Banshee

Har I bil, og hvorfor?

31 indlæg i dette emne

Jeg fandt lige ud af hvor afhængig man er af en bil . da jeg skulle ud og køre var batteriet fladt :/ hurra for dansk autohjælp som var der en halv time efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er den dyreste luksus vi har - bruger den sjællent bor på Østerbro, men hvor er den dejlig at have når det rigtig regner og blæser. Kan cykle hurtige på arbejde end jeg kan køre i bil - mine børn skole og institution ligger 5 min på gå ben fra vores hjem.

Men i bund og grund giver den mig frihed - I weekender kan vi køre på ture og besøg som det passer os. Og HT er simpelhent for dyrt. Mine forældre bor i Hedehusene ca. 25 km. fra os, hvis vi køber almindelige billetter til 2 voksne og 1 barn (2 af dem er gratis endnu) koster det 500 kroner. Ca. 300 med klippekort. Det er rigtig mange penge.

Men bilen var den første jeg ville skille mig af med, hvis jeg fik økonimiske problmer eller hvis bus og tog blev billige!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på en gård udenfor byen med et stykke til job og indkøbsmuligheder. Derfor er det simpelthen mest praktisk at have mindst een bil. Vi bruger bilen både privat og i arbejdsøjemed, og det vil være en af de ting vi ville have sværest ved at undvære.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men er det ikke også én af de ting, hvor man jo godt KUNNE, men når man først har prøvet det, er det bare sådan en ting, der er svær at vænne sig af med? tænker at det er lidt det samme med f.eks. opvaskemaskine. Vi har ikke én, men kunne helt sikkert godt vænne mig til det - hurtigt. :D

Åh en opvaskemaskine er en fantastisk ting. Den KAN jeg simpelthen ikke undvære. Tror faktisk hellere jeg ville undvære bilen så :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og vi har 2 af slagsen.. :whistling

Min mand har en firma bil, da han er selvstændig tømrer og derfor skal have meget værktøj med..

Og så har jeg en, så baby og jeg kan komme rundt.. :D

Vi ville IKKE kunne undvære vores bil, ihvertfald ikke den vi bruger privat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig haft bil før selv, men er flyttet til Smørum, ungerne går i skole og børnehave i Hvidovre og jeg arbejder på Frederiksberg, så jeg kan ikke undvære en bil i dag

Før i tiden cyklede jeg bare med ungerne i skole og så på job bagefter ca 15 km dagligt. Nu er der er der så 25-27 km hver vej, det er for langt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER