tville1978

Vaskemaskine volder problemer

9 indlæg i dette emne

Som overskiften siger, så volder min vaskemaskine mig problemer.

Den er begyndt at gå i stå når den skal centrifugere. Så blinker knappen bare og maskinen står stille.

Vi har prøvet at tømme vand af og kan så få den til at køre igen, men der må jo være noget galt et sted i maskinen.

Kan det svare sig at få en teknikker ud, de er jo nok pænt dyre i timeløn.

Maskinen er 5½år gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du prøvet at rense filtet (vores sidder bag samme låge i bunden af maskinen som slangen man bruger til at tømme den for vand)?

Det fik vores til at virke igen efter at nægte at centrifugere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som overskiften siger, så volder min vaskemaskine mig problemer.

Den er begyndt at gå i stå når den skal centrifugere. Så blinker knappen bare og maskinen står stille.

Vi har prøvet at tømme vand af og kan så få den til at køre igen, men der må jo være noget galt et sted i maskinen.

Kan det svare sig at få en teknikker ud, de er jo nok pænt dyre i timeløn.

Maskinen er 5½år gammel.

Vi havde i foråret problemet hvor vores maskine pludselig stoppede og ikke ville mere. og den tog ikke nok vand ind. Vi havde en tekniker ude og han fandt ikke fejlen. så spurgte vi vores udlejer om der måske var tryk nok på vandet det var der. Men han fandt så ud af at fordi kommunen havde haft gang i nogle rør, så var der kommet sand og salt i rørerene, og det var kommet i filter og derfor ville den ikke noget. Han rensede filter og så kørte maskinen.

og det skal lige siges at maskinen var vores egen så udlejer havde ikke behøvet rense filter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at rense filtet (vores sidder bag samme låge i bunden af maskinen som slangen man bruger til at tømme den for vand)?

Det fik vores til at virke igen efter at nægte at centrifugere :)

Ja det har jeg og der sidder ikke noget. Problemer er at den gør det kun en gang imellem.

Jeg havde lige vasket en vask og så lavede den vrøvl.

Jeg har ringet og forhørt mig, hvad det koster at få en teknikker ud. 890kr incl. moms. Så det vil vi prøve i første omgamg. Så må vi se hvad der er i vejen og om det kan betale sig at få den repareret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har jeg og der sidder ikke noget. Problemer er at den gør det kun en gang imellem.

Jeg havde lige vasket en vask og så lavede den vrøvl.

Jeg har ringet og forhørt mig, hvad det koster at få en teknikker ud. 890kr incl. moms. Så det vil vi prøve i første omgamg. Så må vi se hvad der er i vejen og om det kan betale sig at få den repareret.

890 + reservedele løber hurtigt op! - idag kan man jo få en udemærket vaksemaskine til 3000 kroner. Jeg ville klart købe en ny med 2 års garanti.

Ved godt at 3000 er mange penge og penge jeg da også selv skulle stramme mig an for at skabe sammen. Men man plejer at sige at en vaskemaskine har en leve tid på 5 år + så måske er det bare den første fejl!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

890 + reservedele løber hurtigt op! - idag kan man jo få en udemærket vaksemaskine til 3000 kroner. Jeg ville klart købe en ny med 2 års garanti.

Ved godt at 3000 er mange penge og penge jeg da også selv skulle stramme mig an for at skabe sammen. Men man plejer at sige at en vaskemaskine har en leve tid på 5 år + så måske er det bare den første fejl!

Linda

Du har fuldstændig ret i, at det hurtigt løber op. Derfor skal den heller ikke laves for enhver pris. Men tænker at en teknikker er godt i første omgang. Han kan forhåbenligt konstatere hvad problemet er, og så tager vi den derfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg bestilt en teknikker som kommer torsdag. Det bliver spændende hvad min vaskemaskine fejler og hvor meget det løber op i..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i dag at teknikkeren kommer og kigger på vaskemaskinen. Er meget spændt på resultatet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var pumpen der var røget, så den har fået en ny.

Så nu virker den igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER