Caramia

Ynglings muffins lige nu - Hjælp!

9 indlæg i dette emne

Jeg har lige afprøvet en ny opskrift med rigtig godt resultat! :)

Mudcake med kokos-tosca topping

5 æg

5 dl sukker

200 g blødt smør

1 dl usødet kakao

2 spsk vanillesukker

3 knsp salt

3,5 dl hvedemel

Topping:

400 g kokosmel

3 dl sukker

2 dl lys sirup

3 dl piskefløde

125 g smør

Pisk æg og sukker sammen. Tilsæt smør, kakao, vanillesukker og salt og rør til massen er blandet godt. Tilsæt mel.

Hæld dejen i store muffinsforme (fyldes max halvt op). Bages midt i ovnen i ca. 20 min. ved 200 grader til dejen ikke hænger fast på strikkepinden mere.

Rør ingredienserne til toppingen sammen i en gryde imens og lad det simre i 5 minutter under omrøring.

Fordel toppingen på dine færdige muffins og sæt dem tilbage i ovnen ca. 10 min. til toppingen er blevet gyldenbrun.

Er fryseegnet :)

24k8x.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min ynglings cupcake er denne æble-kanel kage med hvid chokoladefrosting:

Kage:

125 g smør.

2 æg.

125 g mel.

125 g rørsukker.

1 tsk. bagepulver.

Korn fra en vaniljestang.

½ tsk. salt.

½ dl sødmælk.

Et revet æble

1-2 tsk kanel

Smelt smørret, tilsæt mælk, og pisk æggene i ét ad gangen. Bland mel, salt, vanilje, rørsukker, kanel og bagepulver i en anden skål. Hæld væsken i lidt ad gangen, og rør til dejen er glat. Tilsæt revet æble.

Kom dejen i muffinforme, og bag dem i 15-20 minutter ved 200 grader. Denne portion giver ca. 6 store muffins eller 10-12 små.

Frosting:

60 gram smør (stuetemperatur)

150 g. flourmelis

0,2 dl. letmælk

25 g. hvid chokolade

Smelt chokoladen i mikroovn eller vandbad. Blad smør, flourmelis og mælk sammen. Jo mere det piskes, jo mere luftigt bliver det. Til sidst tilsættes chokoladen, den skal være kølet af, så den ikke smelter smørret...

Frosting puttes på kagerne når de er afkølet. Frosting er IKKE fryseegnet, men kagerne er.

Billede er her Kage - det er på min facebook, så ved ikke om I kan se det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhm bliver jo helt lækkersulten. Frosting er det mere "blødt" end fondant?? Er ny i det her, kan du nok høre. :lolhit Kender ikke rigtig forskellene endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp tøser!! :help

Er der nogen af jer der ved om man kan farve toppingen der er på denne kage??

Jeg ville nemlig lave dem i miniformat til barnedåben, men kan man farve den blå for eksempel? Eller kan man kun farve marcipan, fondant, glasur osv.

Hvis man kan farve det, skal det så være frugtfarve? Eller? Jeg er total novice hvad sådan noget angår :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens farve det :) Jeg ville nok bruge pastafarve..... Kan fx købes HER eller HER (og hvis det er blå du skal bruge, så har jeg en bøtte til overs du må få ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens farve det :) Jeg ville nok bruge pastafarve..... Kan fx købes HER eller HER (og hvis det er blå du skal bruge, så har jeg en bøtte til overs du må få ;) )

Er det rigtigt? Hvor er du sød :kiss

Den vil jeg da meget gerne have :)

Nu bor jeg godt nok i Sverige, men du kan sende den til mine svigerforældre på Amager, det er billigere end at sende den til Sverige. Jeg betaler naturligvis for alle dine udgifter ;)

Vil det være okay for dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du tro :)

Jeg har to blå nemlig, og man skal simpelthen bruge så lidt af det, at jeg ville have nok til 10 år :D

Jamen du kan bare lige sende en adresse på PM, så ryger den afsted.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at din indboks er fyldt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry :blush :rolleyes

Så skulle der være hul igennem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER