fynboen

Gravid og krydret mad...

9 indlæg i dette emne

L, Min svigermor og jeg kom den anden dag til at snakke om at når man ammer, så ikek kan spise så stærk mad, som f.eks hvidløg og sådan noget...

L sagde så i dag at han ikke vidste hvor smart det er at spise det nu, og det fik mig til at tænke over det...

Er der nogen som ved om det har noget at sige eller det ikke betyder noget... Det skal siges at vi spiser rigtig meget hvidløg, det er næsten i alt vores mad...

Håber nogen kan hjælpe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt at baby kan få lidt ondt i maven, hvis du spiser stærk mad, når du ammer.

Du må gerne spise stærk mad selvom du er gravid. Har faktisk hørt at baby på den måde vænner sig til den stærke mad og at du således kan fortsætte med at spise stærk mad under amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal lytte til din krop, den skal nok selv sige fra hvis der er noget du ikke skal spise, det er f.eks. også derfor at din lugtesans er bliver mere følsom under en graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville spise som jeg du plejer, med mindre du får halsbrand af bestemte ting eller du pludselig ikke har lyst til det længere :)

Når jeg hører det med, at man skal passe på med stærk mad, så tænker jeg på gravide i f.eks. Mexico eller Indien. De spiser vel stærk mad ofte, og de får da også børn...

Så jeg spiser stadig stærk mad og hvidløg i store mængder mens jeg er gravid - det plejer jeg at gøre og har ikke tænkt mig at lave om på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal lytte til din krop, den skal nok selv sige fra hvis der er noget du ikke skal spise, det er f.eks. også derfor at din lugtesans er bliver mere følsom under en graviditet.

Enig! Og der er faktisk også en del studier der har vist, at jo mere varieret og 'eksotisk' (dvs. krydret og smagfuldt) mor spiser under graviditeten, jo mindre kræsen bliver barnet. Og hvidløg er sundt! Så spis du bare løs :)

Min søster spiste fuldstændig som hun plejede, da hun ventede sin søn og han er på ingen måde kræsen! Han elskede oliven og kylling i rød karry da han var 2 år - det vakte temmelig meget forundring rundt omkring :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker stærk mad :-) Og har under begge mine graviditeter fået lyst til endnu mere stærk mad end jeg plejer så jeg kan spise en thai under bordet i det stærke :balloon

Sebastian fik altså alt det stærke og jeg holdt mig heller ikke tilbage da jeg ammede og der var ingen problemer og jeg tror det var fordi han var blevet vandt til det inde i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det lyder godt... SÅ kan jeg godt fortsætte med mit hvidløg, som jo smager vanvittig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog ikke hensyn under graviditeten mht. krydderier, hvidløg osv .. Og mærker INGEN ændring hos Silje nu hvor jeg ammer og indimellem har spist hvidløg, chili eller lign :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der siges at jo mere varieret moderen spiser, jo mindre kræsen bliver bebsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER