Guest Flyttekassen

En kamp at give hende mad?!?!?!

6 indlæg i dette emne

ÅH jeg er ved at gå ud af mit gode skind hvergang lille pigen skal spise. :blush

Indtil for en uges tid siden, spiste hun UDEN problemer og hun tog hvad hun skulle bruge. Men inden for de sidste 10 dage er det bare blevet værre og værre.

Vi bruger KUN Phillips Avent (De nye honningfarvede anti kolik) flasker til hende med suttestr. 3 nu. (Vi er lige skiftet fra 2 til 3, fordi hun brugte ALT for meget energi i forhold til hvad hun skulle på at få mælken ud, så SP sagde at vi godt måtte skifte nu selvom der var 1½ uge til hun er 3 mdr.)

Nå men, jeg laver 165 Ml til hende af gangen. Hun spiser først omrking 30-40 Ml, og bryder så ud i et skrig. Jeg tager hende på skulderen hvor hun skriger videre, bøvser, brokker sig lidt og kommer ned igen. Sætter flasken til igen, hun spiser endnu engang omkring 40 Ml. bryder IGEN ud i et skrig, får samme omgang som første gang og bliver tilbudt flasken igen. Og skubber den væk, og lige meget hvor meget jeg forsøger at give hende den, vil hun bare IKKE. Hun bliver så sur og vred på mig. Jeg tager hende op og bøvser af og holder hende foran mig og begynder ar snakke til hende. Hun er glad, tilfreds smiler og griner til mig og der er ingenting der. Men hun vil bare ikke spise mere.

Det er uanset hvilken str. sut jeg sætter på flasken, så har vi samme problem under HVERT måltid. Og hold da op hvor kan pigebarnet få et hysteri anfald der vil noget. De ved hvad de vil de små!

Nå, men hun er ikke utilpas i løbet af dagen, hun sover som hun plejer og alt det der. Men det bekymre mig at hun ikke vil spise mere af gangen og at hun bliver så gal! Hmm???

Inden det her problem satte ind spiste hun med glæde 140 ml af gangen i et træk! - Så jeg ved simpelthen ikke hvad der er gået galt.

Nogen gange kan jeg hvis jeg sætter hende med hendes ryg op af min mave mens jeg sidder i sofaen. (Hun ligger halv ned og sidder halvt op, sådan en halvliggende stilling) få hende til at spise uden de vilde udbrud. En sjældent gang imellen (1 gang hver 2 dag) spiser hun hele flasken uden at brokke sig! Hun er simpelthen ikke til at blive klog på?? :huh

Ved ikke hvad jeg skal gøre, det er super frustrende at have sådan en kamp med hende HVERGANG hun skal spise, og det er ikke ligefrem fordi jeg har lyst til at tage ud og spise eller en tur i byen når hun skal skabe sig sådan??? Og samtidig er jeg da også bekymret for om hun får nok at spise. Hun spiser alt mellem 400 og 1000 ml om dagen???????? :blink

HJÆLP og gode råd SØGES! :help

På forhånd tak, d'damer!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har haft samme problem med Kira 2 gange. Vores SP mener at det er fordi vi har givet hende så meget mad at hun ikke kan indeholde mere. Og så går der lige et par dage hvor hun næsten ikke spiser noget. Nogle dage vil hun kun have grød. Så nægter hun at tage sutteflasken ind i munden. Men hun er jo også det ældre. Og det var ikke så mange dage det stod på. Har du snakket med lægen eller SP?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Undskyld, men hvad er et tigerspring? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søg på Google efter det. Så skulle der gerne komme noget op om det. Ellers kan du låne/købe bogen 'vidunderlige uger'. Men ja, det kunne egentlig godt være tigerspring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa er også begyndt at blive ked af det, når hun skal have den sidste flaske inden hun skal sove om aftenen. Indtil videre vælger vi at tro, at det er fordi hun ikke er sulten, for babyer sulter sig ikke. Men derfor er det ikke sjovt, hverken at hun græder eller når man er i tvivl om hun får nok at spise...

Jeg ville også prøve at ringe til SP og høre.

Angående tigerspring så kommer der et omkring 12 uger, så måske er det det? Tigerspring er et udviklingsspring, hvor baby ofte reagerer ved at være anderledes end den plejer, det være sig med mad, søvn, behov for kontakt, gråd mv. Håber du har læst lidt om det på nettet, ellers kan bogen anbefales.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER