Guest brun

jer med 3 børn+

9 indlæg i dette emne

Hej

Jeg vil gerne høre fra jer, der har mere end 2 børn - altså 3 eller flere.

Hvor mange år er der imellem, og hvordan har de det indbyrdes? Jeg kan huske, da jeg ventede nr 2, der var jeg meget nervøs for, om jeg nu ville have kærlighed nok til begge, men nu ved jeg, at den blot bliver større, og at der altid er til flere. Hvad med tid? Jeg synes, jeg har meget om ørene nu, og tænker tit på, hvordan det ville være med 3. Har man tid nok til dem alle? Er jeres de ældste i bh eller fritidsordning efter skole, selv om I er hjemme med en lille bebs for at få det hele til at hænge sammen?

Hvordan løser I det praktiske med bil/autostole osv?

Deler børnene værelse?

Er der noget, du ønsker kunne have været anderledes? (eksempelvis; min veninde fik to børn inden for 2 år, og siger, at det ville hun ALDRIG gøre igen)

Jeg tænker også lidt på, at mange folk synes den perfekte familie er 2 voksne og 2 børn - og ikke flere (og et eller andet sted er det jo nu også regeringens opfordring). Hvilke positive/negative erfaringer har I været ude for?

Det var lige lidt fra mig :7himmel

Håber I vil tage jer tid til at svare - og gerne uddybe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg vil gerne høre fra jer, der har mere end 2 børn - altså 3 eller flere.

Hvor mange år er der imellem, og hvordan har de det indbyrdes? Jeg kan huske, da jeg ventede nr 2, der var jeg meget nervøs for, om jeg nu ville have kærlighed nok til begge, men nu ved jeg, at den blot bliver større, og at der altid er til flere. Hvad med tid? Jeg synes, jeg har meget om ørene nu, og tænker tit på, hvordan det ville være med 3. Har man tid nok til dem alle? Er jeres de ældste i bh eller fritidsordning efter skole, selv om I er hjemme med en lille bebs for at få det hele til at hænge sammen?

Hvordan løser I det praktiske med bil/autostole osv?

Deler børnene værelse?

Er der noget, du ønsker kunne have været anderledes? (eksempelvis; min veninde fik to børn inden for 2 år, og siger, at det ville hun ALDRIG gøre igen)

Jeg tænker også lidt på, at mange folk synes den perfekte familie er 2 voksne og 2 børn - og ikke flere (og et eller andet sted er det jo nu også regeringens opfordring). Hvilke positive/negative erfaringer har I været ude for?

Det var lige lidt fra mig :7himmel

Håber I vil tage jer tid til at svare - og gerne uddybe ;)

Nu har jeg godt nok kun 2 børn og skal heller ikke have flere, men det slog mig lige, hvorfor vil din veninde aldrig før børn igen inden for 2 år???

Jeg har selv 1½ år mellem mine, så blev lige lidt nysgerrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har 3 børn men ved ikke om du kan bruge min besvarelse til noget da der kun er 7 min imellem de 2 ældste :) men vi ventede i hvert fald 4 år med at få den næste hvilket var ideelt her. de store er født meget for tidligt og de første par år havde jeg rigeligt at se til med to små børn. de to store deler værelse og det er udelukkende af nød da vi ikke har plads til at de kan få hver deres men nøj hvor har jeg tit ønsket det når de nat efter nat har holdt hinanden vågne :( af bil har vi en fiat duplo den valgte vi fordi den har tre seperate bagsæder og plads til en barnevogn der bare kan løftes ind bagi. og så er den billig. da jeg ventede nr tre var de to store i bh fordi det var de vant til og de ville kede sig herhjemme sammen med mig hver dag. når vi engang skal ha nr 4 (hvilket vi nok snart går igang med) bliver elias også sendt i bh mens jeg er på barsel med den næste. så har man formiddagen til at nyde den lille uden afbrydelser og kan lade op til de store om eftermiddagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg godt nok kun 2 børn og skal heller ikke have flere, men det slog mig lige, hvorfor vil din veninde aldrig før børn igen inden for 2 år???

Jeg har selv 1½ år mellem mine, så blev lige lidt nysgerrig.

Hun sagde, at det var for hårdt, og at hun følte sig selv helt slidt og fik ikke sovet. Når den ene sov, vågnede den anden, så hun havde aldrig tid til andet end de små pus + at de begge var blebørn på samme tid. Nu, hvor de er større, har de meget glæde af hinanden, men hun sagde en dag, at hvis hun kunne gøre det om, ville hun ikke foretage samme valg.

Lukaj; jo selvfølgelig kan jeg bruge det til noget :) Det er altid interessant at høre om - og nu må du så uddybe; hvilke tanker har du/I gjort jer, når nu I snart går igang med nr 4? Er børn bare så fantastiske, at man ikke kan lade være? :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der lige knap 2 år mellem nr. 1 og nr. 2 og så er der 2½ år til næste hold (dobbelt op) :)

Alle har det godt sammen. De store (på nu 4 og 6) leger godt både med hinanden, men er også gode til at lege med de 2 små på 1½.

Ham på 6 er netop startet i skole og SFO. Ham på 4 går i børnehave. De går i institution selv om jeg går hjemme med de 2 små, simpelthen fordi de gerne vil! :)

Jeg synes det er hyggeligt hvis de store også er hjemme - netop fordi de er gode til at lege med de små, men de vil oftest helst være i institution og lege med deres kammerater.

Mht til bil, ja der kan man jo ikke vælge og vrage :rolleyes

Vi havde en mazda 5 til at begynde med og kører nu opel zafira (bilskift pga jobskift)

Det fungerer udemærket selv om den er dyr at køre.

Tid! - hvem kan ikke bruge mere tid ^_^

Jeg synes aldrig vi har tid nok til alt det vi gerne vil, men det havde vi heller ikke med kun 2 børn :)

Det er svært at finde pasning til 4 unger, så det koster lidt på kæreste-kontoen.

Jeg har endnu ikke været på arbejdsmarkedet efter vi har fået sidste hold, så er da noget spændt på hvordan hverdagen kommer til at se ud!

Men det handler meget om at få sat tingene i system, så meget har jeg da erfaret :D

Indtil for ½ år siden boede vi i en 3værelses lejlighed, så da delte de store værelse og de små sov hos os.

Nu er vi rykket uden for lands lov og ret for at få plads til at være...

De store har hver sit værelse (men vil faktisk hellere sove sammen) og de små har fælles indtil videre.

Noget der ku' være anderledes? Jeg ville gerne have et par millioner på kontoen til diverse goder der kunne lette hverdagen (rengøringshjælp, barnepasning, en ekstra bil osv i den dur) Men nej - jeg ville ikke ændre spor i forhold til mit yngel ^_^

Nogen synes det må være fedt og andre synes vi er godt tossede. Har ikke decideret hørt for det, men folk kigger lige en ekstra gang når vi kommer gående alle mand.

Det med børn og antal er ikke noget man kan råde om. Mærk efter! Det er jo så individuelt :)

Jeg har den perfekte familie - for mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der 11 mdr mellem mine drenge og fra Andy til Jessie er der lidt over 4 år ;)

Mine unger har det fint sammen, Andy og Cody er nærmest som tvillinger og leger sammen hele tiden, de er begge rigtig glade for deres lillesøster, så det er rigtig dejligt :)

Tiden, jah den må man jo bare bruge bedst muligt ;) Nu mens jeg er på barsel bliver det meste af det praktiske lavet mens drengene er i børnehave, bordet er dækket, og maden er forberedt så meget som den nu kan inden drengene kommer hjem, så vi ikke skal bruge tid på det når de er hjemme ;) Men når jeg finder et job efter endt barsel, så skal tingene nok sættes mere i system end de er nu, så kommer det til at køre fint er jeg sikker på :biglove

Mine drenge er i Børnehave hver dag, undtagen når der er ferie, jeg kan simpelthen ikke magte at stå alene med 3 unger dag ud og dag ind, og specielt ikke nu hvor drengene er så store at de har brug for meget mere end jeg ville kunne give dem når jeg også skal tage mig af Jessie... Da jeg fik Cody holdt jeg Andy hjemme i det år jeg havde barsel med Cody, og der kunne jeg godt mærke da han var omkring 1 1/2 år at han trængte til at komme væk fra mig og være sammen med andre børn :)

Bilen vi har er fin nok, vi har en Renault Scenice, og der kan vi lige være allesammen, Andy sidder foran sammen med far, og så sidder Cody, Jessie og jeg bagi, og jeg sidder fint, så det er ok :rolleyes

Mht værelser, så har de hver deres, men drengene er altid på samme værelse :loveshower :loveshower

Ønsker faktisk ikke noget anderledes, det skulle da kun være at man havde lidt mere familie at trække på så vi engang imellem kunne have en mand/kone aften, men det bliver det så ikke rigtig til i disse dage, men er sikker på de dage kommer stærkt igen, så det tager vi ikke så tungt :biglove

Mht at have 3 børn, så synes jeg det værste ved det er at jeg jo fik 2 drenge først, og trods det vi hele tiden har været enige om at vi skulle have 3, så har vi måtte høre for at vi gjorde det for at få en pige, folk siger det ikke direkte, men " nu bliver det spændene om det bliver en pige" "nå nu har i fået pigen, så behøves i jo ikke få flere" "nåe så skal der rigtig shoppes lyserød- det glæder du dig vel helt vildt til " mm.. :blush

Ved godt at vi selv ved bedst - men i længden bliver det altså lidt belastende at høre på ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh ja Sarah - den hører jeg bestemt også den med pigen... mig er det så bare SÅ synd for at det ikke lykkedes selv om jeg prøvede så mange gange forgæves :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh ja Sarah - den hører jeg bestemt også den med pigen... mig er det så bare SÅ synd for at det ikke lykkedes selv om jeg prøvede så mange gange forgæves :blink

Så må du jo bare prøve igen :) Så folk rigtig kan få noget at snakke om :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg vil gerne høre fra jer, der har mere end 2 børn - altså 3 eller flere.

Hvor mange år er der imellem, og hvordan har de det indbyrdes? Jeg kan huske, da jeg ventede nr 2, der var jeg meget nervøs for, om jeg nu ville have kærlighed nok til begge, men nu ved jeg, at den blot bliver større, og at der altid er til flere. Hvad med tid? Jeg synes, jeg har meget om ørene nu, og tænker tit på, hvordan det ville være med 3. Har man tid nok til dem alle? Er jeres de ældste i bh eller fritidsordning efter skole, selv om I er hjemme med en lille bebs for at få det hele til at hænge sammen?

Hvordan løser I det praktiske med bil/autostole osv?

Deler børnene værelse?

Er der noget, du ønsker kunne have været anderledes? (eksempelvis; min veninde fik to børn inden for 2 år, og siger, at det ville hun ALDRIG gøre igen)

Jeg tænker også lidt på, at mange folk synes den perfekte familie er 2 voksne og 2 børn - og ikke flere (og et eller andet sted er det jo nu også regeringens opfordring). Hvilke positive/negative erfaringer har I været ude for?

Det var lige lidt fra mig :7himmel

Håber I vil tage jer tid til at svare - og gerne uddybe ;)

Jeg har tre børn... Amalie på næsten 6, Ida på 3½ og Victor på 9 måneder...

De har det rigtig godt sammen... Amalie og Ida er forholdsvis gode til at lege sammen... Når de er i institution leger de som oftest hver for sig men alligevel passer de på hinanden og man er bestemt ikke i tvivl om at de er søskende og har et bånd til hinanden... Victor er jo rosinen i pølseenden og knægten der bliver overdynget af kærlighed fra begge tøser...

Lige nu er jeg jo på barsel og pigerne er stadig i børnehave fordi de har lyst til at være i børnehave... De har begge nogle rigtig gode kammerater som de ikke vil undvære og det kan jeg sagtens sætte mig ind i... De bliver afleveret alt ml. 8-10 alt afhængig af hvor trætte de er om morgenen og hvor hurtige vi er til at blive færdige... Jeg henter dem ca ved 15-tiden hver dag og så passer det jo med at Victor er stået op efter sin lur og så kan vi lege sammen allesammen resten af eftermiddagen...

Personligt synes jeg vi lever rimelig struktureret for at få det hele til at gå op i en højere enhed... Vi har truffet beslutninger omkring fritidsaktiviteter og lignende på baggrund af at vi lige nu har tre små børn som kræver os 100%... Det betyder at der ikke er nogen der går til noget - simpelthen fordi de ikke selv beder om det... Den dag de siger jeg vil gerne gå til det og det så vil vi selvfølgelig ændre på det men så længe de ikke har noget ønske selv om det så holder vi lav profil... Jeg handler kun ind en gang om ugen og allerhelst i dagtimerne mens Lasse har Victor... Vi har madplan og fryser rester ned til de dage hvor det hele er på kogepunktet...

Det vandt eksempelvis point igår da jeg og pigerne kom hjem efter barnedåb og Lasse lå syg og havde passet Victor hele dagen... Der snuppede vi lige tre retter mad ud af fryseren og så var der buffet... Fantastisk!

Jeg synes vi har et ret harmonisk familieliv med glade unger og forældre der ikke render og skælder ud konstant... Samtidig så er ro og orden meget vigtig... Vores børn de hopper, springer og løber ikke indenfor... De råber og skriger ikke... Hvis de vil høre musik og danse foregår det på værelset med døren lukket... Det lyder meget strikst men selv ungerne synes det er rart at der ikke bliver larmet sådan herhjemme som der godt kunne før i tiden... Sådan er det også med oprydningen... Alt legetøj er i kasser på Victors værelse og der skal ryddes op på samtlige værelse og stue inden de går i seng... Vi behøver ikke sige det til dem hver gang men der er selvfølgelig dage hvor det hænger dem langt ud af halsen og der skal de bedes om det... Vi hjælper dem gerne men de skal selv tage hovedansvaret...

Så alt i alt er jeg rigtig glad for at have tre unger, men jeg er ret overbevist om at jeg ikke skal have flere... Jeg synes man har travlt med tre børn og jeg tænker også fremaf på når jeg måske har to tøser og en søn der alle spiller kamp om lørdagen... Der har jeg måske ikke mulighed for at se alles kampe og det er derfor det for mig er stop... Jeg synes personligt at ungerne kommer til at miste for meget nærvær ved at jeg fik flere... Jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne have mulighed for at være så tæt på i deres liv som jeg gerne vil være hvis jeg skal passe flere end de tre børn jeg har nu :-)

/Louise

Jeg handler for det meste i dagtimerne imens Lasse ser efter Victor, for sådan synes jeg det fungerer bedst...

Der er no

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER