StinePigen2956

Diarre !!!!

13 indlæg i dette emne

Hej Piger !!

Undskyld det lidt klamme emne, men jeg håber på at nogle kan give mig svar, eller evt.

har prøvet noget lignende selv :( :)

Jeg har nu i over en uge haft diarre, rigtig tyndt grønligt afføring, undskyld detaljerne !!

Men jeg er i syv sind, jeg vil jo ikke havé at man lille prinsesse tager skade!!

Min læge har lukket klinikken de næste 3-4 dage pga de har fået nyt IT-system, og jeg er ved at være

godt træt af at gå i uvished !! Jeg sys jo det er lige lovligt pinligt at ringe til lægevagten omkring det,

selvom jeg skal på toilet flere gange i timen hele døgnet !!

Jeg tager mit jerntilskud, samt en mulitivitamin pille hver dag, spiser sundt og varieret, og drikker

en masse mælk, og min kæreste har heller ik lidt af dårlig mave på noget tidspunkt !!

Så kære piger, er der nogle af Jer der har prøvet noget ligende selv?? Eller på en eller anden

måde kender til det??

På forhånd tak for jeres hjælp

Knus Stine (24+6)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg døjer nogle gange med irriteret tyktarm og det gælder simpelthen om at spise forstoppende ting. Jeg kan ikke lige huske de specifikke madvare, men mener du skal skære ned på fiber og frugter. og spise en masse kulhydrater istedet.

Har du prøvet immodium plus? det plejer at virke. er dog i tvivl om du må tage det som gravid, men det ved apoteket ;-)

God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja.. sys nu ellers at jeg gør alt for at spise det jeg ved der virker forstoppende, altså masser af mælk, youghurt, grovkiks osv.. Men tak for svaret det var da værd at undersøge om jeg måtte tage imodium plus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk du skal droppe mælken og youghurten. for selvom man ikk er allergisk overfor mælk, kan tarmen godt reagere på det når den er ude af balance og derfor gøre det værre.

og så tror jeg også du skal passe på med grovkiksene da de ligeledes sætter gang i maven. jeg spiste masser af lyst toastbrød, kylling og ris. det virkede på mig. håber du snart kommer i bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja.. Det kunne da godt være jeg skulle prøve det så.. Er villig til alt.. Hehe.. Men endnu engang tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis din aff er grøn så bør du kontakte en læge. Du skal sikkert have noget antibiotika for at slå det ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig lyder det som en clostridiabakterie! Normalt påvirker den ikke raske mennesker, men måske hvis din krop er lidt ude af balance pga. graviditeten. Jeg synes bestemt du skal ringe til din læge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar piger !!! Jeg ska under alle omstændigheder ha ringet til lægen for at få bestilt tid til 2. Graviditetsundersøgelse.. Så vil jeg lige høre ad der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal ind med en afføringsprøve til lægen og have fastslået hvad det er der giver diarré'en. Har du feber?

Har I dyr i hjemmet? Og hvis ja, har de også haft diarré nu eller tidligere?

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig lyder det som en clostridiabakterie! Normalt påvirker den ikke raske mennesker, men måske hvis din krop er lidt ude af balance pga. graviditeten. Jeg synes bestemt du skal ringe til din læge!

Er helt enig! Synes også det lyder som clostridia.

God bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej.. Vi har ingen dyr i hjemmet !! Og har fundet ud af at lægen åbner igen i morgen så der prøver jeg at ringe :) tak for jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej.. Vi har ingen dyr i hjemmet !! Og har fundet ud af at lægen åbner igen i morgen så der prøver jeg at ringe :) tak for jeres svar :)

Hvordan går det med dig... Er du blevet rask...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går lidt bedre tak :) har fået tid ved lægen d.10 til min 2. Graviditetsundersøgelse.. Så der spørger jeg lige til det andet også.. Men nu er det begyndt at blive lidt mere fast igen (sorry detaljerne :S ) men tak for din omtanke :) Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER