MforMor

Jubiii... tror jeg nok!

11 indlæg i dette emne

Nogle af jer kan måske huske, at jeg for et par uger siden skrev et indlæg, om hvornår det rigtige tidspunkt for en lille minimøffer ville være, når jeg pt. er i job-med-løntilskud etc. etc. etc.

Jeg tænker over det med at få et barn noget nær på hele tiden. Og hver gang jeg ser en barnevogn eller hører om en gravid veninde, er min første tanke altid "Øv, jeg vil også..." hvorefter den så bliver afløst af glæde på deres vegne.

Jeg går konstant rundt med en virkelig ubehagelig knugen i maven og bekymring over min situation som arbejdsløs. Følelsen at være en faglig taber afløses af min længsel efter et barn som afløses af en tanke om, at det måske ikke er så slemt at få et barn, mens man er arbejdsløs, hvorefter tanken om, at jeg dermed graver min egen arbejdsgrav så indtræder, og endelig kan tanken "Hvad nu hvis slet ikke KAN få børn" også tit lige stikke hovedet frem. Lige meget hvad synes jeg, at det er den forkerte beslutning, jeg står overfor. Og jeg bliver vanvittig af at tænke over det hele tiden.

Jeg fik endelig talt ordentligt med min mand i lørdags. Og vi blev enige om, at vi tager en seriøs snak med en pro and con-list, når han får et fuldtidsjob. Han bliver cand.it. om en uge, og derefter står den også på seriøs jobjagt for ham.

Der er vel ikke rigtig noget at juble over, men det var dog alligevel rart at kunne sætte én eller anden form for deadline. Noget jeg kan forholde mig til. Jeg ville bare så gerne have, at der var nogen, som sagde til mig, at jeg entydigt skulle satse på at få et arbejde før baby eller bare gå i gang med at lave en lille tyk og krølhåret møffesteg. Men det er der jo bare ikke.

Ved ikke rigtig hvad jeg ville med det her indlæg. Men man må vel også godt bruge forummet til bare at få lidt luft for sine tanker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig må du bruge forummet til bare at få luft til dine tanker! Altid! :kram2

Men jeg synes da også godt at du må juble over dit indlæg, for det ER jo et skridt på vejen og et tidspunkt du kan forholde dig til, hvor I tager næste skridt. :) Det her indlæg minder jo lidt om min "Nu er JEG klar"-tråd og se bare hvor hurtigt efter at vi faktisk er RIGTIG igang med PB! :)

Jeg håber din mand får job lynende hurtigt, så I hurtigt kan tage jer en seriøs snak :kram2

Og hvis det kan hjælpe, så skal jeg da gerne helt entydigt sige, at du skal satse på at få en lille møffesteg. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jobudsigterne når man er cand.it? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:rolleyes Tak hvor er du sød :kiss Ikke mindst for dit entydige svar :balloons

Og ja, det føles egentlig også lidt bedre, efter at vi havde den snak. Nu kan jeg i det mindste lade beslutningen ligge bare lige et lille stykke tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne SÅ MEGET være mig der havde skrevet det indlæg.. Alle de tanker har jeg også..

Vi er bare nået frem til at arbejdsløsheden ikke skal påvirke vores liv mere end aller aller højest nødvendigt, og vi derfor ikke vil udskyde PB pga den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jobudsigterne for en cand.it'er er i hvert fald bedre end for en cand.mag (som mig) :whistling Ej, de er vist nooogenlunde. Men han har en ret stærk profil, idet han også er uddannet bibliotekar DB (bacheloruddannelsen), hvilket gør, at han kan søge kvalificeret på et meget bredt felt. Og i folkebiblioteksverdenen er en ung mand the shit - det er jo et meget stort kvindearbejdsmarked, så det plejer trods alt at få de mænd lidt længere frem i køen. Hvilket egoistisk set for vores situation er fantastisk, men samtidig får det i hvert fald min indre feminist til at rynke lidt på brynene. Men sådan er der jo så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne SÅ MEGET være mig der havde skrevet det indlæg.. Alle de tanker har jeg også..

Vi er bare nået frem til at arbejdsløsheden ikke skal påvirke vores liv mere end aller aller højest nødvendigt, og vi derfor ikke vil udskyde PB pga den :)

Det er skrækkelige tanker! Æv!

Jeg synes, det er en god beslutning. Og jeg tror muligvis, at jeg er på vej til, i hvert fald at overveje, den samme beslutning.

AQ#/()¤CHNASEIPC-finanskrise!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skrækkelige tanker! Æv!

Jeg synes, det er en god beslutning. Og jeg tror muligvis, at jeg er på vej til, i hvert fald at overveje, den samme beslutning.

AQ#/()¤CHNASEIPC-finanskrise!

Ja, det er forflrdeligt.. Man ønsker det så meget.. Og så får man det helt skidt over at man egentlig er lidt egoistisk måske, og man har det for filan skidt nok med at være arbejdsløs jo!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know. Lige meget hvad har jeg dårlig samvittighed, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know. Lige meget hvad har jeg dårlig samvittighed, synes jeg.

Synes altså ikke du skal have dårlig samvittighed :kram2

Har ikke på fornemmelsen at du ligger på den lade side, heller ikke når det kommer til at søge job, men hvis der ikke rigtig er noget, så kan du jo ikke gøre for det. Og det er da naturligt at ønske sig en baby uanset omstændighederne, og hvis manden har gode chancer for at få job, så ligger det måske heller ikke så lang tid ud i fremtiden :goodluck Op med hagen, ven, du skal nok få både job og baby, det har jeg nemlig bestemt, så hermed basta! ;)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes altså ikke du skal have dårlig samvittighed :kram2

Har ikke på fornemmelsen at du ligger på den lade side, heller ikke når det kommer til at søge job, men hvis der ikke rigtig er noget, så kan du jo ikke gøre for det. Og det er da naturligt at ønske sig en baby uanset omstændighederne, og hvis manden har gode chancer for at få job, så ligger det måske heller ikke så lang tid ud i fremtiden :goodluck Op med hagen, ven, du skal nok få både job og baby, det har jeg nemlig bestemt, så hermed basta! ;)

:kram

:kram2 Hvor er du sød :) Tak!

Vi snakkede om det igen over aftensmaden i går. Jeg tror, TROR, at vi nok forsøger os med i hvert fald at droppe præventionen, når Anders får et job. Nu skal jeg så bare forsøge ikke at presse ham for hårdt med de ansøgninger :D Hahahaa, den anden dag fik jeg ham til at søge et job, som jeg faktisk selv havde søgt! :lol Så fik jeg vist også lige sat en streg under min prioriteringsliste mht job eller baby :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER