tjonse

Smykker i dåbsgave

28 indlæg i dette emne

Jeg holder med flertallet her.

Fik selv smykker til min barnedåb som jeg stadig bruger. Har bare fået en ny kæde at sætte det i og har fået forlænget armbåndet. For mig betyder det så meget mere at jeg har noget som folk har tænkt var lige mig, mere end hvad mine forældre mente jeg skulle ha.

Min datter på 9 er helt vild med de smykker hun fik og går med dem stortset hver dag. Min datter på 5 bruger hendes når vi skal ha pænt tøj på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke bytte dem, selv om jeg godt kan se det er ærgeligt at have fået flere smykker.

Jeg fik et Dagmar kors i dåbsgave af min mormor og morfar. Jeg bruger det sjældent, men er meget glad for jeg har det, især nu hvor kun min mormor lever. Jeg har haft det på til mine søskendes børns dåb, fx de 2 gange jeg har været gudmor for min søsters børn.

Iøvrigt var jeg i min barndom meget optaget af traditioner og min families historie, og der har mine få smykker fra barndommer betydet meget. Det er slet ikke sikkert min egen datter får det på samme måde, men jeg vil da ikke vælge det fra på hendes vegne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fed debat der er herinde!

Jeg vil heller ikke ønske mig smykker til mit barns barneåb, om det bliver en pige eller en dreng er underordnet. - jeg har ALDRIG og jeg mener ALDRIG brugt mine smykker fra dåben. Min barnets bog er dog tyndslidt fordi jeg har kigget så meget i den, så den vil jeg helt sikkert skrive på ønskesedlen.

Hvis jeg var dig, ville jeg bytte det du ikke tror der bliver brugt, men uden at bede om bonen, se om ikke du kan bytte til noget andet specielt hos guldsmeden - sige til din familie at din datter fik så mange smykker og hun når aldrig at få det brugt, så du vil bytte det til noget andet som hun også vil kunne få glæde af på samme måde. fx et ur til værelset, en æske til tænder eller hårlok eller bedre endnu et fotoalbum, evt sådan et man kan gravere i. Det er stadig specielt og et varigt minde - hvis du eventuelt kan liste det sådan ind at du kan spørge dine forældre og svigerforældre hvad de syntes du skal bytte det til, så har de noget at skulle have sagt i sagen. Sådan ville jeg gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER