Susse

Hvor på maven mærkes baby

13 indlæg i dette emne

Jeg undrer mig lidt.. er halvvejs nu med første barn så derfor bør min livmoder jo gå til navlen ca.. Men synes at de gange jeg mærker rigtige spark sidder de noget længere oppe. Desuden er jeg ret sikker på at jeg så et spark idag og det var nok tættere på ribenene end navlen..

Er det normalt eller hvad? min logiske sans kan bare ikke helt forklare det. Hvor mærker i baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig mærket hende over navlen og er 25 uger henne. Jeg mærker hende helt nede i bækkenet eller helt ude foran i området lige under navlen - så kan man også se det udenpå. Mærkede hende også helt ud mod maveskindet i højre side i onsdags, så man også kunne se det udefra - det er første gang det er sket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i 23 uge og mærker hende helt nede eller lige under navlen og i siderne ja hun er lidt livlig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det virker mærkeligt der jeg mærker det... Ikke at det er noget jeg er nervøs over, kan bare ikke forstå det, for er sikker på at det er baby jeg mærker... Må prøve at høre min jordmoder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 29+0 (11 uger tilbage :blink ) og jeg mærker efterhånden den lille ret højt oppe. Min jordemoder mener det har noget at gøre med længden på torso. Hvis man har en lang torso er der mere plads, og man vil mærke baby længere nede. Ved en kort torso, som jeg har, presser baby mere opad og man mærker den højere oppe. Det er så også derfor jeg har konstant ømme ribben, fordi den lille presser opad og "nikker skaller" ind i mine ribben <_< . Jeg ved jo ikke, hvordan du er "skruet sammen" men det kan da være en forklaring ;)

Da jeg var i uge 20 synes jeg, at det var længere nede jeg mærkede den lille. Det var også på en anden måde, synes jeg - mere tumleri end spark :) Men det er vist meget individuelt hvordan det mærkes, så det er sikkert bare normalt for dig at mærke den lille som du gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 29+0 (11 uger tilbage :blink ) og jeg mærker efterhånden den lille ret højt oppe. Min jordemoder mener det har noget at gøre med længden på torso. Hvis man har en lang torso er der mere plads, og man vil mærke baby længere nede. Ved en kort torso, som jeg har, presser baby mere opad og man mærker den højere oppe. Det er så også derfor jeg har konstant ømme ribben, fordi den lille presser opad og "nikker skaller" ind i mine ribben <_< . Jeg ved jo ikke, hvordan du er "skruet sammen" men det kan da være en forklaring ;)

Da jeg var i uge 20 synes jeg, at det var længere nede jeg mærkede den lille. Det var også på en anden måde, synes jeg - mere tumleri end spark :) Men det er vist meget individuelt hvordan det mærkes, så det er sikkert bare normalt for dig at mærke den lille som du gør :)

Tak det er rart at høre forskellige erfaringer. Skal scannes på fredag (md) så måske får jeg løst mysteriet der hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 23 plus 3 og mærker baby i hele maven- op til et par cm over navlen...

Nogle gange føles det også som højere oppe- men så kan man ikke se det udefra....der tror jeg måske hun har sparket til lidt organer, og det giver et "bump" højere oppe. hvis du forstår...

så nogle gange kan man pga kropsbygning have livmoder/baby højere end hvad bøgerne skriver, andre gange er det baby der sparker til noget i din mave, og du derfor mærker det andre steder end lige der hvor baby reelt er...

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 23 plus 3 og mærker baby i hele maven- op til et par cm over navlen...

Nogle gange føles det også som højere oppe- men så kan man ikke se det udefra....der tror jeg måske hun har sparket til lidt organer, og det giver et "bump" højere oppe. hvis du forstår...

så nogle gange kan man pga kropsbygning have livmoder/baby højere end hvad bøgerne skriver, andre gange er det baby der sparker til noget i din mave, og du derfor mærker det andre steder end lige der hvor baby reelt er...

:-)

Lige mine tanker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker små puf under navlen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 23 plus 3 og mærker baby i hele maven- op til et par cm over navlen...

Nogle gange føles det også som højere oppe- men så kan man ikke se det udefra....der tror jeg måske hun har sparket til lidt organer, og det giver et "bump" højere oppe. hvis du forstår...

så nogle gange kan man pga kropsbygning have livmoder/baby højere end hvad bøgerne skriver, andre gange er det baby der sparker til noget i din mave, og du derfor mærker det andre steder end lige der hvor baby reelt er...

:-)

Ja havde faktisk også tænkt om det ikke kunne være et svar selv.. Det er nok bare det der sker. Mener også at min moderkage ligger på forvæggen, så det er nok derfor at det føles anderledes her. Men dejligt at høre andres erfaringer når man selv har gået og undret sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efterhånden som sparkene bliver mere og mere tydelige mærkes de faktisk også under navlen nu... Den må have leget lidt med hvad der ellers var i maven tror jeg... Men nu er det meget udtalt hvor sparkene ligger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker lillepigen sparke nederst i maven, helt nede vedf udgangen og så ude i siderne. Hun er vældig aktiv i perioder, men mest nederst i maven.

Kram

RIkke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også en periode, hvor jeg følte at jeg mærkede baby højere oppe end livmoderen burde gå til. Tænker at baby måske skubbede til noget indvendigt, som gjorde at jeg følte det mærkede det højere oppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER