Banshee

Sygedagpenge

8 indlæg i dette emne

Jeg har været sygemeldt i en periode.

Fra d. 19 september til d. 3 oktober.

I denne periode skal jeg have sygedagpenge... Jeg læser så i dag, at jeg burde have hørt noget fra kommunen - men har intet hørt. Det eneste jeg fik at vide var at jeg fik "løn" når jeg var i løntilskud - det stoppede dog d. 27 - men det fandt jeg først ud af omkring 5 oktober ;)

Hvad skal man gøre for at få sine sygedagpenge?? Er de bare tabte??

jeg skal jo have fra d. 28 til d. 3 oktober...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener du skal ansøge inden 20 dage ellers går de tabt. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til kommunen og snakke med dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har talt med a-kassen, og de har indsendt noget til kommunen igen - så håber jeg det er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle lgie til at sige at hvis du er med i en A-kasse, så burde de sende papir ind til kommunen, som så burde sende nogen papir til dig... Det er bare ikke altid at kommunen er så hurtige, desværre... Men som Gittepit siger, så prøv at kontakte kommunen...

Men ellers kunne jeg forestille mig at du høre fra kommunenen sidst på mdr, fordi de så skal udbetale penge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OKay, har kontaktet a-kassen, og hun sagde hun sendte det hele til kommunen igen :) Så håber det virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg fået brev fra kommunen.. Om at jeg INDEN d. 27/9 skal sende papirene tilbage.. Fedt at få dem I DAG... Jeg har mistet retten til mine sygedagpenge. Synes dælme det er tarveligt, når det eneste jeg har fået atvide var at jeg skulle underrette jobcenter, a-kasse og evt. aktiveringssted :(

Nu står jeg som nr. 16 i køen derinde ;) Så må vi se om ikke jeg når at rase ud inden jeg er igennem, så jeg kan tale fornuftigt!..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor plat du får de papir så. Håber da du når at rase af inden det bliver din tur. Man skal jo huske det ikke er staklen bag skranken der har lavet reglerne ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom til at snakke med den sødeste dame :)

Hun var helt uforstående overfor det hele..

Jeg var i løntilskud første periode, men det havde de ikke hørt - Så havde a-kassen meddelt dem at jeg stadigvæk var syg - selvom jeg har været raskmeldt i 1½ uge..

Så hun sagde jeg skulle udfylde papirene, og sende dem - og vedlægge et brev med alle de korrekte oplysninger, også lige forklare "min side" - for hun mente da bestemt ikke JEG havde lavet en fejl, og at jeg skulle straffes for at nogle andre havde det :)

Dejligt - nåede heldigvis at rase ud inden, og jeg tror helt sikkert det hjælper at man ikke skælder ud og er rasende når man ringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER