder og er stresset og alle folk glor... Der gider jeg nok ikke lige OVENI at skulle bekymre mig om et punkteret barnevognsdæk :D

Det er de eneste forskelle, jeg har bidt mærke i, men jeg følger lige med, for vi har også luret på begge. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg foelger lige med her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine barnevogne har aldrig punkteret, så tror man skal være yderst uheldig :)

Synes også den der bremse ting til supreme ser mig lidt plastik ud. Er man så sikker på at den bremser ordentligt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine barnevogne har aldrig punkteret, så tror man skal være yderst uheldig :)

Synes også den der bremse ting til supreme ser mig lidt plastik ud. Er man så sikker på at den bremser ordentligt??

Altså da vi stod og testede den, virkede den til at stå godt fast, når bremsen var sat til, så det var ikke dét, jeg var bange for. :)

Men for at låse den, skal man jokke ned på et stykke sort plast, og min mand havde det med det samme sådan lidt "det får jeg jokket i stykker". Han spurgte en ekspedient om det var muligt at købe en ny pedal, hvis man nu trådte den gamle i stykker, men hun var IKKE særlig serviceminded, og virkede mest som om at hun synes han var åndssvag at han troede det kunne ske. :huh Hun sagde at de aldrig havde oplevet det, men at det "nok" var muligt at købe en ny, hvis det skete...

Altså jeg drømmer stadig om Supreme'en men den der bremsepedal irriterer mig lidt. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha det er en svær beslutning.

Barbamama - det er især de ting du siger der gør det svært. For der er for og imod ved begge.

Jeg hælder nok mest til Big City da jeg tænker hvorfor vælge den dyre når der er ulemper ved begge. Men pyha kan nå at ombestemme mig mange gange. Vi skal nok også lige have tjekket om den kan være i bilen. Har en Golf6 Og den har jo ikk det største bagagerum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er de egentlig lige store i øhh... "huset" (hvad hedder det egentlig? :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er de egentlig lige store i øhh... "huset" (hvad hedder det egentlig? :rolleyes)

Jeg kalder det kassen, men ved bestemt ikke om det er det andre kalder det :unsure

Så vidt jeg kan se er Big star supreme større end Big city, men begge har liggemål 97cm så ved faktisk ikk hvad den ekstra plads er til :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan trøste Jer med, at bremse-pedalen afhænger af hvilket stel man vælger og ikke af barnevognsmodellen :)

Hvis man vælger et alm. cryptonite-stel er der standard-metal-fod der skal tippes ved at man løfter barnevognen let (se her)- den bremse du nævner hører til letvægtsstellet UniQ, der er lettere og kan klappes mere sammen, men til gengæld er lavere og har anden bremsemekanisme (se her) :)

Forskellen på Big City og Big Star Supreme er, at Big Star Supreme har flamingo-bund og kan lave ventilation i bunden, samt har mulighed for at åbne i kalechen for at skabe luftcirkulation inde i barnevognen. Så vidt jeg ved er prisforskellen ca. 1.000 kr. men jeg er ikke sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kalder det kassen, men ved bestemt ikke om det er det andre kalder det :unsure

Så vidt jeg kan se er Big star supreme større end Big city, men begge har liggemål 97cm så ved faktisk ikk hvad den ekstra plads er til :unsure

Selve barnevognskassen er ens på de to modeller rent størrelsesmæssigt. Som nævnt ovenfor er forskellen i materialet som bunden er lavet af og hvorvidt man kan lyne op og lufte ud i kalechen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. bremsesystemet, vi har det sorte UniQ stel til BBS Charleston, kan jeg kun sige at det er super, jeg elsker det loveshower.gif

Desuden er der ekstra støtter man kan slå ud når barnet bliver ældre og måske "rokker" lidt mere med vognen, det synes jeg altså er smart

Inden jeg fik min Emma, havde jeg en Odder som også havde det det "gamle" bremsesystem, og det blev jeg hurtigt træt af. Jeg synes det var tungt og besværligt i forhold til det på UniQ-stellet, når jeg brugte det i dagligdagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan trøste Jer med, at bremse-pedalen afhænger af hvilket stel man vælger og ikke af barnevognsmodellen :)

Hvis man vælger et alm. cryptonite-stel er der standard-metal-fod der skal tippes ved at man løfter barnevognen let (se her)- den bremse du nævner hører til letvægtsstellet UniQ, der er lettere og kan klappes mere sammen, men til gengæld er lavere og har anden bremsemekanisme (se her) :)

Forskellen på Big City og Big Star Supreme er, at Big Star Supreme har flamingo-bund og kan lave ventilation i bunden, samt har mulighed for at åbne i kalechen for at skabe luftcirkulation inde i barnevognen. Så vidt jeg ved er prisforskellen ca. 1.000 kr. men jeg er ikke sikker.

Så blev vi da lidt klogere. Men er den flamingobund nødvendig tænker jeg ? Jeg kan se de ved Big city skriver der er lift, madras til liften og madras til vognen med i prisen. Men det skriver de ikke ved big star. er det fordi det så ikk er med, eller har de bare glemt at skrive det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. bremsesystemet, vi har det sorte UniQ stel til BBS Charleston, kan jeg kun sige at det er super, jeg elsker det loveshower.gif

Desuden er der ekstra støtter man kan slå ud når barnet bliver ældre og måske "rokker" lidt mere med vognen, det synes jeg altså er smart

Inden jeg fik min Emma, havde jeg en Odder som også havde det det "gamle" bremsesystem, og det blev jeg hurtigt træt af. Jeg synes det var tungt og besværligt i forhold til det på UniQ-stellet, når jeg brugte det i dagligdagen.

Nu spørger jeg dumt men BBS Charleston??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev vi da lidt klogere. Men er den flamingobund nødvendig tænker jeg ? Jeg kan se de ved Big city skriver der er lift, madras til liften og madras til vognen med i prisen. Men det skriver de ikke ved big star. er det fordi det så ikk er med, eller har de bare glemt at skrive det ?

Tja, det kommer nok an på hvem du spørger? Vi skal have et decemberbarn og har derfor valgt en Supreme fordi vi tænker den er varmere. Andre vil måske mene den er overflødig.

Vi har købt vores brugt, så jeg kan ikke rigtig bidrage med info mht. priser og medfølgende udstyr ;) Jeg ved kun, at en big star supreme med alm. stel, lift, myggenet, regnslag, madrasser, dyne og pusletaske koster ca. 8.000 kr. hvis det købes samlet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er kun city hvor der følger udstyr med.

de andre skal man selv tilkøbe medmindre det er en speciel tilbudspakke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er kun city hvor der følger udstyr med.

de andre skal man selv tilkøbe medmindre det er en speciel tilbudspakke :)

Hvad for noget udstyr snakker vi helt konkret om? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lift, pusletaske

Mener at der følger en madras med til Supreme. Det gjorde der til min ihvertfald. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh så bliver supreme jo faktisk en del mere dyrere end city :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja for mener at en lift koster 899 og en pusletaske er på 499.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh så bliver supreme jo faktisk en del mere dyrere end city :unsure

Ja det er os det jeg tænker. Og barnevogn er bare en kæmpe udgift synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er os det jeg tænker. Og barnevogn er bare en kæmpe udgift synes jeg.

altså gitte... jeg har jo en :whistling

men ja det er nok den største udgift på listen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså gitte... jeg har jo en :whistling

men ja det er nok den største udgift på listen

Den har jeg også stadigvæk kig på :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg dumt men BBS Charleston??

Der skulle have stået BSS (Big Star Suprime) og charleston er modelnavnet, min er bare på sort stel i stedet for det på billedet. Den er i hvid læder og SÅ lækker loveshower.gif

317301_59802.jpg

Der er en tynd madras med til en BSS, lift, madras til lift og pusletaske kommer med siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Der skulle have stået BSS (Big Star Suprime) og charleston er modelnavnet, min er bare på sort stel i stedet for det på billedet. Den er i hvid læder og SÅ lækker loveshower.gif

317301_59802.jpg

Der er en tynd madras med til en BSS, lift, madras til lift og pusletaske kommer med siden af.

Øøøøøøj hvor er den lækker :kuller Er sådan noget hvidt læder ok at holde hvidt? :unsure Jeg tænker lidt om solen "misfarver" det, eller om der er et trick? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER