TrineG

Hvordan undgår man spørgsmålene??

3 indlæg i dette emne

Nå... Om en uge er jeg løbet tør for p-piller, og der skal ikke købes nye. Og det er jo fantastisk!!! Men vi har ikke lyst til at fortælle nogen om det før der er en positiv test, men hvordan forklarer jeg rygestop og "Nej tak" til rødvin (jeg siger aldrig nej tak til rødvin!)? Maveproblemer? Jeg vil gerne leve sundere (Hmm... Dem der kender mig gennemskuer den med det samme!)? Jeg er holdt op med at ryge og kan ikke holde det hvis jeg drikker rødvin (den kunne muuuuuuligvis holde.. Og dog)?

Hvad har I sagt til folket? Det er jo også bare mega gennemskueligt! Vi er nygifte, har været sammen i nogle år og jeg har sagt før at jeg helst ville igang inden jeg fylder 30.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror umiddelbart at jeg ville hoppe på den med at en smøg og et glas rødvin hører sammen, og at du derfor kvitter vinen indtil du føler dig helt sikker på ikke at falde i med rygningen. :) Rygestop synes jeg også giver god mening uden at det nødvendigvis hænger sammen med baby, så den tror jeg umiddelbart godt at du kan slippe afsted med. :)

Ellers tror jeg det handler om at cover-historien ikke skal være for grundig. Et "Arh, jeg egentlig ikke lyst til vin idag" synes jeg virker meget mindre mistænkeligt end "Ej, jamen jeg har faktisk lidt ondt i hovedet, jeg skal også tidligt op imorgen, og vin er jo faktisk ikke så sundt som de siger, og jeg er også bange for at spilde på tøjet" :whistling

Men det kommer nok også rigtig meget an på, hvordan du almindeligvis er, og hvem du skal holde det skjult for... Jeg ville SAGTENS kunne skjule (forsøg på) graviditet overfor mine svigerforældre uden at de ville fatte mistanke ved at jeg sagde nej tak til vin "bare fordi". Fordi de er vant til at jeg bare ikke er så glad for vin... Tilgengæld ville flere af mine veninder nok fatte mistanke alene hvis jeg smilede lidt ekstra en dag. Fordi de ved, at jeg har babykuller :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet mig for ikke at sige nej tak til rødvin før jeg har en positiv test! Så er det problem i hvert fald ude af verden.

Nu håber jeg selvfølgelig at du står med en positiv test længe før du når behandlingsverdenen, men det eneste tidspunkt jeg har været nødt til at sige nej til rødvin, er de to gange jeg er blevet insemineret, hvor man helst ikke skal drikke i dagene omkring. Der skyldte jeg på slankekur - at jeg lige havde fundet ud af hvor mange kalorier der er i rødvin ;) Ved ikke om folk købte den, hehe. Men den kan måske bruges sammen med rygestop også - at du vil gøre alt du kan for at ikke tage de berømte kilo på?

Held og lykke med projektet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER