Guest

Folsyre - hvor meget?

8 indlæg i dette emne

Hej

Ja som overskriften siger vil jeg lige høre hvor meget folsyre man skal have?

Men samtidig, føler jeg mig simpelthen som en pillenarkoman så vil høre om nogen af jer er eksperter og kan fortælle mig om det kan lade sig gøre at få EN vitaminpille med 25mg D-vitamin + det folsyre jeg skal have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det står på glasset hvor meget der er anbefalet til gravide, mener det er 400 mg (2 piller) om dagen... tror ikke du kan få det i en combi, ved ikke om gravidtamin har det hele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det står på glasset hvor meget der er anbefalet til gravide, mener det er 400 mg (2 piller) om dagen... tror ikke du kan få det i en combi, ved ikke om gravidtamin har det hele?

Dem jeg har nu er der 400mg i en pille - det er mærket apovit.. Men der er kun 5mg D-vitamin og der har jeg fået anbefalet af reumatologisk afd. at jeg skal have 25mg om dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Livol multi total voksen har 400ug folsyre og 20ug D-vitamin - mon du kan nøjes med det? Og ved reumatologisk afd. at du forsøger at blive gravid? For ekstra D-vitamin er faktisk anbefalet til gravide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Livol multi total voksen har 400ug folsyre og 20ug D-vitamin - mon du kan nøjes med det? Og ved reumatologisk afd. at du forsøger at blive gravid? For ekstra D-vitamin er faktisk anbefalet til gravide...

Mon ikke det var dem jeg skal kaste mig ud i - synes simpelthen ikke jeg laver andet end at spise piller, om 1½ uge er jeg oppe på 9 om dagen :o Så hvis der lige kunne spares en, ville det være lækkert..

Ja reumatologisk ved godt jeg gerne vil være gravid, det fortalte jeg allerede ved første besøg deroppe i forbindelse med at de skulle finde medicin til min leddegigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tager livols piller der er specielt egnet til gravide og dem der prøver at blive det... det er en billigere udgave end GraVitaminen.. men i begge slags er der det folsyre som der anbefales at man får.. desuden får jeg B12 vitamin, det er noget fertilitetsklinikken anbefaler man tager, da man så er sikker på at ens kommende barn har fået fyldt sine B12 vitamin depoter op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres brugbare svar :)

Jeg har nu fået kigget lidt rundt på de forskellige, og tænker at det må være Livol Multi Voksne jeg skal over på.. Der er 400 mikrogram folsyre og 20 mikrogram D-vitamin - har godt nok fået at vide på reumatologisk jeg skal have 25, men ringer til dem imorgen og hører om 20 er ok (jeg ved ikke hvor stor forskel der er på 5 mikrogram).. Men puha, det kunne være rart at kunne "nøjes" med 8 piller frem for 9 om dagen - synes det er helt vildt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu kiggede så vitaminer på arbejde idag og sammenlignede livol til voksne og til voksne 50+ :)

De indeholder det samme, lige bortset fra at dem til 50+ indeholder rent faktisk de 25 mikrogram D-vitamin + 400 mikrogram folsyre :) Men, derudover indeholder de også lidt mere E-vitamin og B6-vitamin - men det kunne vel være ok? Eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER