IogE

Vælling og nattesøv

6 indlæg i dette emne

Så kommer der endnu et indlæg for mig, håber i vil hjælpe igen :)

De første 3½ måned af min datters liv sov hun ca 8-10 timer i træk om natten, hun er stille og roligt begyndt at vågne tidligere og tidligere, nu sover hun 5½-7 timer i træk om natten og er nu 4 måneder. Er det normalt ? :blink :unsure

Vi er begyndt at lade hende smage på lidt grød, men når hun kun smager på det, mætter det ikke.

Har læst lidt om vælling og at det vil hjælpe med at få hende til at sove bedre, men har en bog som Lola, hvis i kender hende, har skrevet og hun fraråder vælling.

Bruger i vælling ? Hvornår lang tid sover jeres barn om natten? Hvornår begyndte jeres barn at sove igennem hele natten? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger ikke vælling af den simple grund, at vores SP har sagt, at der ikke rigtig er nogen grund til det. Der er nemlig ikke flere proteiner i end der er i MME'en eller MM, så hun ville ikke anbefale os det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede med vælling, da Jamie blev 6 måneder...

og han sov hele natten igennem... Så nu får han en flaske på 100-150ml inden sengetid.

Men du må ikke give vælling før hun er 6 måneder...

og synes bestemt ikke at du skal gøre det før.

Det er meget normalt at de tager et spring fra ca. 3,5mdr til 6 mdr, hvor de ikke længere

sover igennem. Det er lige i den periode hvor man skal til at begynde med grøden, hvor mælk bare ikke mætter godt nok mere.

Jamie sov nemlig også igennem til han var 3,5mdr. og så pludselig var det slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia har aldrig fået vælling og jeg tror næppe hun får det :) det er min SP der ikke vil anbefale det...

Hun får grøntsagsmos, grød og MME og det mætter hende fint...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for jeres svar :)

Tror jeg giver det noget tid ind til hun begynder at spise ordenligt med mos, dog savner jeg at hun sover igennem hele natten og jeg ikke skal op, men den ene gang overlever jeg nok :)

Hvad giver i til mos, når der bliver en ordenligt af den og ikke bare et par skeer? giver i så stadig mælk til eller giver i vand ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for jeres svar :)

Tror jeg giver det noget tid ind til hun begynder at spise ordenligt med mos, dog savner jeg at hun sover igennem hele natten og jeg ikke skal op, men den ene gang overlever jeg nok :)

Hvad giver i til mos, når der bliver en ordenligt af den og ikke bare et par skeer? giver i så stadig mælk til eller giver i vand ?

Da Sofia var 4 måneder tilbød vi hende noget vand i en kop som hun drak lystigt, men nu hvor hun er 7 måneder får hun mælk i koppen :)

Selv om hun spiser meget mos og grød og MME, så vågner hun stadig én gang hver nat og er sulten <_< Så jeg håber også snart det stopper.. Det er snart hårdt at være oppe ihvertfald én gang hver nat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER