Emmas mor

SKO - hvornår og hvilket mærke

10 indlæg i dette emne

Hej alle i skønne mennesker!

Vi er i den situation at lille Emma først er begyndt at gå for nylig og hun går nu ca 10 meter af gangen. :glad Stadig noget usikkert men det går hurtigt fremad.

Jeg er så i tvivl om, hvornår det er de må få sko på som støtter ved anklen og med faste såler????? :help

Syntes jeg har hørt noget om at de skal kunne gå helt stabilt inden man må begynde at putte sko på de små fusser men hvad er stabilt???

DP efterspørger udesko, da Emma kun har sådan nogle bløde termostøvler - og dem kan hun ikke rigtig gå ordentligt i når hun også har flyverdragt på. Men er det for tidligt i forhold til hendes udvikling af fødderne??

Hvad gjorde i??? Hvornår begyndte i at købe sko med såler og støtte? Og er der nogle mærker i har bedst erfaring med??

Vi overvejer at købe et par ADI støvler og et par Bisgaard futter. Men hvad har i erfaring med???

Håber i kan hjælpe mig :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte Ecco til vores piger som første sko/støvle.

Mine piger begyndte at gå om sommeren, så de kunne rende i de små støvletter med tynd sål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bør ikke få sko før de går stabilt selv - dette kan måske være lidt svært på denne årstid, men der kan man evt benytte stonz eller de der overtræks futter

De små knogler og muskler i foden udvikler sig bedst UDEN støtte i lærings processen,

Med hensyn til hvad der er bedst, så afhænger det af barnets fod, høj eller lav vrist, bred fod, smal fod, osv - så der bør i gå ind til en god skobutik med børnesko som speciale og få råd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm. Isabella gik i bare fusser da hun begyndte at gå, men det var også i sommers, hvor det var tæske-varm. Hendes første var et par Ecco-sandalermed god støtte om anklen :) Lige nu har hun et par Bundgaard Tex støvler- det er virkelig :super

Men dejligt at hun går nu :glad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begynderskoene her var fra See Kai Run - elsker dem! Kan fx. købes her http://www.10toes.dk/shop/see-kai-run-5c1.html (ca. 1 år)

Vinterstøvler sidste år fra fra Primigi (halvandet år) og i år fra Angulus (toethalvt år) - nu hvor hun har fået længere ben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cecilie er også næsten lige begyndt at gå, vi har købt støvler fra primigi, de er "blødere" end ecco synes jeg og derfor bedre til en der lige er begyndt at gå. hun begyndte at gå den 4 november og fik støvler med det samme, det var for koldt og gjorde ondt at gå uden sko på(før havde hun celavi posefutter på), hun går allerede rigtig godt, så det er gået stærkt. Hun har også et par brune bisgård begynder sko, men de er slet ikke varme nok. Det kan godt være at det er bedst de går lidt bedre inden de får sko/støvler, med i dagplejen kommer de jo ud og lege og rejser sig og går rundt og så er det nok for koldt uden vinterstøvler, der er jo allerede kommer både sne og frost :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos min private skopusher sagde de at man må købe vinterstøvler når man vil, men de anbefalede at vente til de gik mere end de kravlede. Gør hun det?.. Victor begynte at gå d. 10-10-10 han startede ud med at gå 10 skridt selv, og så er det blevet mere og mere, men det var faktisk først d. 10/11 vi købte vinterstøvler til ham, for den dag lærte han at rejse sig op selv også. Før det brugte vi bundgaard begynder sko indenfor og stonez udenfor.. Nu får han vinterstøvlerne på, og vil lige siget det er ikke nogen succes for det er en tilvending, og den første weekend han havde den på grad han når de skulle på.. :( Så vent så længe du kan - men vil sige at kan hun gå 10m. så går hun jo også meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et par skofus lædersko.

Da han gerne vil stå meget op, og træder lidt skævt på den ene fod, så hjælper de med at holde anklerne rigtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røskva fik til at starte med et par skofus læder-begynder sko (hun begyndte at gå i oktober md. knap 11 mdr. gammel)og et par Stonz. Da det blev koldere udenfor og hun blev mere stabil fik hun et par Naturino rain step (mener jeg de hedder) støvler - det letteste par vi kunne finde, da hun ikke var så stor. De var til gengæld så gode så hun har fået et par magen til i år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit indlæg er da vist kommet forkert...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER