baby-vr

Malke ud eller erstatning

6 indlæg i dette emne

Min datter bliver kun ammet.. og jeg har indtil nu ikke været længere tid væk end en luftetur med hunden lige efter amning.

Men nu er jeg inviteret til fødselsdagsmiddag hos nogle kolleger og manden vil gerne prøve at have prinsessen for sig selv i længere tid :loveshower

- så nu er spørgsmålet om hun til de to måltider kan nøjes med erstatning eller om jeg skal forsøge at malke ud?

Hvad er jeres erfaringer?

I så fald - hvad opbevarer I så den udmalkede mælk i - hvis jeg ikke skal ud og investere i en hel masse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du har mælk nok til at malke ud, så ville jeg gøre det.

Du kan malke ud i en alm. sutteflaske og så stille det på køl.

Det kan holde sig ca. 3 døgn på køl.

Husk at den første skefuld mælk der kommer ud når du malker ud, skal smides ud.

Fordi den indeholder bakterier, som kan udvikle sig, når mælken skal gemmes og opbevares, hvorimod det ikke har nogen betydning, når baby skal drikke det med det samme.

Jeg havde ikke selv så meget mælk, at jeg kunne malke ud i den mængde, som Leo skulle have, så jeg malkede det ud jeg havde og supplerede op med erstatning, hvis jeg skulle væk hjemmefra. Han fik i øvrigt også erstatning ved siden af jeg ammede, da der ikke var nok mælk.

Held og lykke med det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har mælk nok til at malke ud, så ville jeg gøre det.

Du kan malke ud i en alm. sutteflaske og så stille det på køl.

Det kan holde sig ca. 3 døgn på køl.

Husk at den første skefuld mælk der kommer ud når du malker ud, skal smides ud.

Fordi den indeholder bakterier, som kan udvikle sig, når mælken skal gemmes og opbevares, hvorimod det ikke har nogen betydning, når baby skal drikke det med det samme.

Jeg havde ikke selv så meget mælk, at jeg kunne malke ud i den mængde, som Leo skulle have, så jeg malkede det ud jeg havde og supplerede op med erstatning, hvis jeg skulle væk hjemmefra. Han fik i øvrigt også erstatning ved siden af jeg ammede, da der ikke var nok mælk.

Held og lykke med det :rolleyes

Det med rødt har jeg ikke hørt før. Det har jeg ikke lige tænkt over <_< Men jeg malker så også ud på det bryst hun lige har spist fra og så har hun spist det :)

Ronja skal passes på tirsdag og der malker jeg ud. Hvis du kan så ville jeg gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar.. forsøgte i går aftes <_< havde ikke meget held med det - kunne kun få malket små 30 ml ud, endda fra det bryst jeg ikke lige havde ammet fra..

Er der nogle der har tips til tidspunkt for udmalkning og hvordan man bedst stimulerer brystet?

Jeg synes det gjorde lidt ondt indimellem.. Det er en "hånddreven" malkemaskine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjælper for mig at Ronja er i nærheden. det hjælper også nogen gange at tage pumpen af og sætte på igen. Så rammer jeg som regel en lidt anden vinkel og kan få lidt mere ud. Første gang fik jeg hellere ikte særlig meget ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tog mig 5-6 gange før jeg blev rigtig god til det.

Det er ikke meningen at det skal gøre ondt, så du skal ikke presse så hårdt i håndtaget.

Jeg synes det er nemmest at malke ud om morgenen. Når han sutter ved det ene bryst, så malker jeg på det andet for så flyder det nærmest af sig selv.

Held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER