Guest

politikere får fuld løn under barsel

42 indlæg i dette emne

prøv lige at læs dette link

Ja min kommentar er bare, at jeg synes det er usmagelig. Tænk på hvor meget der bliver sparret i disse dage, og at vi hele tiden hører om, at velfærden er i forfald, og at vi ikke har råd til at opretholde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:o Det vidste jeg slet ikke, hold da k*** hvor er det usmageligt :angry Hvorfor skal de have bedre forhold end alle os andre, bare fordi de sidder derinde.

De skulle prøve at leve på dagpenge, det er sku ikke nemt. Jeg havde kun barsel med fuld løn i 14 dage, derefter 48 uger på dagpenge :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o Det vidste jeg slet ikke, hold da k*** hvor er det usmageligt :angry Hvorfor skal de have bedre forhold end alle os andre, bare fordi de sidder derinde.

De skulle prøve at leve på dagpenge, det er sku ikke nemt. Jeg havde kun barsel med fuld løn i 14 dage, derefter 48 uger på dagpenge :(

og vi har et samfund, hvor der skal sparres alle steder, mit tidligere arbejde der blev 8 fyret pga nedskæringer pga besparelser, og så sidder de i folketinget og få alle de penge.... jeg er bare så sur....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og vi har et samfund, hvor der skal sparres alle steder, mit tidligere arbejde der blev 8 fyret pga nedskæringer pga besparelser, og så sidder de i folketinget og få alle de penge.... jeg er bare så sur....

Jamen sådan noget kan også sætte mit pis i kog :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, de får det til at fremstå i artiklen, at det er det mest normale, at man får dagpenge i hele perioden?

Er det ikke mest normalt, at man får fuld løn i et halvt år og resten på dagpenge?

Nogle får minimum (som jeg tror iht. funktionærloven er halv løn i 14 uger), og nogle får fuld løn i et helt år - det kommer jo an på, hvad politikken/overenskomsten siger på de enkelte arbejdspladser.

Jeg får egentlig ikke så ondt i røven over det - da jeg synes, det burde være sådan på alle arbejdspladser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, de får det til at fremstå i artiklen, at det er det mest normale, at man får dagpenge i hele perioden?

Er det ikke mest normalt, at man får fuld løn i et halvt år og resten på dagpenge?

Nogle får minimum (som jeg tror iht. funktionærloven er halv løn i 14 uger), og nogle får fuld løn i et helt år - det kommer jo an på, hvad politikken/overenskomsten siger på de enkelte arbejdspladser.

Jeg får egentlig ikke så ondt i røven over det - da jeg synes, det burde være sådan på alle arbejdspladser :)

Jeg er uddannet maler og som håndværker hedder det kun 14 dage (DAGE!) på fuld løn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det undre ikke mig- self har de den bedste overenskomst- syntes så på ingen måde det er okay at politikerene som et eller andet sted er off.ansat har bedre vilkår end sosu hjælperen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk på, at nogle kvinder måske ville vælge et job i Folketinget fra pga. dårlige barselsregler og -vilkår - det ville da være drøn-ærgerligt - vi skal da have en masse unge og fornuftige kvinder ind og få medbestemmelse :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget svineri <_<

Synes det er usmageligt :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet maler og som håndværker hedder det kun 14 dage (DAGE!) på fuld løn.

Ok, det var ikke meget - jeg kender ikke reglerne for håndværkere.

Så må nogen jo op på barrikaderne og kæmpe for en bedre ordning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det var ikke meget - jeg kender ikke reglerne for håndværkere.

Så må nogen jo op på barrikaderne og kæmpe for en bedre ordning :)

Det er desværre stadig for meget en mande verden til at det hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre stadig for meget en mande verden til at det hjælper.

Ja, man kunne godt forestille sig, at det ville være endnu sværere for en kvinde at få et håndværkerjob, hvis chefen "kunne risikere", at hun blev gravid og skulle have fuld løn.

Det er en svær balance.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, man kunne godt forestille sig, at det ville være endnu sværere for en kvinde at få et håndværkerjob, hvis chefen "kunne risikere", at hun blev gravid og skulle have fuld løn.

Det er en svær balance.

Lige præcis. De har det svært nok i forvejen med de 14 dage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste herinde, der synes, det er en dårlig idé at ønske ringere barselsvilkår for nogle kvinder, bare fordi de sidder i Folketinget "og ikke skal tro, de er noget"?

Ja, eks. SOSU-assistenter m.v. burde også få bedre vilkår - men de får det vel ikke bedre af, at andre får det ringere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste herinde, der synes, det er en dårlig idé at ønske ringere barselsvilkår for nogle kvinder, bare fordi de sidder i Folketinget "og ikke skal tro, de er noget"?

Ja, eks. SOSU-assistenter m.v. burde også få bedre vilkår - men de får det vel ikke bedre af, at andre får det ringere?

Selvfølgelig er det en dårliger ide hvis de ønsker dårlige vilkår for dem selv, men hvorfor er det dem der sidder i folketinget der skal have den fede løn under barsel når alle andre ikke skal, det forstår jeg simpelthen ikke :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er det en dårliger ide hvis de ønsker dårlige vilkår for dem selv, men hvorfor er det dem der sidder i folketinget der skal have den fede løn under barsel når alle andre ikke skal, det forstår jeg simpelthen ikke :blush

Måske for at gøre arbejdet så attraktivt som muligt for alle - også unge kvinder, der er klar til at stifte familie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste herinde, der synes, det er en dårlig idé at ønske ringere barselsvilkår for nogle kvinder, bare fordi de sidder i Folketinget "og ikke skal tro, de er noget"?

Ja, eks. SOSU-assistenter m.v. burde også få bedre vilkår - men de får det vel ikke bedre af, at andre får det ringere?

Nej selvfølgelig skal man ikke ønske ringere vilkår til andre, MEN det kunne måske godt fordeles lidt mere fair ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske for at gøre arbejdet så attraktivt som muligt for alle - også unge kvinder, der er klar til at stifte familie?

Jaaah men alligevel, folk indenfor andre fag får 6 mdr, og folk vælger jo de job alligevel, så mon ikke en politikker der får minimum 650.000 som årsløn ligeså vel kunne klare 6 mdr på dagpenge som alle vi andre må gøre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste herinde, der synes, det er en dårlig idé at ønske ringere barselsvilkår for nogle kvinder, bare fordi de sidder i Folketinget "og ikke skal tro, de er noget"?

Ja, eks. SOSU-assistenter m.v. burde også få bedre vilkår - men de får det vel ikke bedre af, at andre får det ringere?

jeg er lidt ambivalens omkring dit spørgsmål, for på den ene side synes jeg jo du har ret i, at ingen bør få ringere barselsvilkår end dem de har nu, og at så må resten af samfundet få deres forbedret, så vi igen er på lige fod.

Meeeeeeeeeeeeen på den anden side, så synes jeg faktisk godt, at nogle af alle de penge, som netop folketingsmeldlemerne får godt kunne bruges et andet sted, og at de må ned og være en del af resten af samfundet...

Vil så lige forsvare Chalotte Dyremose, fordi det er jo netop hende, som bliver nævnt i artiklen, og hun er jo ikke den eneste, som har fået en fed barselsaftale. De har alle de andre på barsel på tværs af partierne jo også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste herinde, der synes, det er en dårlig idé at ønske ringere barselsvilkår for nogle kvinder, bare fordi de sidder i Folketinget "og ikke skal tro, de er noget"?

Ja, eks. SOSU-assistenter m.v. burde også få bedre vilkår - men de får det vel ikke bedre af, at andre får det ringere?

Sef skal de ikke stilles ringere men hvorfor skal de stilles bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaah men alligevel, folk indenfor andre fag for 6 mdr, og folk vælger jo de job alligevel, så mon ikke en politikker der får minimum 650.000 som årsløn ligeså vel kunne klare 6 mdr på dagpenge som alle vi andre må gøre? :)

Formentlig - men jeg synes stadig, vi skal arbejde henimod fuld løn under hele barslen og ikke den anden vej :)

I praksis er der jo heller ikke så mange kvinder i Folketinget, der rent faktisk er på barsel, mens de sidder der - i hvert fald ikke i forhold til antallet af offentligt ansatte kvinder i samfundet i øvrigt - så udgiften er næppe så stor som forargelsen over artiklen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Formentlig - men jeg synes stadig, vi skal arbejde henimod fuld løn under hele barslen og ikke den anden vej :)

I praksis er der jo heller ikke så mange kvinder i Folketinget, der rent faktisk er på barsel, mens de sidder der - i hvert fald ikke i forhold til antallet af offentligt ansatte kvinder i samfundet i øvrigt - så udgiften er næppe så stor som forargelsen over artiklen :)

Jeg kan sagtens følge dig i at man ikke skal arbejde mod hvad der er, det ville jo være dumt, men på den anden side, der spares og spares, og i min verden de helt forkerte steder, de bliver jo ved med at plukke håret af dem der allerede er skallet, og det synes jeg ikke er rimelig, tror dem inden for folketinget har masser af hår og plukke af, men der bliver der aldrig plukket, og det er forkert i min verden :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt, hvad du siger :kiss

Man glemmer bare ofte, at dem, som har en høj indkomst, også betaler langt flere penge i SKAT og dermed til vores alle sammens fælles offentlige midler end dem, der har en lavere indkomst - jeg ved godt, at det ikke er "populær fakta", men det er ikke desto mindre sandt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt, hvad du siger :kiss

Man glemmer bare ofte, at dem, som har en høj indkomst, også betaler langt flere penge i SKAT og dermed til vores alle sammens fælles offentlige midler end dem, der har en lavere indkomst - jeg ved godt, at det ikke er "populær fakta", men det er ikke desto mindre sandt.

Tror vi er enige i nogle ting, der er bare nogle ting som jeg ikke forstår :) :D

Hvis de får høj løn- de betaler mere i skat.. jep den forstå jeg godt, men de får stadig meget mere i løn end mange af os andre.. :)

Hvis så vi som sosuhjælper f.eks får mere i løn vil vi da også betale mere i skat, så forstår ikke helt hvorfor de skal have SÅ meget mere end alle os andre?! :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er samfundet jo bare skruet sammen - man får forskellig løn for forskelligt arbejde :)

Noget er traditionsbetinget, nogle har længere arbejdstider, nogle har et særligt ansvar, nogle har en lang uddannelse, nogle arbejder med noget, der er farligt osv. osv. Det er umuligt at sætte en fair pris på alt, og nogen vil altid føle sig forfordelt i forhold til andre - fordi man ser verden og behovet for funktionerne i samfundet med forskellige øjne (og hjerter).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER