Solvej99

Babysvømning

12 indlæg i dette emne

Vi skal i svømmehallen med Theo i morgen.

Jeg tænker derfor hvilke ting, der er vigtige at medbringe?

Jeg har købt et par blebadebukser.

Hvad gør I med de små når I selv skal vaske jer under bruseren? Har I autostolen med, så de kan stå i den imens eller hvordan?

Og skal babyerne også have været en tur under bruseren inden de må komme ind?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi plejer at have de sædvanlige pusleting med (bleer, vådservietter, pudder, creme og stofbleer).

Der ud over har vi badetøj, shampoo og håndklæder med.

Nogle svømmehaller har højstole af plast (dem fra Ikea) stående ude i badeområdet, men ellers er det da en god idé at bære Theo rundt i autostolen. Så kan du også sætte ham fra dig imens du bader.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den svømmehal jeg kommer (eller jeg har været der én gang ;)) bruger man enten sin autostol, eller man kan låne en klapvogn.

De anbefaler rutinen, at man starter med at vaske og gøre sig selv klar, mens baby venter i autostol/klapvogn. Så gøres baby klar ved at blive badet i et af deres badekar (nogle er i bordpladerne, hvor der er pusleplads ved siden af, eller der er plastbadekar) og får svømmebuks på. Til autostol/kalpvogn medbringes enten et tisseunderlag (dem nogle bruger i sengen) eller et engangspusleunderlag, så autostol/klapvogn ikke bliver våd, når den våde baby sættes deri.

Derudover medbringer jeg de almindelige pusleting + håndklæder. Man kan vælge at tage lidt babyolie el.lign. med, da klorvandet godt kan virke lidt udtørrende på babys hud.

Når man er færdig, starter man med at bade og give baby tøj på, derefter sig selv.

Jeg synes, at det er lidt af et projekt, men det var hyggeligt med svømningen den ene gang vi har nået at prøve det - pøj-pøj med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min bumbostol med :)

Hvilken svømmehal skal du til ?

Måske de har kravlegård eller andet hjælpemidler ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke du faar den information, saa er den her: det er en god tid at amme eller give en kiks efterfoelgende, for de sluger alligevel lidt klorvand.

Jeg er selv babysvoemmetraener, men ikke mor - jeg haaber, I bliver glade for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi plejer at have de sædvanlige pusleting med (bleer, vådservietter, pudder, creme og stofbleer).

Der ud over har vi badetøj, shampoo og håndklæder med.

Nogle svømmehaller har højstole af plast (dem fra Ikea) stående ude i badeområdet, men ellers er det da en god idé at bære Theo rundt i autostolen. Så kan du også sætte ham fra dig imens du bader.

Tak for dit svar :)

Har du været i Frederiksberg Svømmehal?

Jeg havde min bumbostol med :)

Hvilken svømmehal skal du til ?

Måske de har kravlegård eller andet hjælpemidler ...

Jeg skal i Frederiksberg Svømmehal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den svømmehal jeg kommer (eller jeg har været der én gang ;)) bruger man enten sin autostol, eller man kan låne en klapvogn.

De anbefaler rutinen, at man starter med at vaske og gøre sig selv klar, mens baby venter i autostol/klapvogn. Så gøres baby klar ved at blive badet i et af deres badekar (nogle er i bordpladerne, hvor der er pusleplads ved siden af, eller der er plastbadekar) og får svømmebuks på. Til autostol/kalpvogn medbringes enten et tisseunderlag (dem nogle bruger i sengen) eller et engangspusleunderlag, så autostol/klapvogn ikke bliver våd, når den våde baby sættes deri.

Derudover medbringer jeg de almindelige pusleting + håndklæder. Man kan vælge at tage lidt babyolie el.lign. med, da klorvandet godt kan virke lidt udtørrende på babys hud.

Når man er færdig, starter man med at bade og give baby tøj på, derefter sig selv.

Jeg synes, at det er lidt af et projekt, men det var hyggeligt med svømningen den ene gang vi har nået at prøve det - pøj-pøj med det :)

Mange tak for dit detaljerede svar :)

Hvis ikke du faar den information, saa er den her: det er en god tid at amme eller give en kiks efterfoelgende, for de sluger alligevel lidt klorvand.

Jeg er selv babysvoemmetraener, men ikke mor - jeg haaber, I bliver glade for det :)

Super, det vil jeg huske :)

Kiks må han nok vente lidt med, da han kun er 12 uger gammel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skriver sådan inde på hjemmesiden :

På badeafdelingerne på 1. sal (både dame- og herresiden) har vi klapvogne, som du kan sætte den lille i, mens du selv bader

og

Inde ved selve babybassinet (i stor svømmehal) har vi et dejligt stort puslerum, hvor du kan stå og vaske den lille og gøre klar til at komme op i bassinet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skriver sådan inde på hjemmesiden :

På badeafdelingerne på 1. sal (både dame- og herresiden) har vi klapvogne, som du kan sætte den lille i, mens du selv bader

og

Inde ved selve babybassinet (i stor svømmehal) har vi et dejligt stort puslerum, hvor du kan stå og vaske den lille og gøre klar til at komme op i bassinet

Tak :)

Men han kan jo nok ikke bruge klapvogn, da han ikke kan sidde selv endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Men han kan jo nok ikke bruge klapvogn, da han ikke kan sidde selv endnu?

Åååh det havde jeg ikke tænkt på.. så skulle det være hvis klapvognen kan ligges ned og han så kan ligge lidt i den. men så er autostolen nok det bedste bud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh det havde jeg ikke tænkt på.. så skulle det være hvis klapvognen kan ligges ned og han så kan ligge lidt i den. men så er autostolen nok det bedste bud.

Jeg tager den i hvert fald med for en sikkerheds skyld :)

Tak for hjælpen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Holstebro har de en del autostole uden polster og nogen klapvogne, som man kan låne.

Jeg har altid de almindelige pusleting med og udover det nogen håndklæder til Kristine og selvfølgelig blebadebukser.

Jeg starter med selv at tage tøj af. Derefter er det Kristine´s tur. Hun bliver pakket ind i et stort håndklæde, så hun ikke fryser, mens jeg er i bad. Når jeg er klar, tager jeg hende med under bruseren. Det kan hun godt lide :7himmel

Der er badekar og pusleborde inde i svømmehallen, så man behøver ikke at vaske sin baby, inden man går derind, men jeg synes, det er hyggeligt at have hende med under bruseren. Hun bliver selvfølgelig pakket godt ind i håndklædet igen derefter, så hun ikke fryser.

Efter svømningen bader jeg hende inde i hallen og giver hende tøj på. Derefter går jeg i bad, mens Kristine venter i en af svømmehallens autostole.

Vi slutter altid af med at amme :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER